  • 1. Data: 2010-03-22 07:21:58
    Temat: Polbank - poważna luka bezpieczeństwa www - uwaga!
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Od niedawna mamy w Polbanku w końcu smsy autoryzacyjne. Jak to zwykle
    bywa w tym banku, coś musiało polecieć bokiem po bandzie. Już wyjaśniam
    co. Przy definiowaniu odbiorcy aktualnie nie potrzeba żadnych smsów ani
    certyfikatu do jego usunięcia lub dodania! Tak, mówię poważnie! Czym to
    grozi nie muszę chyba tłumaczyć. Także teraz bardzo łatwo po uzyskaniu
    dostępu, do czyjegoś konta, podmienić nr rachunku i cierpliwie czekać na
    przelew. Jedyne sensowne rozwiązanie jakie widzę, to klepanie za każdym
    razem wszystkiego z palca - niewygodne i czasochłonne, ale na pewno w
    100% bezpieczne.

    PS Napisałem pocztą wewnętrzną do banku zobaczymy co odpiszą.

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2010-03-22 07:33:17
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 22 Mar 2010 07:21:58 +0000, xbartx napisał(a):

    > Przy definiowaniu odbiorcy aktualnie nie potrzeba żadnych smsów ani
    > certyfikatu do jego usunięcia lub dodania!

    Zapomniałem dodać, że sytuacja występuje po przejściu na kody sms, na
    komputerze, na którym nie ma certyfikatu. Teraz jeszcze sprawdziłem i nie
    trzeba się nawet tak męczyć z usuwaniem i dodawaniem, bo po wybraniu
    listy odbiorców mam z boku przycisk modyfikuj. Szast prast i gotowe!

    --
    xbartx

  • 3. Data: 2010-03-22 11:43:33
    Od: a <...@g...com>

    Mam pytanko od nieco innej strony, jednak na ten sam temat.

    Czy te kody smsowe są płatną usługą czy całkowcie bezpłatną?

    A apropo aktualizacji.
    Okazało się, że zaktualizowali również applet, który sprawdzał
    znajdujący się na komputerze certyfikat cyfrowy - do wersji
    2.0.0.

    No i zgadnijcie co???
    Oczywiście aplet przestał działać. Tzn. działa ale nie znajduje
    certyfikatu. Co gorsze aby aktywować usługę kodów smsowych
    również należy potwierdzić to certyfikatem.
    Więc w tej chwili nie mam żadnego dostępu do swoich pieniędzy...

    Napisałem do banku ... czekam na odpowiedź...

    Zaktualizuję również firefoxa i xulrunnera, może wtedy applet
    będzie działać.

    A.

  • 4. Data: 2010-03-22 12:54:28
    Od: ~|_ukasz <l...@a...pl>

    W dniu 2010-03-22 08:21, xbartx pisze:
> [...]
    > 100% bezpieczne.
    >
    > PS Napisałem pocztą wewnętrzną do banku zobaczymy co odpiszą.

    Fajnie, że się tu natychmiast pochwaliłeś :(
    Teraz czekamy kto będzie pierwszy - bank, czy różnego rodzaju oszuści.

    Jak obstawiacie?

  • 5. Data: 2010-03-22 16:35:21
    Od: AG <a...@g...com>

    On 22 Mar, 13:54, ~|_ukasz <l...@a...pl> wrote:

    > Fajnie, że się tu natychmiast pochwaliłeś :(
    > Teraz czekamy kto będzie pierwszy - bank, czy różnego rodzaju oszuści.
    >
    > Jak obstawiacie?

    To zależy, kto pierwszy wypije dobrą kawe i usiądzie 'popracować' ;-)

  • 6. Data: 2010-03-22 16:46:56
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

> [...]
    > przelew. Jedyne sensowne rozwiązanie jakie widzę, to klepanie za każdym
    > razem wszystkiego z palca - niewygodne i czasochłonne, ale na pewno w

    A czym się różni sytuacja obecna od tej sprzed wprowadzenia haseł SMS??

    WN

  • 7. Data: 2010-03-22 17:39:50
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Mon, 22 Mar 2010 17:46:56 +0100, Wojciech Nawara wrote:

    > A czym się różni sytuacja obecna od tej sprzed wprowadzenia haseł SMS??

    Niczym, tak jest już od dawna.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 8. Data: 2010-03-22 18:06:14
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 22 Mar, 12:43, a <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Napisałem do banku ... czekam na odpowiedź...
    >
    > Zaktualizuję również firefoxa i xulrunnera, może wtedy applet

    Pod IE mi nie dzialalo - nie znajdywal certyfikatu. Pod najnowszym FF
    juz nie bylo takich problemow :) Bez problemu znalazl certyfikat (w
    dodatku ten, ktory byl instalowany od IE).

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 9. Data: 2010-03-23 05:54:34
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 22 Mar 2010 17:46:56 +0100, Wojciech Nawara napisał(a):

    > A czym się różni sytuacja obecna od tej sprzed wprowadzenia haseł SMS??

    No ja do tej pory nie korzystałem, więc dla mnie to nowość a na grupie
    nikt chyba o tym nie napisał.

    Xenocide