  • 31. Data: 2010-02-25 16:01:42
    Temat: Re: Pomożecie ?
    Od: "viper" <v...@o...pl>

    > A na jaki mpolu my z nimi konkurujemy ?
    > Mamy jakies wlasne technologie, firmy ?
    > Poki co jestesmy - zgodnie z planem- tania sila robocza, zarowno w kraju jak
    > i poza jego granicami.
    >
    > --
    > in

    masz na myśli to że nie produkujemy samolotów i samochodów? może to i dobrze,
    bo jak skończy się akcja kup nowe auto za starego złoma to ciekawe jak będzie
    wygądała branża motoryzacyjna... przyszłośc należy do małych i średnich
    przedsiębiorstw... a tutaj nie musimy miec kompleksów... miałem na studiach
    kolegę... my pieniądze zarobione na malowaniu kominów radośnie
    przepuszczaliśmy, a on każdy grosz inwestował w firmę którą założył... jego
    punktem odniesienia była firma niemiecka, dla której robił jakieś
    podwykonastwa... pamiętam jak lata temu z wypiekami na buzi opowiadał o
    pięknych halach i lśniących firmowych autach... teraz Niemiec przyjeżdża do
    niego i tylko cmoka... kolega niedawno kupił gdzieś w azji okazyjnie topową
    linię technologiczną i ma czym szpanowac... Niemiec ma produkt gorszy i
    droższy, ale ma układy z koncernami gdzie upycha prawie całą produkcję... ale
    nic nie trwa wiecznie i już koncerny zaczynają drobne podchody... takich
    przykładów jest wiele... my późno zaczęliśmy i mamy najnowsze technologie, a
    geszefciarze w Europie ciągle jeszcze spłacają stare..

  • 32. Data: 2010-02-25 16:32:43
    Od: " kc" <k...@W...gazeta.pl>

    XXL <d...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Ale miliardy EURO od bogatszych członków UE fajnie się Polsce bierze,
    prawda?
    > Dotychczasowy bilans naszego członkostwa w UE to + 20 mld EUR.
    > Te pieniądze bardzo się Polsce przydały a przypominam że do końca 2013r.
    > mieliśmy przyznane 67 mld EUR.

    Link do danych, które podajesz, plis (please)? Dostałeś chociaż jedno ślepe
    euro z tych miliardów, o których piszesz? Proponuję ci posłuchać Nigela
    Farage`a na youtube. Swoją drogą, jakże niewiele jest u nas relacji z obrad
    europarlamentu.

    > Czy Europa może zbankrutować?
    Zdecydowanie tak.

    > Jest to mało prawdopodobne, jak sytuacja stanie
    > się zbyt niebezpieczna to wszystkie kraje będą musiały przykręcić kurki z
    > pieniędzmi i zacisnąć mocniej i na dłużej pasa.

    Będziesz zdziwiony,że nawet nie zdążyłeś zacisnąc pasa :)

    pozdrawiam
    kc

  • 33. Data: 2010-02-25 20:01:56
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Ale miliardy EURO od bogatszych członków UE fajnie się Polsce bierze,
    > prawda?
    > Dotychczasowy bilans naszego członkostwa w UE to + 20 mld EUR.

    Zapomniałeś dodać że moglibyśmy swobodnie sobie to całą wielką "pomoc" sami
    sfinansować bez żadnej unijnej łaski, i bez utraty suwerenności .....
    20 mld Euro przez 6 lat daje 3,3 mld na rok EURO ....

    Donek w tym roku potrafił zwiększyć deficyt z 30 do 50 mld , więc co za
    problem ...

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 34. Data: 2010-02-25 20:34:27
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    viper wrote:

> [...]
    > wcześnie by o tym mówic, ale wygląda jakby rozpoczynał się odwrót od
    > euro... skoro grubasom, którzy tym cyrkiem kręcą zaczyna coś śmierdziec to
    > czy my mamy wybiegac przed szereg?...zresztą wspomnisz moje słowa... jak
    > ponad rok temu pisałem na tej grupie że Tusk nie będzie kandydował na
    > prezydenta tylko wystawi Komorowskiego albo Sikorskiego to ktoś tutaj się
    > ze mnie bardzo śmiałi mówił że piszę bzdury... tak mówię teraz że za rok
    > dwa niektóre kraje zaczną mocno rozważac powrót do narodowych walut...
    > nikt rozsądny nie ma zamiaru uczestniczyc w absurdalnych planach

    Jeszcze raz Ci powtórzę. Nie dyskutuję z Twoimi tezami. Z większością się
    zgadzam. Tylko mówię, że Twoje obiekcje nie mają się do nazwy waluty i do
    obszaru jej obowiązywania. Ty masz swoje prognozy to ja Ci podam swoją.
    Jeżeli jakieś państwo wystąpi ze strefy euro to nie dozna wiecznej
    szczęśliwości i dobrobytu, a gospodarka tego kraju na tym straci. Wykresy
    euro w parach są jakie są bo euro to średnia ważona pkb krajów tej strefy.
    Gdzie największa waga to pkb Niemiec. Ty myślisz, że wykresy do złota walut
    poszczególnych krajów byłyby lepsze, a ja myślę, że byłyby gorsze. Nic
    więcej nie mamy poza swoje myślenie. Jak się zdarzy wystąpienie ze strefy
    euro to wynik takiego działania ocenimy. Funt brytyjski poza euro radzi
    sobie średnio. Franuś Polakom ukochany też nie jest obrazem siły. Nazwa
    waluty i obszar jej występowania nic nie mają do gówna jakie noszą w głowach
    obywatele i ich reprezentanci na danym obszarze. Waluta to tylko narzędzie
    do przeliczania pracy na dobra, które chce się za tą pracę wymienić. Taki
    przelicznik. Która grupa obywateli, którą wali w czekoladę nie zależy od
    waluty.

  • 35. Data: 2010-02-26 20:17:35
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Europa od tego nie upadnie, spokojna głowa :-)

    Europa to może nie, ale Euro ?.

    Soros szykuje atak na euro? WSJ pisze o spisku funduszy hedgingowych
    http://tiny.pl/hghs7

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/