  • 31. Data: 2008-12-17 13:42:44
    Temat: Re: Polska Poczta to jednak "pasożyt"!
    Od: Tomasz Bątor <m...@k...pl>

    On 12/17/2008 02:22 PM, RobertS wrote:
    > 1. no jasne, narzekamy na pocztę, na kurierów, na banki, na
    > cyklistów...a na kogo/co nie narzekamy?

    Są powody, to narzekamy. Są dobre urzędy pocztowe i dobre placówki banków, ale o tym
    się nie mówi, bo po co?

    Dobrych cyklistów tylko nie ma.

    > 2. panienka na poczcie powiedziała, że prowizji nie będzie, tylko skąd
    > ona miała to wiedzieć? miała rację co do tego, że PP prowizji nie
    > pobierze, ale bank? to nie jej sprawa...

    Nie jej sprawa, ale płaci klient.

    > naprawdę bijemy pianę w tym temacie, na poczcie jest tak a nie inaczej,
    > nie sądzę, aby się to szybko zmieniło ;-/ tak jest z monopolistami

    Ja tam uważam, że Poczta w ciągu ostatnich kilku lat zrobiła naprawdę duże postępy,
    *mimo* tego, że jest monopolistą. I
    doprawdy nie wiem, skąd im się wzięła ta udziwniona procedura obsługi kart.

    t.

  • 32. Data: 2008-12-17 16:28:31
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ja tam uważam, że Poczta w ciągu ostatnich kilku lat zrobiła naprawdę
    > duże postępy, *mimo* tego, że jest monopolistą. I doprawdy nie wiem,
    > skąd im się wzięła ta udziwniona procedura obsługi kart.

    kiedyś mniej przesyłem ginęło, ostatnio to jakaś plaga, a karty? pewnie
    ludzie naciskali, że chcą mieć możliwość płacenia kartami, PP to
    wprowadziła, ale koszty przerzuciła na klientów

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 33. Data: 2008-12-17 18:36:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    RobertS <b...@x...pl> writes:

    > czy poczta pobrała od Ciebie jakąś prowizję? od kiedy poczta ma
    > informować o opłatach pobieranych przez inne podmioty? miej pretensje
    > do swojego banku, że operacje na poczcie nie traktuje jako
    > bezgotówkowe!

    Nie, to akurat poczta rozlicza te operacje jako wyplate gotowki.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2008-12-17 19:25:53
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Pafcik wrote:
    > idą Ci na rękę, bo zamiast ganiać do bankomatu, masz "bankomat" w okienku
    >
    > nie bardzo rozumiem czemu oczekujesz że mają jeszcze za Ciebie zapłacić
    > prowizje które narzuca Twój bank lub wystawca Twojej karty

    O! To tak można? Super! Ja też chcę w mojej firmie, żeby to nie mi
    Polcard potrącał za płatności, jakich dokonują u mnie klienci, tylko
    wręcz przeciwnie - aby mi jeszcze za to płacił prowizję. Jak to załatwić?

    (Tak, to ironia, jakby ktoś nie zauważył, ale mimo wszystko to hamstwo,
    że Poczta jak zwykle może inaczej niż wszyscy... Tak jak z tą sprzedażą
    bez vatu w okienkach...)

    --
    MiCHA

  • 35. Data: 2008-12-17 19:53:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    RobertS <b...@x...pl> writes:

    > gdzie w Bangladeszu?
    > u nas możesz płacić w bankomatach za usługi (vide doładowania
    > prepaidów)

    Tyle ze wlasciciel bankomatu, w odroznieniu od poczty, nie rozlicza
    tego jako wyplaty gotowki.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 36. Data: 2008-12-17 21:14:14
    Od: Jacek N <k...@g...pl>

    > A czy w takim razie różni się kupno znaczka od kupna paliwa, jabłka
    > itp ?
    >
    > To PP ma chore i zawsze tak było zasady.
    > Czemu nie moga tego traktować jako transakcje bezgotówkowe ?
    > Równie dobrze gościu ze stolikiem pod pocztą sprzedawałby te znaczki i
    > nie pobierał prowizji,

    Dodajmy jeszcze, ze na poczcie przy ul. Targowej w Warszawie takie same zasady
    (tj. traktowanie transakcji karta jako wyplaty gotowkowej) obowiazuja w zwyklym
    kiosku przy zakupie gazet... Pytalem sie potem na infolinii banku jakie jeszcze
    firmy szykuja klientom takie niespodzianki. Ponoc jedynie PP oraz kasyna...
    Dobrana para!

    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 37. Data: 2008-12-18 12:48:32
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Jacek N" <k...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > infolinii banku jakie jeszcze firmy szykuja klientom takie niespodzianki.
    > Ponoc jedynie PP oraz kasyna... Dobrana para!

    Od siebie dodam Moneybookers.

    k.

  • 38. Data: 2008-12-18 13:13:04
    Od: Piotrek <p...@n...pl>

    Jacek N pisze:
    Pytalem sie potem na
    > infolinii banku jakie jeszcze firmy szykuja klientom takie
    > niespodzianki. Ponoc jedynie PP oraz kasyna... Dobrana para!

    Takie same zasady są w agencjach PKO - transakcje są traktowane jako
    wypłata gotówkowa.

    Piotrek

  • 39. Data: 2008-12-18 15:17:06
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Piotrek" <p...@n...pl> wrote in message
    > Jacek N pisze:
    > Pytalem sie potem na
    >

    > Takie same zasady są w agencjach PKO - transakcje są traktowane jako
    > wypłata gotówkowa.

    Hmmm.... Istnieją więc wypłaty niegotówkowe?

    Wypłaty we wszystkich okienkach bankowych (poza bankiem macierzystym)
    traktowane są jako WYPŁATY W ODDZIAŁACH INNYCH BANKÓW. Prowizja za tę usługę
    często, acz nie zawsze, różni się od prowizji za wypłatę gotówki z
    bankomatu. Okienko pocztowe jest, jak widać, traktowane jak okienko bankowe.

    k.

  • 40. Data: 2008-12-18 22:08:21
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Piotrek pisze:

    > Takie same zasady są w agencjach PKO - transakcje są traktowane jako
    > wypłata gotówkowa.

    A w tejże agencji PKO płacisz za jakiś towar lub usługę, czy może
    dokonujesz wpłaty - nomen omen - *gotówkowej*?