  • 11. Data: 2007-06-29 08:29:10
    Temat: Re: Potwierdzenie przez bank rezygnacji z KK ?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 29.06.2007 badzio <b...@n...epf.pl> napisał/a:
    > Patrze, patrze a tu Samotnik porozsypywal nastepujace haczki:
    >
    > Jak udowodnisz ze listem poleconym wyslales rezygnacje a nie np pusta
    > kartke?

    Za pomocą świadka, który widział co pakowałem w kopertę? A poza tym
    dlaczego sąd miałby przypuszczać, że miałym jakiś cel w wysyłaniu bankowi
    pustej kartki zamiast rezygnacji? Bo ja takiego celu nie widzę.

    Cały obrót prawny w Polsce opiera się na listach poleconych, wysyłąją tak
    urzędy, sądy, przedsiębiorcy i konsumenci. Jakoś nie jest tak, że każda
    sprawa upada, bo ktoś posługuje się argumentem białej kartki. A przecież
    każdy by mógł!
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 12. Data: 2007-06-29 08:45:13
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Samotnik porozsypywal nastepujace haczki:
    > Za pomocą świadka, który widział co pakowałem w kopertę?

    A w sadzie 5 pracownikow zezna ze w kopercie byla czysta kartka.

> [...]
    > urzędy, sądy, przedsiębiorcy i konsumenci. Jakoś nie jest tak, że każda
    > sprawa upada, bo ktoś posługuje się argumentem białej kartki. A przecież

    No wiem i zastanawia mnie na jakiej zasadzie to dziala. Ot, chocby
    wysylanie PITow do skarbowki.
    --
    badzio

  • 13. Data: 2007-06-29 09:08:07
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > A w sadzie 5 pracownikow zezna ze w kopercie byla czysta kartka.

    Na nieprawdziwe zeznania nie ma mocnych, tyle, że za to można pójść do
    więzienia.

    > No wiem i zastanawia mnie na jakiej zasadzie to dziala. Ot, chocby
    > wysylanie PITow do skarbowki.

    Sąd po prostu nie uwierzy, że zamiast PITa wysłałeś białą kartkę. Jaki
    miałbyś w tym cel? Zaadresować kopertę, wypełnić druczek potwierdzenia, iść
    na pocztę, zapłacić 3,55 i wysłać pustą kartkę?!

    Tyle, że urzędy to akurat chyba mają obowiązek potwierdzać złożenie pisma,
    a przedsiębiorcy to już chyba nie za koniecznie, a przynajmniej ja nie znam
    przepisu, który by ich do tego zmuszał.

  • 14. Data: 2007-06-29 09:23:42
    Od: "Rolek" <b...@w...pl>

    badzio <b...@n...epf.pl> napisał:

    > Patrze, patrze a tu Samotnik porozsypywal nastepujace haczki:
    > Jak udowodnisz ze listem poleconym wyslales rezygnacje a nie np pusta
    > kartke?

    Składasz rezygnację na cztery. Sklejasz taśmą klejącą, adresujesz i
    wysyłasz za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

    --
    Tymczasem,
    Rolek

  • 15. Data: 2007-06-29 16:05:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Krzysztofsf " <k...@g...pl> writes:

    > Natomiast, czy bank moze odmowic potwierdzenia wplyniecia dokumentu
    > na naszej kopii
    > druku rezygnacji z KK? "Wplynelo dnia.... podpis, pieczatka" ?

    Oczywiscie ze (technicznie rzecz biorac) moze, tzn. nie bank, ale
    pracownicy banku. Powiedza "nie" i co im zrobisz?

    Natomiast nie wyobrazam sobie by cos takiego zaistnialo w praktyce.
    Musisz miec dwie identyczne kopie pisma, niezaleznie od zawartosci
    na drugiej stawiaja pieczatke "wplynelo" z data i numerem w dzienniku
    (moze byc recznie jesli nie maja pieczatki), imie i nazwisko osoby
    odbierajacej i podpis.

    Zwykle nie trzeba nawet nic mowic, wystarczy im wreczyc obie kopie
    i wiedza o co chodzi. Naturalnie nie nalezy isc z pismem "do okienka",
    bo tam pracownicy moga nawet nie byc upowaznieni do odbierania
    dowolnych pism kierowanych do banku - nalezy pojsc do kancelarii,
    sekretariatu czy jak sie to tam akurat nazywa.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 16. Data: 2007-06-29 16:07:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> writes:

    > Sąd po prostu nie uwierzy, że zamiast PITa wysłałeś białą kartkę.

    Oczywiscie ze uwierzy. Ale US nie bedzie sie bujal do sądu, tylko
    po prostu wezwie podatnika do zlozenia (byc moze powtornego) kwitu,
    i ew. zrobi kontrole.
    Wladza US nad podatnikami jest ogromna, gorzej jesli to US dziala
    w zlej wierze, bo trudno sie obronic.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2007-06-29 16:09:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > urzędy, sądy, przedsiębiorcy i konsumenci. Jakoś nie jest tak, że każda
    > sprawa upada, bo ktoś posługuje się argumentem białej kartki. A przecież

    Oczywiscie. Po prostu ilosc spraw spornych, w ktorych decydujace
    znaczenie ma termin doreczenia kwitu, jest niezbyt wielka. Ale
    oczywiscie sa takie i ludzie roznych trickow uzywaja, mniej lub
    bardziej skutecznie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2007-06-29 20:12:41
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Thu, 28 Jun 2007 21:37:50 +0000 (UTC), "Krzysztofsf "
    <k...@g...pl> wrote:

> [...]
    >druku rezygnacji z KK? "Wplynelo dnia.... podpis, pieczatka" ?

    nie. A jeśli się upierają, to wyślij poleconym.

    >Poniewaz do umow zalaczny jest pojedynczy druk, wnioskuje, ze jest to oryginal,
    >ktory po zlozeniu przez nas zostaje naturalnie w banku - ale co my dostajemy na
    >potwierdzenie zlozenia takiego wypowiedzenia?

    a co przeszkadza Ci skopiować go?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 19. Data: 2007-06-30 15:06:27
    Od: Ra <w.stopce>

    Krzysztofsf napisał(a):
> [...]

    > druku rezygnacji z KK? "Wplynelo dnia.... podpis, pieczatka" ?
    jeżeli bank ma oddziały to dajesz im wypełniony ich formularz, pracownik
    robi od ręki xero pisze wpłynęło dnia xxx, przynajmniej w niektórych
    bankach jest to default