  • 61. Data: 2010-03-08 10:02:53
    Temat: Re: Polcard - reakcja na reklamacje w sprawie Lidla
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    W dniu 2010-03-08 08:10, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > Inna sprawa, że dyskusja zaczęła się chyba od limitu 20zł w Lidlu - ten
    > limit jest absurdalny, bez dwóch zdań. Rozsądny limit mieści się raczej
    > gdzieś w okolicy 2zł. :-)

    20zł to nie tragedia, na wakcjach we Francji ubiegłego lata okazało się,
    że w tamtejszych sklepach limit 10 EURO lub więcej jest często
    spotykany. Co więcej o ile kredytowa Citi była przyjmowana bez
    komentarza to debetówka Polbanku powodowała narzekania a czasem wzywanie
    kogoś do pomocy przez kasjerkę.

    Sebastian

  • 62. Data: 2010-03-08 19:17:20
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 8 Mar, 00:55, MarcinF <m...@i...pl> wrote:

    > w malym sklepie byc moze dochodzi koszt polaczenia terminala przez siec
    > telefoniczna,

    Sklepy wielkosci Lidla to juz chyba tylko terminale po IP maja.
    Do tego przy terminalach odpada bardzo droga rzecz: obsluga gotowki
    (transport, ubezpieczenie, jej zabezpieczenie, zapewnienie bilonu itd)

    ?a na dodatek wyzszy koszt obslugi klienta ze wzgledu na wydluzony
    > czas obslugi przy kasie (w przypadku klienta placacega np. za butelke napoju
    > to platnosc karta zajmie najwiecej czasu, w ktorym moznaby obsluzyc innego klienta)

    Ile ta tranzakcja przy terminalu IP trwa? 5-6 sek?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 63. Data: 2010-03-08 21:50:34
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent MK nadaje:
    > Powinna byc na drzwiach. Tam gdzie nalepki VISA, MC itp. Wtedy bym
    > wiedzial, czy mam wchodzic czy nie.

    I jechałbyś na drugi koniec miasta by obejrzeć sobie drzwi? Nie lepiej
    wiedzieć wcześniej? ;-)

  • 64. Data: 2010-03-08 21:59:50
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    > Nie wiem, ja kupuję w kerfurze. Ostatnio płaciłem 1,06 za bułki kartą. :-)

    Hmmm... A w najbliższym mnie Cerrefourze powiesili karteczki, że
    minimalna transakcja kartą to 5 PLN.

    --
    Grzexs

  • 65. Data: 2010-03-08 22:09:24
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    d.googlegroups.com...

    > Boze widzisz i nie grzmisz...

    No wlasnie... Dzis ta cala policja ktora wyglada jak.. hmm mafia ubrani na
    czarno z capeczkami ala bejsbolowka z daszkiem... tylko pala w reke i
    mwypisz wymaluj mafja o jakich czytalo sie z poczatku lat 90-siatych jak
    chodzili po haracze do resteuracji...
    Tu kogos zastrzela tu skopia, tu posla przez przypadek nie ta osobe na wozek
    inwalidzki...
    Faktycznie, Widzisz i nie grzmisz...
    Gdzie, w jakim kraju policja dziala podbnie? Afganistan? Somalia? Salwador?
    Honduras?
    W ktorym kraju policja ma tak potezne uprawnienia, ze strzela sie do
    jadacego samochodu? W ktorym kraju? Nie wiedzac nawet kto jest za kierownica
    i nie majac jasnej klarownej sytuacji czy ktos jeszcze w samochodzie jest?
    Tylko na wojnie i bandyci strzelaja do jadacych pojazdow.... aha i w Polsce
    policja. Bo tak na filmach amerykanskich jest...

  • 66. Data: 2010-03-08 22:10:45
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Valdi" <V...@v...pl> wrote in message
    > "Tomasz Chmielewski" news:7vib5kF5lrU1@mid.uni-berlin.de

    > TOMEK! Błagam nie wyciągaj mi tego typka z objęć mojego killera :)
    > Prosiłem, błagałem i ponownie proszę oraz błagam - nie karmić trola!

    Ty juz wioesz w koncu jak to konto zalozyc w UK? Czy nadal znajoma "stara
    wyspiara" (pewno przyjechala po 2005) nadal twerdzi, ze bez listu od
    pracodawcy nie ruszy?:))

  • 67. Data: 2010-03-09 06:37:30
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 06 Mar 2010 06:35:06 -0800, Rafal M napisał(a):

> [...]
    > akceptację kart płatniczych w swoim sektorze. Był to przełom na rynku
    > kart płatniczych.
    >
    > LiDL podjął decyzję o takim ograniczeniu z jakim spotkał się Pan w
    > Szczecinie.
    > Jest to decyzja kontrahenta, od której staramy się odwołać.
    > Bardzo przepraszamy za tę niedogodność. "
    >

    > Czyli co, wyglada na to ze Polcard NIE zawarl w umowach z Lidlem
    > informacji ze sklep ma obowiazek akceptowac kazda platnosc karta, czy
    > moze Lidl jest za duzy - i boja sie mu podskoczyc?
    >

    > Jak myslicie, warto jeszcze skladac reklamacje w banku (wystawcy karty)?

    A mi się wydaje, że czasami to trochę przesadzacie i zbyt dużo
    nadgorliwości. Ile można się razy nadziać na takie coś jak limit 20 pln w
    lidlu? No raz, bo później już raczej powinniśmy pamiętać. A ile razy
    nadziewamy się w życiu na inne dziwne rzeczy, które też czasami nie
    działają jak powinny, albo łamią tam jakieś reguły. Tak to już w życiu po
    prostu jest i nie zawsze musi być kawior. Zawsze są krzyki o jakiś wolny
    rynek itd itp a jak sklep, który niewątpliwie jest tani a czasami nawet
    bardzo, nie ma w ogóle obsługi kart (jak biedronka) albo są limity jak w
    lidlu wprowadza właśnie takie wolnorynkowe ograniczenia to krzyki i
    lamenta. Widocznie to bezlimitowe płacenie kartą nie jest takie do końca
    opłacalne i ten wolny rynek to właśnie obnaża i tyle. I jak to większość
    zawsze powiada w takich wypadkach - nie podoba się to nie korzystaj. Dla
    mnie proste.

    PS i żeby nie było to w lidlu jestem raz na ruski rok i jak kiedyś
    zobaczyłem terminal, to najzwyczajniej w świecie spytałem się czy jest
    jakaś kwota limitu do płacenia kartą i tyle. Sprawy dla mediów z tego nie
    zamierzam robić.

    Xenocide

  • 68. Data: 2010-03-09 19:25:56
    Od: Grzexs <g...@g...pXl>

    > Słusznie. :-)

    Jest jak jest i dość trudno to zmienić. Prowizje dla sprzedawców zbyt
    wysokie, użytkownicy kart oczekują akceptacji od 0,01 PLN, powszechna
    jest praktyka ustanawiania minimalnej kwoty dla transakcji kartowych.
    Więc, u licha, ułatwmy sobie życie w takim środowisku. Niech każdy sklep
    na nalepce z logo akceptowanych kart, która jest przylepiona zwykle przy
    wejściu, umieści wyraźnie i bez wątpliwości kwotę minimalną (a może i
    maksymalną) akceptowaną przy transakcjach karcianych i już. Howgh.

    --
    Grzexs

  • 69. Data: 2010-03-09 20:18:39
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Grzexs pisze:

    > Hmmm... A w najbliższym mnie Cerrefourze powiesili karteczki, że
    > minimalna transakcja kartą to 5 PLN.

    Nie dotyczy Carrefour Visa. :-)

    --
    MiCHA

  • 70. Data: 2010-03-10 08:50:59
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-03-08 11:02, Sebastian wrote:

> [...]
    > spotykany. Co więcej o ile kredytowa Citi była przyjmowana bez
    > komentarza to debetówka Polbanku powodowała narzekania a czasem wzywanie

    Oto przyczynek do (beznadziejnego) przekonywania przez kogoś (nie
    pamiętam kogo) do wyższości debetówek nad KK :-)

    witrak()