  • 11. Data: 2010-03-17 12:26:22
    Temat: Re: Polbank oszczędności
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    news:hnoqjd$7sa$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > greckiego EFG Eurobanku.

    Ale Polbank stara sie przekształcic swój grecki oddział działajacy w Polsce
    w bank. i będa podlegać normalnie pod BFG

    Krzysiek

  • 12. Data: 2010-03-17 12:43:44
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 17.03.2010 02:24, z...@o...pl wrote:

    > gwałtowne polepszenie... jak duże: przy 9% na oszczędnościowym
    > chyba bym spanikował i wypłacił wszystko, cokolwiek się uda.
    >
    > ale wątpię by bank aż tak "polepszył" ofertę, nawet dzień przed końcem EFG
    >
    > gdzie obstawiacie granicę bezpieczeństwa? 7,5%? 8%?

    W Islandii depozyty w euro byly oprocentowane na ok. 5.65% na ok. 4
    miesiace przed upadkiem.
    W innych bankach w Europie bylo to ze 2x mniej; ok. miesiaca przed
    kryzysem w niektorych bankach w Europie oprocentowanie wzroslo o ok. 1%,
    do gdzies max. 4%.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 13. Data: 2010-03-17 13:22:00
    Od: z...@o...pl

> [...]
    > W innych bankach w Europie bylo to ze 2x mniej; ok. miesiaca przed
    > kryzysem w niektorych bankach w Europie oprocentowanie wzroslo o ok. 1%,

    niewiele, ale czy tam jest aż tylu wyjadaczy wiśni i pseudocwaniaczków co w PL?

    bo jak rozumiem oferta banku przedzawałowego jest fikcyjna (w tym sensie, że
    i tak nie zamierza oddać tych pieniędzy) i dostosowana do psychiki ofiar tego
    procederu. Czyli jeśli klient chce 10% bank mogłby obiecać 11% bo co ma sobie
    żałować skoro jutro koniec działalności, nieprawdaż? W swoim rozumowaniu daję
    założenie że zarząd banku zachowuje się jak autor wałka na allegro.pl

  • 14. Data: 2010-03-17 13:35:09
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 17.03.2010 14:22, z...@o...pl wrote:

> [...]
    > założenie że zarząd banku zachowuje się jak autor wałka na allegro.pl

    Niekoniecznie oferta musi byc z zalozenia fikcyjna - na taka bezczelnosc
    ("damy duze oprocentowanie, paru frajerow sie nabierze, potem sie
    zwijamy do Ameryki Poludniowej") sa odpowiednie paragrafy, wiec o ile to
    nie jest jakis bank-mikrus, ciezko byloby to ukryc.

    Mysle, ze logika upadajacego banku (czy przypadku Islandii) jest raczej
    taka:

    - troche nam sie nie dopina bilans, a niedlugo trzeba bedzie oddac X
    pieniedzy,

    - jako ze obligacji/certyfikatow nikt od nas nie kupi, to podwyzszymy
    oprocentowanie depozytow - zyskamy troche na czasie, cos sie w
    miedzyczasie sprzeda na gorce, gdzies sie pozyczy, ludzie przez te pare
    miesiecy posplacaja troche kredytow i jakos bedzie - co z tego, ze
    wyplacimy 10 mln wiecej w odsetkach - nie jest to damatycznie duzo

    Problemem jest, gdy:
    - pieniedzy jednak pozyczyc sie nie da, bo inni ich potrzebuja,
    - inne banki podwyzszyly oprocentowanie depozytow,
    - nic sie nie dalo sprzedac (po rozsadnej cenie), bo wszyscy inni
    rowniez to robia

    W skrocie: jakie jest obecnie oprocentowanie depozytow w Grecji? :)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 15. Data: 2010-03-17 16:27:47
    Od: kropek <t...@o...pl>

    On 2010-03-16 22:58, Cubus wrote:
    > Trzeba zwiewać i to raczej szybko.
    > Miałem tam trochę zaskórniaków i próba ich wycofania przyprawiła
    > mnie o ból głowy. IMHO kłopoty na jakie się
    > natknąłem przy wypłacie pieniędzy to zorganizowane działanie
    > mające na celu zachowanie jako takiej płynności.
    >
    > Otóż:

    ... ciach :)

    Odnioslem bardzo podobne wrazenie podczas korzystania z ich uslug.
    Wplacic pieniadze jest dosc latwo, ale jak sie chce wyplacic to juz nie
    za bardzo.
    Ten limit dzienny w wysokosci 5000zl... i wycieczka do oddzialu, bo dla
    bankowych "technikow" dodanie mozliwosci ustalania limitow on-line jest
    chyba niemozliwe w tej 5-latce ;)

    Podsumowujac potrzebowalem "troche" gotowki i wybor padl na Polbank,
    pomimo najwyzszego oprocentowania. Na kontach zostalo pare zlotych i
    nikt nie musi mnie uspokajac, ze "bedzie dobrze, bo tak byc musi".

  • 16. Data: 2010-03-17 17:09:46
    Od: "Sagittarius" <z...@o...pl>

> [...]
    >
    > Ale Polbank stara sie przekształcic swój grecki oddział działajacy w
    > Polsce w bank. i będa podlegać normalnie pod BFG

    Właśnie właśnie - ktoś wie więcej na jakim to jest etapie? Jakiś link?

    Pzdr
    KZ

  • 17. Data: 2010-03-17 17:20:48
    Od: z...@o...pl

    > Właśnie właśnie - ktoś wie więcej na jakim to  jest etapie? Jakiś link?

    wygooglowałem coś z lata 2009 nic świeższego, więc nie wiem czy to aktualne

  • 18. Data: 2010-03-17 19:35:28
    Od: "Zbigniew Demidowicz" <d...@N...gazeta.pl>

    Sagittarius <z...@o...pl> napisał(a):

    > Właśnie właśnie - ktoś wie więcej na jakim to jest etapie? Jakiś link?

    Można przypuszczać, że ten plan zastanie przesunięty 'ad calendas graecas', ze
    względu na obecną sytuację finansową.

    By to zrealizować potrzebny jest niewąski wkład pieniężny do BFG, a PB chyba
    obecnie nie ma na zbyciu takiej kasy, by zamrozić ją w postaci udziału/składki
    na fundusz (patrz: oferowane %% ).

  • 19. Data: 2010-03-17 20:12:06
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    W dniu 10-03-17 09:33, Robert Kois pisze:
    > Dnia Tue, 16 Mar 2010 22:58:09 +0100, Cubus napisał(a):
    co dają. Ale wciąż sporo zostaje.

    > Jak rozumiem robisz to by się umartwiać i twój czas nic nie kosztuje?
    > Żałujesz 4zł, przy tych kilkudziesięciu tysiącach zablokowanych? Bo nie
    > rozumiem dlaczego nie zleciłeś w tym momencie przelewu.
    > Ba, spokojnie za 2zł mogłeś przelew zrobić telefonicznie już na etapie
    > punktu 2.

    Mogłem zlecić, jasne. Oczywiście bank zyskał by kolejny dzień, bo
    jak się okazuje nie puszczają tego najbliższą sesją, tylko tak jak
    im się podoba. Tak miałem choć 15.000 w łapie i częściową ulgę
    że kasa już nie u nich.

    Moimi opowieściami chciałem tylko zasygnalizować, coś co
    w wielu normalnych bankach jest oczywiste:

    depozyt rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych da się wycofać
    każdym aktywnym kanałem komunikacji z bankiem i pieniądze
    przesyłane są najbliższą sesją Elixiru

    w polbanku tak nie ma

  • 20. Data: 2010-03-18 02:36:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zbigniew Demidowicz" hnrau0$qpq$...@i...gazeta.pl

    > By to zrealizować potrzebny jest niewąski wkład pieniężny do BFG, a PB chyba
    > obecnie nie ma na zbyciu takiej kasy, by zamrozić ją w postaci udziału/składki
    > na fundusz (patrz: oferowane %% ).

    Ale jeśli wejdą do BFG, wyjdą ze ,,swego'' funduszu gwarancyjnego.
    (czyli tak wiele za to nie zapłacą)

    Jeśli wejdą do BFG i utrzymają 6.5% na mocnych, wpłacę im
    3 razy po 88 groszy i zostawię nalane pod belkę na słabym. :)

    Dla mnie nie przeszkadza niemożliwość lania via net. :)
    (bo są przeca inne banki do takiego lania)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'