  • 1. Data: 2011-05-27 08:28:20
    Temat: Polityka energetyczna Wielkiej Brytanii
    Od: " sys29" <s...@N...gazeta.pl>

    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1811

    pozdr.
    sys29

  • 2. Data: 2011-05-27 08:31:21
    Temat: Re: Polityka energetyczna Wielkiej Brytanii
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    sys29 <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1811

    Jeszcze raz, bo coś się pochrzaniło.

    pozdr.
    sys29

  • 3. Data: 2011-05-27 09:55:54
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 27 May 2011 08:31:21 +0000 (UTC), sys29 napisał(a):

    > sys29 <s...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    >

    > http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1811
    >
    > Jeszcze raz, bo coś się pochrzaniło.
    >
    > pozdr.
    > sys29
    Pięknie. I co proponujesz? Bo ja proponuję żeby zapoznali się z tym
    wszyscy, którzy są zakochani w elektrowniach jądrowych? Tak się składa że w
    UK jest ich trochę a jednak im nie starcza. W Polsce jesteśmy bombardowani
    mrzonkami o jednej ekologicznej EJ, która dam nam niezależność
    energetyczną.

  • 4. Data: 2011-05-27 10:10:16
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    root <r...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > UK jest ich trochę a jednak im nie starcza. W Polsce jesteśmy bombardowani
    > mrzonkami o jednej ekologicznej EJ, która dam nam niezależność

    Na temat EJ i gazu łupkowego zapoznałem się trochę z argumentacją za i
    przeciw i efekt jest taki, że kompletnie zgłupiałem ... nie mam zdania.
    Najbardziej podoba mi się rozwijanie energetyki opartej na węglu. A Tobie ?

    pozdr.
    sys29

  • 5. Data: 2011-05-27 10:14:37
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

    > Najbardziej podoba mi się rozwijanie energetyki opartej na węglu

    Co jest nie halo w EJ?

  • 6. Data: 2011-05-27 10:36:14
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co jest nie halo w EJ?

    Czy miałbyś coś przeciwko temu aby EJ powstała np. 10km od Twojego domu?

    --
    marfi

  • 7. Data: 2011-05-27 10:45:01
    Od: " sys29" <s...@g...pl>

    totus <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Co jest nie halo w EJ?

    Tu masz zebrane argumenty za i przeciw:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Energetyka_j%C4%85drowa

    Ja jakoś nie mogę zdecydować się, czy być za, czy przeciw.
    Spróbuj mnie przekonać do jakiegoś konkretnego stanowiska.
    Będę wdzięczny. Fajnie, że w końcu się odezwałeś. Ostatnio
    brakowało mi trochę Twoich rzeczowych i często dowcipnych
    wypowiedzi.

    pozdr.
    sys29

  • 8. Data: 2011-05-27 11:04:10
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 27 May 2011 10:10:16 +0000 (UTC), sys29 napisał(a):

> [...]
    > Najbardziej podoba mi się rozwijanie energetyki opartej na węglu. A Tobie ?

    O łupkach też czytałem, że to straszna rzecz. Z drugiej strony słuchałem
    "eksperta", że tak nie jest. Nie znam się na tym. Wiem tylko, ze gdyby nie
    korupcja napewno dało by się zminimalizować skutki uboczne. Niestety nie
    wierze ze korupcji nie bedzie. Pozostaje nam się modlić, żeby nic złego nam
    się nie stało (co czynimy od kilkset lat z pozytywnym skutkiem;).

    Tak po prawdzie to najlepsze sa EJ, pod warunkiem ze koszty budowy byłyby
    niższe, w przypadku poważnej nawet awarii - straty niewielkie a likwidacja
    wypalonego wraku - bezproblemowa. Tak jednak nie jest. EJ to wielki brudny
    tygiel, który jak przychodzi co do czego niełatwo ugasić a po zakończeniu
    ekploatacji budynek dalej trzeba chronić przez 100lat.
    Gadanie ze awarie są niezmiernie rzadkie i liczba ludzi którzy zgineli w
    wypadkach z EJ jest znacznie większa niż liczba ofiar wypadków w
    konwencjonalnych elektrowniach jest zwodnicze. Mniej więcej jest to tak jak
    z porównaniem transportu lotniczego i samochodu albo raka płuc i grypy.

    Węgiel mamy więc przed jego użyciem oporów w Polsce nie ma. Obawiam się że
    będą opory ze strony krajów, które go nie mają a są chętne ukręcić u nas
    jakiś biznesik lub przypodobać się Rosji.

  • 9. Data: 2011-05-27 11:05:09
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy miałbyś coś przeciwko temu aby EJ powstała np. 10km od Twojego domu?

    Nie. Teraz mieszkam obok elektrociepłowni i chętnie bym zamienił.

  • 10. Data: 2011-05-27 11:07:21
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    sys29 wrote:

> [...]
    > Będę wdzięczny. Fajnie, że w końcu się odezwałeś. Ostatnio
    > brakowało mi trochę Twoich rzeczowych i często dowcipnych

    Ale masz jakieś konkretne obiekcje?