  • 1. Data: 2008-12-17 22:32:44
    Temat: Polityka limitowa Citibanku c.d.
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    Mój brat, student, zero jakichkolwiek oficjalnych dochodów, otrzymał
    dziś Motokartę Silver z limitem 2000 PLN. Jego brat, posiadający
    pięciocyfrowe dochody miesięczne i nienaganną wieloletnią historię
    kredytową, otrzymał kartę LOT "gold" z limitem 6000 PLN. Czy w tym
    jest jakaś logika ? A może ja jestem ślepy ?

  • 2. Data: 2008-12-17 23:17:19
    Temat: Re: Polityka limitowa Citibanku c.d.
    Od: smE <n...@n...com>

    Dnia Wed, 17 Dec 2008 14:32:44 -0800 (PST), szczurwa napisał(a):

> [...]
    > kredytową, otrzymał kartę LOT "gold" z limitem 6000 PLN. Czy w tym
    > jest jakaś logika ? A może ja jestem ślepy ?

    No ale o co Ci chodzi. Motokarta jest srebrna, brat dostał złotą! Do tego
    limit 3 razy większy :)

  • 3. Data: 2008-12-17 23:21:16
    Od: "at23" <s...@a...com>

[...]

    Logika jest taka, ze dla banku brat z pieciocyfrowymi dochodami i nienaganna
    historia nie jest atrakcyjnym klientem. Predzej student z zerowym
    doswiadczeniem.
    Bank nie zarabia na "dobrych" i mocnych klientach a wrecz przeciwnie na tych
    co maja problemy.

  • 4. Data: 2008-12-17 23:52:32
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 18 Gru, 00:17, smE <n...@n...com> wrote:

    > No ale o co Ci chodzi. Motokarta jest srebrna, brat dostał złotą! Do tego
    > limit 3 razy większy :)

    Fakt, nie da się ukryć..;-)

  • 5. Data: 2008-12-17 23:54:33
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 18 Gru, 00:21, "at23" <s...@a...com> wrote:
> [...]
    > doswiadczeniem.
    > Bank nie zarabia na "dobrych" i mocnych klientach a wrecz przeciwnie na tych

    Pewnie masz rację, ale...Ile bank zarobi na kliencie, w skosunku do
    którego komornik wyda postanowienie o bezskuteczności egzekucji ? Mam
    wrażenie, ze takich klientów to się citi dorobiło sporo, stad to
    limitowe dmuchanie na zimne...

  • 6. Data: 2008-12-18 02:45:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "at23" <s...@a...com> writes:

> [...]
    > zerowym doswiadczeniem.
    > Bank nie zarabia na "dobrych" i mocnych klientach a wrecz przeciwnie

    Bajki, aczkolwiek rozpowszechnione. Bank zarabia "na pewno" na dobrych
    klientach i byc moze na "zlych". Zastanow sie, czy wolalbys zarobic "na
    pewno", moze nawet mniej (albo i nie), czy wolalbys zarobic "byc
    moze" (a "byc moze" duzo wiecej stracic)?

    Gdyby bank na jakiejs kategorii osob nie zarabial (= musialby tracic,
    bo wyjscie na zero jest nieprawdopodobne), to by po prostu im nie
    dawal kart, nie ma obowiazku.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2008-12-18 07:27:37
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    "szczurwa" ...
    > Czy w tym jest jakaś logika ?

    O 'polityce' limitowej Citi bylo tutaj (pbb) pisane juz wielokrotnie.
    Dla wiekszosci jest to 'czarna magia'.
    Nawet dla pracownikow Citi.

    > A może ja jestem ślepy ?

    Raczej bank. Nie Ty ;-))

    PS:
    I jeszcze dwa male kamyczki...

    1. Citi-PL.
    Osoba z zarobkami 10k PLN (netto, umowa o prace) sklada wniosek o KK.
    Dostaje odmowe.

    2. Citi-UK.
    Osoba z zarobkami 30k GBP (brutto, umowa o prace) sklada wniosek o ROR.
    Dostaje odmowe (!!!)

    --
    T.F.

  • 8. Data: 2008-12-18 08:08:27
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

> [...]
    > pewno", moze nawet mniej (albo i nie), czy wolalbys zarobic "byc
    > moze" (a "byc moze" duzo wiecej stracic)?

    Dokladnie tak. Dlatego bank gotowy jest raczej prolongowac splate kredytu,
    jakos tam próbowac sie dogadac z klientem, który ma klopoty niz przejmowac
    nieruchomosci.

  • 9. Data: 2008-12-18 08:58:45
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

[...]

    Na takie postanowienie większe szanse ma osoba z realnymi 5-cyfrowymi
    dochodami (o ile będzie jej się chciało) niż jakiś bidny student... Chyba
    się zgodzisz, nie?

    marekz

  • 10. Data: 2008-12-18 11:08:24
    Od: Filip Lach <f...@g...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    >
    > Gdyby bank na jakiejs kategorii osob nie zarabial (= musialby tracic,
    > bo wyjscie na zero jest nieprawdopodobne), to by po prostu im nie

    No to mnie aż kusi by wystąpić o podwyższenie limitu... choć nie
    potrzebuję. Ale przez trzy miesiące w tym roku miałem spłacane tylko w
    części saldo 7kPLN. Kusi by sprawdzić czy teraz dostanę np. limit 50
    kPLN. Bo zgodnie z powyższą logiką to bank tylko czyha, bym nie spłacał
    zadłużenia w takiej wysokości.

    Dla wszystkich zmartwionych - saldo spłacone, zapłacił mi wreszcie
    kontrahent, a odszkodowanie jakie musiał zapłacił pokryło odsetki z
    nawiązką ;-)