  • 1. Data: 2002-10-05 11:43:25
    Temat: Pomoc przy zakładaniu kont bankowych w Niemczech
    Od: "loomer" <n...@p...onet.pl>

    Witam!
    Jak już większość z Państwa wie zmieniły się przepisy dewizowe, co umożliwia
    obywatelom Polski zakładanie kont za granicą. Czytając grupę zauważyłem, że
    wiele osób byłoby zainteresowanych otwarciem rachunku w Niemczech (lub innym
    kraju niemieckojęzycznym), ale ze względu na bariery językowe ma z tym
    problemy. Byłbym gotowy za niewielką opłatą pomóc przy wyborze odpowiedniej
    oferty bankowej i przeprowadzeniu formalności.

    Rajmund J. Ziaja
    503412837

  • 2. Data: 2002-10-05 13:03:22
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]
    > problemy. Byłbym gotowy za niewielką opłatą pomóc przy wyborze odpowiedniej
    > oferty bankowej i przeprowadzeniu formalności.

    ileby to kosztowało?

    jakie te banki wydają karty i jakie są opłaty nich?

  • 3. Data: 2002-10-05 13:23:08
    Od: "SCz" <a...@a...pl>

    Z tego co na grupie mozna wyczytac, to nie problemy jezykowe sa problemem,
    tylko ....
    na zakladanie kont w Niemczech, pomimo zmienionej ustawy, jeszcze po prostu
    za wczesnie.
    Banki niemieckei dowiaduja sie o takiej mozliwosci od ludzi mailujacych do
    nich, a nie od 'cial oficjalnych'.
    Na sensowna oferte trzeba bedzie jeszcze poczekac.
    No i czesc bankow ma wersje angielska, jakby nie patrzec popularniejsza
    wsrod Polakow.
    Seb

  • 4. Data: 2002-10-05 16:42:55
    Od: "loomer" <n...@p...onet.pl>

    > Z tego co na grupie mozna wyczytac, to nie problemy jezykowe sa problemem,
    > tylko ....

    Nie chodzi mi tylko o barierę językową a także o specyfikę niemieckiego
    rynku. Wiele osób może mieć z tym problemy.

> [...]
    > za wczesnie.
    > Banki niemieckei dowiaduja sie o takiej mozliwosci od ludzi mailujacych do

    Tu się zgadzam. Tylko w nieczlicznych bankach od ręki otworzą Polakowi
    konto. Od rozwiązania tego problemu jestem właśnie ja.

    > Na sensowna oferte trzeba bedzie jeszcze poczekac.

    Wątpię poważnie, że niemieckie banki wprowadzą specjalną ofertę dla klentów
    z Polski.

    > No i czesc bankow ma wersje angielska, jakby nie patrzec popularniejsza
    > wsrod Polakow.

    No niby tak, ale zdarza się, że po angielsku jest tylko część informacji i
    prędzej czy później będzie trzeba skorzystać z części ogólnej. Nadal
    pozostaje także specyfika bankowości niemieckiej.

  • 5. Data: 2002-10-05 17:43:49
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    SCz <a...@a...pl> wrote:
    > No i czesc bankow ma wersje angielska, jakby nie patrzec popularniejsza
    > wsrod Polakow.

    A może by ktoś podał listę banków zagfranicznych (nie tylko niemieckich,
    mnie głównie interesuje USA) gdzie polacy mogą zakładać konta zdalnie przez www?

    --
    Miernik _____________________________________
    / /

  • 6. Data: 2002-10-05 18:05:51
    Od: z...@p...onet.pl

    > A może by ktoś podał listę banków zagfranicznych (nie tylko niemieckich,
    > mnie głównie interesuje USA) gdzie polacy mogą zakładać konta zdalnie przez
    www?

    najpierw lepiej wyślij pocztą wniosek o nadanie ITIN

  • 7. Data: 2002-10-05 18:06:41
    Od: z...@p...onet.pl

    > Tu się zgadzam. Tylko w nieczlicznych bankach od ręki otworzą Polakowi
    > konto. Od rozwiązania tego problemu jestem właśnie ja.

    to może napisz coś o kartach, opłatach?

  • 8. Data: 2002-10-05 18:58:17
    Od: "www.Meteoryt.net" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > A może by ktoś podał listę banków zagfranicznych (nie tylko niemieckich,
    > mnie głównie interesuje USA) gdzie polacy mogą zakładać konta zdalnie
    przez www?

    Pomysl przedni.
    Ja tez się dołączm.
    Kiedys szukalem bankow przez wyszukiwarke ale jakos nie trafilem na nic
    ciekawego
    --

    ---------[ MARCIN CIMAŁA ]------[ IMCA#3667 ]---------
    http://www.meteoryt.net ----> Meteorite Information Center

  • 9. Data: 2002-10-05 18:58:52
    Od: "www.Meteoryt.net" <b...@a...pl>

    > najpierw lepiej wyślij pocztą wniosek o nadanie ITIN

    a co to takiego ?

  • 10. Data: 2002-10-05 19:06:29
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    www.Meteoryt.net <b...@a...pl> wrote:

    > Pomysl przedni.

    Ja tylko znalazłem liste wszystkich banków online na świecie,
    ale już sprawdzić które pozwalają zakładać konto polakowi
    nie mam siły, tego jest tysiące.

    http://www.0-effort-online-banking.com/BankReviews/V
    irtual.htm

    --