  • 1. Data: 2008-12-19 02:55:51
    Temat: Polbank oprocentowania KK i Kredytu Bezpieczego
    Od: "...piiit..." <f...@w...pl>

    Witam.
    Mam w Polbanku Kartę kredytową i kredyt bezpieczny.
    Przeczytałem w necie, że
    oprocentowanie karty kredytowej to "18,9 proc. netto",
    natomiast
    "oprocentowanie stałe kredytu bezpiecznego: od 9,90 do 16,90 %
    uzależnione od kwoty wykorzystanego kredytu"

    Nie znam się na bankowości, ale na chłopski rozum to wychodzi, że jeżeli np.
    robię zakup za 3000zł i chcę go spłacić w 12 miesięcy, to bardziej się
    opłaca skorzystać z kredytu bezpiecznego niż z karty kredytowej.

    Chyba, że skorzysta się z zakupu na raty kartą kredytową którego
    oprocentowanie to 5% wartości zakupu.

    Wówczas najbardziej opłacalny byłby zakup na raty kartą kredytową,
    na drugim miejscu kredyt bezpieczny.
    a na trzecim "zwykły" zakup kartą kredytową bez rozkładania na raty.

    Czy dobrze rozumuję?
    Proszę mnie oświecić :-)

    Wesołych Świąt!

  • 2. Data: 2008-12-19 06:23:39
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 19 Gru, 03:55, "...piiit..." <f...@w...pl> wrote:
> [...]
    > na drugim miejscu kredyt bezpieczny.
    > a na trzecim "zwykły" zakup kartą kredytową bez rozkładania na raty.

    Prawie dobrze.

    Z tym, ze najtanszy jest zakup KK splacany w 100% w grace period -
    wtedy nie placisz zadnych odsetek

    Dodatkowo - w krdedycie bezpiecznym wprowadzili dodatkowe oplaty,
    podnoszace koszt korzystania - do oplaty 5zl miesiecznie za ujemne
    saldo, dochodzi oplata 5 zl conajmniej za miesiac w ktorym skorzystalo
    sie z ich karty platniczej do kredytu (o ile rowniez nie comiesiac
    przy ujemnym saldzie). Nie analizowalem tego doglebnie, gdy dostalem
    info przy wyciagu do KB (nie korzystam - nic nie place, saldo 0, mam w
    rezerwie 10k na ewentualny kryzys, wzialem, bo nie placi sie za
    uruchomienie)

  • 3. Data: 2008-12-20 02:19:34
    Od: "...piiit..." <f...@w...pl>

    W tym poście chodziło mi o spłatę "dużej" kwoty której nie jestem w stanie
    spłacić w 100% bez odsetek.
    Dlatego podałem przykładowe 12 miesięcy.
    Czyli po prostu kupuję laptopa za 3000zł chcę go spłacić w rok, co mam
    zrobić?
    Zapłacić kartą kredytową czy skorzystać z kredytu bezpiecznego?
    Rozumiem, że najlepiej rozłożyć zakup na raty przy użyciu karty kredytowej
    Polbanku, ale jest to kłopotliwe, bo trzeba to załatwiać przez telefon, a
    zwykle robię zakupy na mniejsze kwoty ale wielokrotnie, więc musiałbym
    często dzwonić do banku.

  • 4. Data: 2008-12-20 06:27:26
    Od: BK <b...@g...com>

    On 20 Gru, 03:19, "...piiit..." <f...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Polbanku, ale jest to kłopotliwe, bo trzeba to załatwiać przez telefon, a
    > zwykle robię zakupy na mniejsze kwoty ale wielokrotnie, więc musiałbym

    Ale to stara ludowa prawda, ze KK sie nie oplaca jesli nie zmiescimy
    sie w GP. KK sa zawsze wyzej oprocentowane od kredytow czy nawet
    limitow w ROR [znajda sie pewne wyjatki, ale generalnie tak jest].

    BK

  • 5. Data: 2008-12-21 03:03:55
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "...piiit..." <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Polbanku, ale jest to kłopotliwe, bo trzeba to załatwiać przez telefon, a
    > zwykle robię zakupy na mniejsze kwoty ale wielokrotnie, więc musiałbym

    Zapłacić kartą, a później spłacić kartę z kredytu bezpiecznego.