  • 1. Data: 2003-07-15 05:40:00
    Temat: Polska do EU a PLN na EUR ??
    Od: "Rafal" <r...@i...pl>

    Witam

    Wlasnie przy okazji starania sie o kredyt mieszkaniowy nasunelo mi sie taki
    pytanie:

    Jak po wejsciu do EU i nastepnie zmianie PLN na EUR beda przewalutowane
    kredyty mieszkaniowe ??
    Czego mozna sie spodziewac ??

    Wydaje sie mi to dosc ciekawym aspektem jednak nie mam wogole pojecia jak to
    prognozowac ??

  • 2. Data: 2003-07-15 06:45:34
    Temat: Re: Polska do EU a PLN na EUR ??
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Rafal" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jak po wejsciu do EU i nastepnie zmianie PLN na EUR beda przewalutowane
    > kredyty mieszkaniowe ??

    1. nie jak wejdzie do EU ale kiedy przyjmie walutę Euro
    2. przez pewien czas będzie ustalony sztywny kurs Euro do PLN (tak jak z
    innymi walutami w ubiegłym roku) i po tym kursie zostanie przeliczone
    wszystko - i pensje i kredyty i lokaty

    polecam zastanowić się jak to było z kredytami i lokatami w markach
    niemieckich,a wówczas już wszystko będzie jasne

    nasuwają się dwie wątpliwości
    1. kiedy przyjmiemy EURO (i czy w ogóle zdążymy zanim unia się rozpadnie
    :)) )
    2. po jakim kursie przyjmiemy Euro - czy drożej czy taniej niż obecnie

    na te pytania nikt obecnie nie jest w stanie odpowiedzieć

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2003-07-15 06:50:55
    Od: "Rafal" <r...@i...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Rafal" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > 1. nie jak wejdzie do EU ale kiedy przyjmie walutę Euro
    to chyba mniejwiecej napisalem !! poza tym wyjscie do EU tez chyba odbije
    sie na stopy procentowe

> [...]
    >

    > polecam zastanowić się jak to było z kredytami i lokatami w markach
    > niemieckich,a wówczas już wszystko będzie jasne
    niestety po polsku tego nie znalazlem, a niemieckiego nie znam

> [...]
    > 2. po jakim kursie przyjmiemy Euro - czy drożej czy taniej niż obecnie
    >
    > na te pytania nikt obecnie nie jest w stanie odpowiedzieć

    no wlasnie ... a jakies prognozy ??

    interesuje mnie takze jak odbije sie to na stopach procentowych kredytow
    (czy i ile moga spasc)

    czy w zwiazku z tym brac kredyt w PLN i na ile lat ??

  • 4. Data: 2003-07-15 14:54:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> writes:

    > 1. nie jak wejdzie do EU ale kiedy przyjmie walutę Euro

    Zasadniczo to istotny jest czas usztywnienia kursu, a nie wprowadzenia
    euro.

    > polecam zastanowić się jak to było z kredytami i lokatami w markach
    > niemieckich,a wówczas już wszystko będzie jasne

    Zdaje sie, ze byly scenariusze polegajace na sprzedaniu bankowi DM
    i zakupie euro :-)
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 5. Data: 2003-07-16 07:04:26
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisał w wiadomości
    > Zdaje sie, ze byly scenariusze polegajace na sprzedaniu bankowi DM
    > i zakupie euro :-)

    hmm.. a nie słyszałem :)
    a jeśli już to o ile pamiętam, to prawnie było to zakazane - banki powinny
    były przeliczyć automatycznie po kursie wymiany
    ale kto to wie do czego zdolne są banki :)

    --
    pozdrawiam
    plusz