  • 11. Data: 2010-09-02 10:21:12
    Temat: Re: [Polbank] podlegają greckiemu sądowi
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 01 Sep 2010 22:10:34 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > No ale chyba nikt nie powinien byc zaskoczony, ze jesli firma ma
    > siedzibe w innym panstwie, to wlasnie tam nalezy ja pozywac. Troche
    > glupio byloby gdyby nas ktos pozywal np. na Sri Lance, nie? Albo np. w
    > USA

    Jest to zupełnie normalne, że w wielu przypadkach sądem właściwym jest
    sąd miejsca zamieszkania powoda.

    --
    :-) Olgierd
    http://LegeArtis.org.pl

  • 12. Data: 2010-09-02 12:00:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/02/2010 12:20 PM), Olgierd wrote:

    > Jakby sprawa dotyczyła sprzedaży tego banku, to może i nie tak strasznie
    > dużo.

    No jakbym się z bankiem sądził, np. o kredyt hipoteczny, to na pewno bym
    załączył
    - umowę kredytową (kupa znaczków),
    - regulamin dot. kredytów,

    jeżeli kredyt w jakiejś promocji która ma znaczenie - to regulamin
    promocji,

    Być może że powoływałbym się na jakieś zapisy regulaminu dot.
    prowadzenia kont, więc i regulamin dot. prowadzenia kont.....

    Myślę że już mamy 360 "stron maszynopisu".

    Przy założeniu że cena tłumaczenia przysięgłego na grecki wynosi 50zł. A
    to jest jednak dość egzotyczny język - więc kto wie czy to nie jest drożej?

    Abstrahuję od tego czy jest sens składać pozew do Grecji i czy to musi
    być tłumaczone przysięgle. Chodzi mi tylko o kwotę 18kpln - nie wydaje
    mi się jakaś strasznie "z kosmosu" przy tłumaczeniu wszystkiego.

    p. m.

  • 13. Data: 2010-09-02 12:58:34
    Temat: Re: podlegają greckiemu sądowi
    Od: BK <b...@g...com>

    On 2 Wrz, 14:00, mvoicem <m...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Być może że powoływałbym się na jakieś zapisy regulaminu dot.
    > prowadzenia kont, więc i regulamin dot. prowadzenia kont.....

    Nie ma koniecznosci - nawet przy powolywaniu sie na jakis regulamin -
    robienia z niego zalacznika do pozwu. Co wiecej - nigdy sie z takim
    zachowaniem nie spotkalem.

  • 14. Data: 2010-09-04 09:21:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > Jeżeli grecki sąd chce przysięgle to co mu zrobisz?

    Sad grecki nie chce w ogole zadnego tlumaczenia pozwu. On chce po prostu
    pozwu w jezyku greckim.

    Tlumaczenia (w szczegolnosci przysiegle) potrzebne sa wtedy, gdy autorem
    danego dokumentu jest ktos inny niz osoba, ktora sie danym dokumentem
    posluguje.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2010-09-04 09:24:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Olgierd <n...@n...problem> writes:

    > Jest to zupełnie normalne, że w wielu przypadkach sądem właściwym jest
    > sąd miejsca zamieszkania powoda.

    W wielu tak, ale chyba nie wtedy, gdy pozwany ma siedzibe poza obszarem
    jurysdykcji danego sadu?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2010-09-04 14:00:07
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 04 Sep 2010 11:24:14 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > W wielu tak, ale chyba nie wtedy, gdy pozwany ma siedzibe poza obszarem
    > jurysdykcji danego sadu?

    Ależ oczywiście, że tak. Zacznijmy od "zwykłej" części naszego kpc (np.
    art. 35 kpc), dzięki któremu powód dochodzący swojego ws. deliktu nie
    musi iść do sądu właściwego ze względu na siedzibę pozwanego.

    Poza tym (sprawy transgraniczne) jest cały rozdział w kpc, parę umów
    międzynarodowych a nawet rozporządzenie KE.

    I jeszcze poza tym przypominam, że jakiś czas temu był dość głośny
    przypadek Cimoszewiczówna vs. Wprost -- tu także sprawa została
    rozpoznana przez sąd miejsca zamieszkania powódki, co pozwany wydawca
    (jak należy się domyślać) potraktował to z dużym lekceważeniem.

    --
    :) Olgierd ||
    Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl