  • 31. Data: 2009-01-14 22:12:06
    Temat: Re: Powiadomienie o zaleganiu z platnoscia u Lukasa
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > No to IMHO to jest podstawa do złożenia reklamacji.

    > Jest w TOIP taka pozycja - za ok. 50 PLN.
    > Mieli jeszcze do wyboru tańszą opcję od listu - telefon (chyba ok 13PLN)
    > - a jednak z tego nie skorzystali :)

    Zeby bylo smieszniej, ja skorzystalem.
    Moja wplata z 30 XII wyniknela z tego, ze gdy 29 XII otrzymalen
    spozniony wyciag i na nim pozycje "naleznosci wymaganej natychmiast",
    od razu zadzwonilem do Lukasa. Odsluchalem komunikat, ze nasza rozmowa
    sie nagra i milczaco przystalem na ten uklad :) Po czym mila pani
    zapewnila mnie, iz na razie nic sie nie stalo, a jedyny koszt jaki
    poniose z powodu tak niewielkiego opoznienia, to odsetki w kwocie -
    tutaj nie pamietam... powiedzmy ok. 10 groszy. Przelew poszedl o 5:15
    dnia nastepnego...
    Okazuje sie jednak, ze pani sie mylila, bo owe 10 groszy zostalo juz 2
    dni wczesniej (data wystawienia Informacji to 27 XII) wzbogacone o 15
    zl...
    Mam biling z datą i godziną mojego telefonu (byla 18:55:49).

    Ciekawe, czy to nagranie moze byc dla mnie argumentem, wszak
    rozmawialem z przedstawicielem banku.

    Czyli radzicie, aby jednak nie udawac, ze pismo nie doszlo (przesylka
    byla niepolecona), tylko na nim sie oprzec?

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2009-01-14 22:38:07
    Od: Pete <n...@n...com>

    adp pisze:
    > Czyli radzicie, aby jednak nie udawac, ze pismo nie doszlo (przesylka
    > byla niepolecona), tylko na nim sie oprzec?

    Nie ma co udawać, bo na pewno jakiś pracownik Lukasa to czyta.

    ;)

    --
    Pete

  • 33. Data: 2009-01-15 22:35:18
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    MarekZ wrote:

    > Praktyka jest taka, że gdy normalnie obliczony termin przypadłby
    > w sobotę albo niedzielę, wszystkie normalne banki przesuwają go na
    > poniedziałek i tak to od razu jest prezentowane na zestawieniu
    > transakcji.

    Multibank też przesuwa - widać na wyciągu. W grudniu zeszłego roku GP
    mógł być nawet o 4 dni dłuższy. Dobrze, że jeszcze nikt tego nie
    uwzględnia w reklamach :)

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 34. Data: 2009-01-16 06:43:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 14 Jan 2009 14:12:06 -0800, adp napisał(a):

    > Ciekawe, czy to nagranie moze byc dla mnie argumentem, wszak
    > rozmawialem z przedstawicielem banku.

    Nie. Bo to oni mają to nagranie, a nie ty ;)

  • 35. Data: 2009-01-16 07:20:36
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Multibank też przesuwa - widać na wyciągu. W grudniu zeszłego roku GP
    > mógł być nawet o 4 dni dłuższy. Dobrze, że jeszcze nikt tego nie
    > uwzględnia w reklamach :)

    Chyba mozna powiedziec, ze w tym przypadku reklamy klamia. Bo jesli
    jest haslo "kredyt 0% do 54 dni", to znaczy tyle, ze nie wyniesie on
    na pewno 55 ani 56 dni. A jednak moze wyniesc, wiec haslo jest
    klamliwe.
    To, ze klamstwo w tym wypadku nie jest na niekorzysc klienta, to druga
    sprawa...

  • 36. Data: 2009-01-17 11:31:37
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message

    > "Chlubnym" znanym mi wyjątkiem jest tutaj Millennium. Niewykluczone, że
    > istnieją też jakieś inne wyjątki.

    AFAIR Fortis Bank i Diners Club tez wystawiaja na sobote.

    MK

  • 37. Data: 2009-01-17 14:39:11
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    Sprawa jest wyjasniona. Odbylem rozmowe z panią "infoLinką", malo
    tresciwa. Ale istotne jest tylko to, ze ona w ogole nie ma uprawnien,
    aby przyjac reklamacje. Musialbym nadac pismo do Lukasa. Biorac pod
    uwage koszty i fatygę, przy 15 zl "do ugrania" nie ma to zadnego
    sensu. Wiec Lukas górą (co bylo do przewidzenia).
    "Ucierpialem" ja i Bogu ducha winna studentka pracujaca na infolinii.

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2009-01-17 18:04:36
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > To nie ma takiego listu. Niczego nei wysłali i tego się trzymaj.

    Owszem trzymaj. Jeśli *na* owym liście jest napisane, że wysłano go 7
    stycznia to jest to niepodważalny dowód, że bank wysłał go po tym jak
    już otrzymał wpłatę. Oczywiście nie oznacza to wcale, że bank (ani nawet
    sąd) uzna reklamację, bo zapewne opłata wynika z samego faktu opóźnienia
    spłaty.

    --
    MiCHA

  • 39. Data: 2009-01-17 18:26:41
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    adp wrote:

    > Owszem, jest instancja winna mojego opoznienia i jest nia Poczta
    > Polska,

    Nie jest winna, a w każdym razie nie w tym sensie, że jej opóźnienie
    zwalnia Cię to z obowiązku zapłacenia w terminie. Janusz Weiss już to
    przerabiał... Chodzi o to, że podpisałeś umowę z bankiem, w której
    zobowiązałeś się płacić w takim a takim terminie, a ile masz zapłacić
    "wiesz", bo przecież to Ty sam wykonywałeś operacje kartą. Wystarczy je
    sobie zsumować i - jeśli korzystasz z kredytu - dodać odpowiednie
    odsetki (których wysokość również znasz), a następnie wpłacić. Jeśli nie
    pamiętasz ile wydałeś lub nie umiesz policzyć - to jest to Twój problem.
    Masz się dowiedzieć i wpłacić na czas. Opóźnienie poczty nie jest tu dla
    Ciebie usprawiedliwieniem.

    Oczywiście nie oznacza to, że nie możesz dochodzić odszkodowania od
    poczty, ale raczej nic nie uzyskasz, o ile wyciąg nie był wysłany listem
    poleconym.

    --
    MiCHA

  • 40. Data: 2009-01-17 20:44:19
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "AdamPłaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> wrote in message

    > To nie ma takiego listu. Niczego nei wysłali i tego się trzymaj.

    Dokładnie. Zaczekaj na wyciąg, zadzwoń na infolinię i zrób zdziwioną minę na
    to obciążenie 15 zł, zwłaszcza że zadłużenie zostało spłacone.

    Mnie tak cofnęli karę 45 zł w GE.

    Pzdr.
    k.