  • 11. Data: 2011-02-26 22:09:58
    Temat: Re: Ponownie KK do płacenia za zakupy USA
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Tomek z Wawy pisze:
    > Jak masz konto PayPal w PLN to podepnij którąkolwiek debetówkę, a
    > najlepiej eKonto w mBanku, zrób przelew na PayPal w PLN i tam
    > przewalutuj na USD i zapłać. Kursy są przyzwoite i mniej złodziejskie
    > niż w naszych bankach.

    Na tej grupie "przyzwoite" kursy są wyznaczane przez Polbank. PayPal
    niestety od tego poziomu przyzwoitości dość odbiega... :-(

    --
    MiCHA

  • 12. Data: 2011-02-27 08:51:13
    Od: dwr <d...@g...-u-s-u-n.pl>

    W dniu 2011-02-26 17:57, JB pisze:

    > Nie mogę znaleźć - czy trzeba mieć konto w BZWBK?

    Nie trzeba.

    http://prepaid.bzwbk.pl/

    Używam takich kart w PLN, USD, GBP.
    Jest jedna wada - niski dobowy limit transakcji:
    500 zł, 150 EUR, 200 USD lub 130 GBP

    Także większy zakup jest nieco problematyczny.
    Wydanie - 15 zł (w tym przesyłka jak przez Allegro) - pewnie w oddziale
    do kupienia.

  • 13. Data: 2011-02-27 10:38:56
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sat, 26 Feb 2011 23:09:58 +0100, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

    > Na tej grupie "przyzwoite" kursy są wyznaczane przez Polbank. PayPal
    > niestety od tego poziomu przyzwoitości dość odbiega... :-(

    Odbiega ale nie tak bardzo. Kursy paypala się zrobiły całkiem znośne.

    --
    Kojer

  • 14. Data: 2011-02-27 12:14:39
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 27 Lut, 11:38, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

    > Odbiega ale nie tak bardzo. Kursy paypala si zrobi y ca kiem zno ne.

    Właśnie sprawdziłem - 3% spread przy USD. No nie umywa się to do
    polbanku - a nawet co poniektórych kart które idą przez bankowe kursy.

    mucher

  • 15. Data: 2011-02-27 12:44:36
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 27 Feb 2011 04:14:39 -0800 (PST), mucher napisał(a):

    > Właśnie sprawdziłem - 3% spread przy USD. No nie umywa się to do
    > polbanku - a nawet co poniektórych kart które idą przez bankowe kursy.

    _Znośne_ nie oznacza najlepsze. Ale się poprawiło bo kiedyś były
    beznadziejne. Sam mam polbankowe karty więc nie korzystam z przewalutowania
    paypala, ale dla niektórych to może być całkiem atrakcyjna opcja.

    --
    Kojer

  • 16. Data: 2011-02-28 20:45:39
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-02-26 16:09, JB pisze:
    > Mam konto w mBanku, GetinOnline, Eurobank - moze to przyspieszy
    > decyzję.
    > Czy mając którąś z ww debetówek mogę ją "podpiąc" np. pod PayPal.

    Wlasnie zaplacilem PayPalem $38,49 debetowka z Alioru. Pojawila sie
    blokada na 111,11zl, wiec kurs wychodzi 2,8867. Wg walutomatu sredni w
    tym momencie to 2,8676 wiec chyba nie jest zle.

  • 17. Data: 2011-02-28 21:37:45
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-02-28 21:45, neoniusz pisze:
    > Wlasnie zaplacilem PayPalem $38,49 debetowka z Alioru. Pojawila sie
    > blokada na 111,11zl,

    Może poczekaj na obciążenie, bo to różnie bywa.

    --
    Raf

  • 18. Data: 2011-02-28 22:40:05
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    neoniusz pisze:

    > Wlasnie zaplacilem PayPalem $38,49 debetowka z Alioru. Pojawila sie
    > blokada na 111,11zl, wiec kurs wychodzi 2,8867. Wg walutomatu sredni w
    > tym momencie to 2,8676 wiec chyba nie jest zle.

    Ale obciążenie przyszło w PLN, czy w USD? Bo jak w USD, to po
    rozliczeniu się zdziwisz... :-(

    --
    MiCHA