  • 1. Data: 2007-06-25 17:58:11
    Temat: Polbank - jestem załamany
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Miałem KK Visa Electron Polbanku. Robiłem zakupy, płaciłem. Przez
    niedopatrzenie z pierwszego "wyciągu" którego nie dostałem spłaciłem o 5
    groszy za mało. Zaczeli od tych 5 groszy naliczać odsetki, ale nie wiem jak
    i ile. Następny "wyciąg" którego nie dostałem, spłaciłem o 5 groszy więcej,
    ale zdaje się to się okazało za mało.
    Potem spłacałem karte, ale nadal żaden wyciąg nie przychodził.

    Wiem, może to i moja wina, powinienem informowac infolinię, ze nie dostałem
    wyciągu, ale od czego są mini-wyciągi z bankomatu ? Wyjmowałem je średnio
    raz na tydzień, ale nic z tego nie wynikało, ponieważ obejmują one tylko
    transakcje obciążeniowe, uznaniowych brak.
    Telefonowałem do infolinii, oczywiście konsultant dyktował mi transakcje,
    ale chyba omijał tzw. odsetki od tych raz nie spłaconych 5 groszy.

    Napisałem pismo, przysłali mi odpowiedź gdzie wymienili tylko kwotę z
    wyciągów, naliczone odsetki i kwota spłacona.
    Napisałem pismo, aby mi wygenerowali wszystkie transakcje, obrotu na
    rachunku karty kredytowej, otrzymałem odpowiedź, ze w chwili obecnej nie ma
    mozliwości wygenerowania zestawienia transakcji.

    i teraz pytanie, mam zadłużenie na tej karcie 740,65zł, Bank twierdzi, że
    mam zadłużenia 850,11 zł, ja ostatecznie mogę jeszcze zaakceptować należne
    im odsetki za te 5 groszy i odsetki od odsetek co to narastały przez 5
    miesięcy 18,55zł
    Na mini wyciągu nie mam podejrzanych transakcji, wszystkie są moje do
    których się przyznaję, jak więc w takim razie roztrzygnąć ten spór ? Czy
    pozostaje mi tylko droga sądowa ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Od 1.01.2008 bez kontroli granicznych, więcej na http://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2007-06-25 18:36:56
    Temat: Re: Polbank - jestem załamany
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > groszy za mało. Zaczeli od tych 5 groszy naliczać odsetki, ale nie wiem jak
    odsetki naliczyli od calej kwoty, a nie od tych 5 groszy, jak nie
    splacisz 100% to bank liczy odsetki od calosci zadluzenia

    Następny "wyciąg" którego nie dostałem, spłaciłem o 5 groszy więcej,
    > ale zdaje się to się okazało za mało.
    > Potem spłacałem karte, ale nadal żaden wyciąg nie przychodził.
    jak to nie przychodzil?
    musisz dostac zestawienie transakcji

> [...]
    > rachunku karty kredytowej, otrzymałem odpowiedź, ze w chwili obecnej nie ma
    > mozliwości wygenerowania zestawienia transakcji.
    co takiego?
    masz prawo otrzymac pelne zestawienie transakcji, gwarantuje ci to prawo
    bankowe, a jakies tam mini wyciagi moga sobie wsadzic...

> [...]
    > mam zadłużenia 850,11 zł, ja ostatecznie mogę jeszcze zaakceptować należne
    > im odsetki za te 5 groszy i odsetki od odsetek co to narastały przez 5
    1. bank naliczyl odsetki od calego zadluzenia (i mogl to zrobic)
    2. nie wolno naliczac odsetek od odsetek, bo to jest lichwa

    > Na mini wyciągu nie mam podejrzanych transakcji, wszystkie są moje do
    > których się przyznaję, jak więc w takim razie roztrzygnąć ten spór ? Czy
    > pozostaje mi tylko droga sądowa ?
    nie ma sensu isc z tym do sądu, bo odnosnie kwoty bank zapewne ma racje,
    mozesz sie TYLKO przyczepic do zestawien transakcji, bank MUSI ci je
    udostepniac, bo sluza do kontroli operacji

    rada:
    splac cale zadluzenie jakie podaje bank i domagaj sie comiesiecznych
    zestawien transakcji, a na przyszlosc uwazaj jaka kwote splacasz

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2007-06-26 05:50:03
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Mon, 25 Jun 2007 20:36:56 +0200, RobertS napisał(a):

    > odsetki naliczyli od calej kwoty, a nie od tych 5 groszy, jak nie
    > splacisz 100% to bank liczy odsetki od calosci zadluzenia

    tutaj mnie zaskoczyłeś... czyli jeśli cykl rozliczeniowy mam od 5 do 4
    każdego miesiąca:
    - transakcję na 100zł wykonałem 10.kwietnia, i do 28.maja mam to spłacić, a
    spłacam przykładowo 99,50 w dniu 28.maja to odsetki mi liczą:
    - od 10.04 do 28.05 od kwoty 100zł ? a potem od 29.05 do dnia spłaty od
    tych brakujących 0,50 ?

    > jak to nie przychodzil?
    > musisz dostac zestawienie transakcji

    niestety przyczyny techniczne, zepsuta skrzynka, nierzetelny doręczyciel, a
    listy są zwykłe, więc nic nie da się zrobić na poczcie, a Polbank wg
    "wewnętrznych procedur" nie umozliwia wysyłania na skrytkę pocztową, ani
    nie ma mozliwości odebrania wyciągu we wskazanym oddziale, a w internecie
    zestawienia transakcji dla KK nie widać

    > co takiego?
    > masz prawo otrzymac pelne zestawienie transakcji, gwarantuje ci to prawo
    > bankowe, a jakies tam mini wyciagi moga sobie wsadzic...

    dla mnie też jest to bardzo dziwne.

    > 1. bank naliczyl odsetki od calego zadluzenia (i mogl to zrobic)
    > 2. nie wolno naliczac odsetek od odsetek, bo to jest lichwa

    No własnie, ja liczę i oni liczą i nie wiem co oni liczą, bo odpowiedź jak
    to zostało policzone dostałem wymijającą.

    > rada:
    > splac cale zadluzenie jakie podaje bank i domagaj sie comiesiecznych
    > zestawien transakcji, a na przyszlosc uwazaj jaka kwote splacasz

    teraz mam KK w mBanku gdzie nie istnieje problem informacyjny, bo
    zestawienie transakcji jest w internecie.

  • 4. Data: 2007-06-26 06:19:02
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Krzysztof 'kw1618' z Warszawy porozsypywal
    nastepujace haczki:

> [...]
    > spłacam przykładowo 99,50 w dniu 28.maja to odsetki mi liczą:
    > - od 10.04 do 28.05 od kwoty 100zł ? a potem od 29.05 do dnia spłaty od

    Mniej-wiecej. Mam takie pytanie - czytales umowe, ktora podpisales,
    dowiadywales sie na jakiej zasadzie dziala KK? Czy po prostu wziales
    kredytowke bo tak jest trendy?

    --
    badzio

  • 5. Data: 2007-06-26 06:28:09
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com> napisał(a):

> [...]
    > spłacam przykładowo 99,50 w dniu 28.maja to odsetki mi liczą:
    > - od 10.04 do 28.05 od kwoty 100zł ? a potem od 29.05 do dnia spłaty od

    Dokladnie.
    Z tym, ze wplacajac 99,50, splaciles mniejsza czesc "kapitalu" niz zakladasz,
    bo najpierw potraca odsetki od 100 zl do dnia splaty, a potem juz naliczaja od
    tych powiedzmy 5 zl (a nie 50 gr), ktore w ten sposob zostaja niesplacone.
    Jednoczesnie, jesli nie splacisz do 0 w nastepnym okresie rozliczeniowym, to od
    kazdego skorzystania z karty naliczaja odsetki, dzieki tej niezamknietej kwocie
    od pierwszej transkcji - w ten sposob tracisz calkiem okres bezodsetkowy.

    Jaki to bank?

  • 6. Data: 2007-06-26 06:29:49
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    Krzysztofsf <k...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Jaki to bank?

    Juz widze :)

    Ja mam jedna z kart w Eurobanku - tez podchodze do niej jako do "karty
    specjalnej troski".

  • 7. Data: 2007-06-26 07:40:14
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > spłacam przykładowo 99,50 w dniu 28.maja to odsetki mi liczą:
    > - od 10.04 do 28.05 od kwoty 100zł ? a potem od 29.05 do dnia spłaty od
    jezeli nie splacisz 100% to bank naliczy odsetki od calosci dlatego tez nie
    oplaca sie splacac np. polowy zadluzenia albo 5% albo wszystko, jezeli sie
    pomyliles to mozesz poprosic bank o anulowanie odsetek, rowniez kiedys mi
    sie zdarzyla taka sytuacja i bank uznal reklamacje (BZ WBK), ale w takim
    Polbanku raczej nie masz na to szans

> [...]
    > nie ma mozliwości odebrania wyciągu we wskazanym oddziale, a w internecie
    masz prawo do zestawienia, a jezeli go nie otrzymales to niech bank
    udowodni, ze je wyslal, a jak go nie dostaniesz to pros o wysylanie do
    skutku, mialem tak w fortis - straszyli mnie oplatami za duplikat, ale
    wysylali bez mrugniecia okiem, mnie wspolpraca banku z poczta nie
    interesuje, mam prawo do zestawienia i sie go domagam

    > zestawienia transakcji dla KK nie widać

    > No własnie, ja liczę i oni liczą i nie wiem co oni liczą, bo odpowiedź
    > jak
    > to zostało policzone dostałem wymijającą.
    jezeli sie nie zgadzasz to napisz do arbitra bankowego - to lepsze niż sąd

    > teraz mam KK w mBanku gdzie nie istnieje problem informacyjny, bo
    > zestawienie transakcji jest w internecie.
    no i dobrze, a na przyszlosc uwazaj ile splacasz, bo z mBanku tak samo
    nalicza odsetki od calosci...

    pozdr.
    RobertS

  • 8. Data: 2007-06-26 10:41:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "RobertS" <b...@p...pl> writes:

    > jezeli nie splacisz 100% to bank naliczy odsetki od calosci dlatego tez nie
    > oplaca sie splacac np. polowy zadluzenia albo 5% albo wszystko,

    Bez zartow, lepiej chyba placic odsetki krocej niz dluzej?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2007-06-26 10:59:35
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Bez zartow, lepiej chyba placic odsetki krocej niz dluzej?
    > --
    > Krzysztof Halasa

    oczywiscie, ze lepiej za krotszy okres niz dluzszy, ale jezeli komus zalezy
    na nieplaceniu odsetek to 100% zadluzenia musi splacic...kilka groszy
    potrafia zrobic DUZA roznice

    pozdr.
    RobertS

  • 10. Data: 2007-06-26 12:24:05
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...skreslic.epf.pl> napisał w
    wiadomości news:f5qb8c$481$1@inews.gazeta.pl...
    > Mam takie pytanie - czytales umowe, ktora podpisales, dowiadywales sie
    > na jakiej zasadzie dziala KK? Czy po prostu wziales kredytowke bo tak
    > jest trendy?

    Brawo - dokopałeś mu. Teraz jeszcze poskacz, po leżącym...

    --
    pozdrawiam
    P.