  • 71. Data: 2010-03-10 08:58:07
    Temat: Re: Polcard - reakcja na reklamacje w sprawie Lidla
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2010-03-08 20:17, Rafal M wrote:

    > Sklepy wielkosci Lidla to juz chyba tylko terminale po IP maja.
    > Do tego przy terminalach odpada bardzo droga rzecz: obsluga gotowki
    > (transport, ubezpieczenie, jej zabezpieczenie, zapewnienie bilonu itd)
    >
    > ?a na dodatek wyzszy koszt obslugi klienta ze wzgledu na wydluzony
    >
    > Ile ta tranzakcja przy terminalu IP trwa? 5-6 sek?

    Po pierwsze jednak dłużej i to sporo.
    Po drugie właśnie w tym jest logika sprzedawcy: jeśli oszczędza na
    kosztach obsługi gotówki, to ograniczenie liczby transakcji na małe
    kwoty zwiększa czysty zysk :-)

    Jeśli sprzedawca może tak zrobić *bezkarnie*, to musiałby być
    niespełna rozumu, aby tak nie robić :-)))

    witrak()
    PS. Wiele miesięcy temu na p.b.b. (albo na forum mBanku - juz nie
    pamiętam) szerzej opisałem, jak to rozmawiałem w Polcardzie w
    sprawie odmowy przyjęcia karty (duża kwota w ASO Opla) i minimów
    transakcji w sklepach, z której jasno wynikło, że Polcard ma skargi
    klientów w du...żym poważaniu. Wszyscy wtedy twierdzili, że jest
    inaczej...

  • 72. Data: 2010-03-10 10:26:22
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 10 Mar 2010 09:58:07 +0100, witrak() napisał(a):

> [...]
    > sklepach, z której jasno wynikło, że Polcard ma skargi klientów w
    > du...żym poważaniu. Wszyscy wtedy twierdzili, że jest inaczej...

    I to jest mniej więcej sedno sprawy. Wiadomo, że wystawcy kart chcieliby
    aby gotówka w ogóle najlepiej zniknęła, sprzedawcy zawsze będą szukać
    jaka opcja jest tańsza i wygodniejsza karta-gotówka, no i klient też nie
    głupie będzie zazwyczaj szukał gdzie jest taniej. Może i założenia oraz
    regulaminy są piękne, ale życie później nieco prostuje pewne kwestie, tak
    jak mieszkańcy ścieżki na osiedlach ;)

    Xenocide

  • 73. Data: 2010-03-11 18:14:43
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    witrak() <w...@h...com> had the courage to write:

> [...]
    > sklepach, z której jasno wynikło, że Polcard ma skargi klientów w du...żym
    > poważaniu. Wszyscy wtedy twierdzili, że jest inaczej...

    Ależ skąd. Polcard bardzo dba o swoich klientów!
    Nieporozumienie wynika z tego, że mylnie zakładasz, iż płacąc w terminalu
    Polcardu stajesz się klientem Polcardu.
    k.

  • 74. Data: 2010-03-11 18:27:53
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "kashmiri" news:hnbbuk$7vo$1@news.onet.pl

    > Ależ skąd. Polcard bardzo dba o swoich klientów!
    > Nieporozumienie wynika z tego, że mylnie zakładasz, iż płacąc w terminalu
    > Polcardu stajesz się klientem Polcardu.

    Po części staje się tym klientem. Polcard dostarcza usługę w wyniku której
    ja jako klient mam możliwość zapłacić za zakupy kartą. W wyniku mojej
    decyzji, że płacę plastikiem zarabia sklep (ma zysk ze sprzedaży towaru -
    pomijam tutaj kwestię prowizji jaką ponosi za przyjęcie mojej karty) oraz
    Polcard, który otrzymuje jakiś tam % od transakcji jakiej dokonałem.
    Gdy nie zapłacę kartą a gotówką Polcard nie zarobi na moich zakupach.
    Klienta w ich systemie nie było, tym samym nie ma % od transakcji.

  • 75. Data: 2010-03-11 19:49:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 08 Mar 2010 08:12:08 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > Czyli mam przejść na IP po to, żeby sobie zwiększyć koszty działalności?

    No skoro Ci nie pasuje, to zrezygnuj z kart.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 76. Data: 2010-03-11 21:40:46
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > No skoro Ci nie pasuje, to zrezygnuj z kart.

    Skoro zwiększenie kosztów działalności poprzez przejście na IP mi nie
    pasuje, to mam zrezygnować z kart? Gdzie tu logika? Jakoś nie dostrzegam
    żadnego związku...

    Wszak aby nie zwiększyć sobie kosztów działalności przejściem na IP,
    wystarczy że... nie przejdę na IP. To chyba oczywiste? :-)

    --
    MiCHA

  • 77. Data: 2010-03-21 23:52:18
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Valdi <V...@v...pl> had the courage to write:
    > "kashmiri" news:hnbbuk$7vo$1@news.onet.pl

    > Po części staje się tym klientem.

    Nie. Nie istnieje żaden stosunek między tobą a Polcardem. Sam fakt, że Polcard
    zarabia na Tobie, nie czyni Cię ich klientem.

    Tak samo jak wsiadając do autobusu nie stajesz się klientem Orlenu, mimo że tabor
    chodzi na orlenowskim paliwie.

    I co to jest "klient po części"?

    > Polcard dostarcza usługę

    sklepowi, nie Tobie. Tobie tę usługę dostarcza tylko i wyłącznie sklep (i Twój bank),
    reszta Cię nie obchodzi.

> [...]
    > Gdy nie zapłacę kartą a gotówką Polcard nie zarobi na moich zakupach.
    > Klienta w ich systemie nie było, tym samym nie ma % od transakcji.

    Nie wsiądę do autobusu -> Orlen (Solaris/Dębica/huty stali.......) nie zarobią ->
    Powinny naciskać na przewoźnika, żeby obniżył ceny biletów???

    k.