  • 11. Data: 2011-06-14 17:24:36
    Temat: Re: Polećcie bank, w którym można od ręki założyć konto w fizycznym oddziale
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Latet" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:it7d8m$7jp$1@inews.gazeta.pl...
    > Znajoma, która przyjeżdża do Polski na krótko na wakacja, prosiła, abym
    > pomógł jej znaleźć w Polsce bank, do którego można przyjść do oddziału i
    > legitymując

    Niech przeleje na Twoje konto, a ty jej wypłacisz ze swojego bankomatu.

    Kup jej kartę przedplacona, podaj numer rachunku do wpłaty.
    Wróci to jej ją wręczysz i wybierze sobie w okienku czy bankomacie
    Nie darmo, ale jednorazowa oplata bez zobowiązań

    http://konto.lokat.pl/karty-platnicze-na-wakacje
    http://www.ingbank.pl/przedsiebiorstwa-i-jst/biezaca
    -obsluga/karty-platnicze/karty-przedplacone#tab=1
    http://www.pkobp.pl/index.php/id=oferta/grupa=1/id_p
    roduct=000000000000391/podgrupa=6/section=korp
    http://indywidualni.bzwbk.pl/karty/przedplacone-pre-
    paid/z-doladowaniem/visa-premium/szczegoly/karta-prz
    edplacona-z-doladowaniem-premium-szczegoly.html

  • 12. Data: 2011-06-14 17:49:45
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 14.06.2011 18:33, Bogdan B. wrote:

    > Jestem zdziwiony że banki teraz bezproblemowo zakładają konto
    > nierezydentowi.

    Dlaczego?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 13. Data: 2011-06-14 17:57:22
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > Niech przeleje na Twoje konto, a ty jej wypłacisz ze swojego bankomatu.

    To byłoby oczywiście najprostsze, ale gdy ona przyjedzie do Polski, to ja będę
    na wakacjach i jej nie spotkam.

    latet

  • 14. Data: 2011-06-14 18:05:43
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    !sp pisze:

    > PLN i SWIFT (tylko EUR) ?

    No a niby czym miałby przyjść, jak nie Swiftem?
    (Hint: Nie ma innego międzynarodowego, międzybankowego i "uniwersalnego"
    systemu rozliczeniowego.)

    > Złotówki? Co najmniej tydzień, o ile jakiś obcy bank realizuje przelewy
    > w złotówkach

    Bzdura. Tak się składa, że pracuję w Szwajcarskiej firmie, więc wiem
    dokładnie jak to wygląda: Przelew zlecony przez naszą firmę-matkę w
    Szwajcarii w banku UBS rano, jest zaksięgowany na naszym rachunku w
    Kredyt Banku po południu TEGO SAMEGO DNIA. Oczywiście Swiftem.

    (Oczywiście nie bez wpływu jest fakt, że KB i UBS to bezpośredni
    korespondenci, a przelewy były zlecane "z zerową datą"... Tym niemniej
    stwierdzenie, że "tydzień" jest bzdurą.)

    --
    MiCHA

  • 15. Data: 2011-06-14 18:14:20
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-06-14 19:49, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Dlaczego?

    Bo parę lat temu podchodziły do nich jak do jeża.
    W regulaminach zwykle było zastrzeżenie że posiadacz rachunku
    jest rezydentem.

  • 16. Data: 2011-06-14 19:08:49
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 14.06.2011 12:29, Latet wrote:
> [...]
    > powinno być to problemem. Chodzi więc głównie o bank, który ma dużo
    > oddziałów i w którym założone w okienku konto zaczyna szybko być aktywne.

    Eurokonto NET w Pekao SA -- ZTCW można założyć na paszport + jakieś
    potwierdzenie zagranicznego adresu (np. rachunek).