  • 41. Data: 2011-11-11 18:31:21
    Temat: Re: Poziom życia Polaków musi sie obniżyć
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Dlatego uważam, że przymusowe transfery społeczne, realizowane przez
    > podatki i
    > urzędników robią ze wszystkich biedniejszych a nie bogatszych.

    A jak to się ma do faktu że, sam niedawno głosowałes na Palikota który to
    ustawowo zamierza wprowadzić ustawowy przymus wynagradznia kobiet i mężczyzn
    "po równo". Czy to nie jest idealny przykład socjalistycznbego "transferu
    społecznego" kreowanego przez "urzędnika" ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 42. Data: 2011-11-11 19:52:59
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Endriu wrote:

> [...]
    > mężczyzn "po równo". Czy to nie jest idealny przykład socjalistycznbego
    > "transferu społecznego" kreowanego przez "urzędnika" ?.

    Skąd to wziąłeś? Z gazety? Z tv? Bo w programie partii tego nie ma.
    Naoglądasz się jakiś bredni a potem je powtarzasz.

  • 43. Data: 2011-11-11 23:33:16
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    > Ty pewnie jesteś takim emerytem mundurowym a prostować to sobie możesz

    mundurowy nie mundurowy urzędnik dostaje pensje z podatków a jego składki
    też są odkładane z podatków
    tak więc do czego prowadzi mnozenie urzędników - odpowiedź jest prosta i co
    tu dodać

    urzędników powinno być "niezbędne minimum" a tworzy się "możliwe maksimum",
    stąd prosta droga do zapaści która także im bokiem wyjdzie

  • 44. Data: 2011-11-12 00:07:33
    Od: root <m...@y...com>

    On 12 Lis, 00:33, "skippy" <s...@o...eu> wrote:

> [...]
    >
    > urzędników powinno być "niezbędne minimum" a tworzy się "możliwe maksimum",
    > stąd prosta droga do zapaści która także im bokiem wyjdzie

    Ty tez ja totus. Moze i "powinno sie", ale oni juz są!!! Co z nimi
    zrobisz? Nie udawaj, ze nie wiesz ze nie da sie wywalic na bruk kilku
    tysiecy ludzi i nie oberwac rykoszetem. Ja ja lubie te "proste"
    rozwiazania. Jakby zycie bylo proste, to wiekszosc latalaby na wakacje
    wlasnym odrzutowcem, a nie lata.

  • 45. Data: 2011-11-12 07:16:10
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "skippy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > urzędników powinno być "niezbędne minimum" a tworzy się "możliwe
    > maksimum", stąd prosta droga do zapaści która także im bokiem wyjdzie

    Administracja to też usługi podbnie jak banki, ubezpieczenia czy handel.
    Wraz ze wzrostem gospodarczym rośnie obrot w tych uslugach wymagający
    większego zatrudnienia - można z dnia na dzień zrobić dużą redukcję ale może
    się okazać że znacznie wydłużą się kolejki po wyrobienie dowodu osobistego,
    paszportu, prawa jazdy, zarejestrowanie samochodu, pozwolenie na budowę,
    pracę czy refundację z UE.

    Anatol

  • 46. Data: 2011-11-12 07:31:57
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anatol" <c...@u...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Emeryt" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bez składek do OFE (obecnie ok. 8 mld PLBN) ZUS i tak jest dotowany co
    > roku przez budżet państwa na ok. 52 mld PLN pomimo bardzo dużych składek
    > pobieranych od zatrudnionych na legalnym etacie.

    52 mld PLN - pełna bzdura ciekawe z czego to wziełeś, na pewno nie z GUS.
    Wiesz chociaż ile wynosi roczny budżet ZUS i ile w tym jest z składek
    (łącznych tych do ZUS i OFE).
    Szkoda mi Ciebie bo powtarzasz bzdury gdzieś usłyszane jako swoje i jeszcze
    sie pod tym podpisujesz.

  • 47. Data: 2011-11-12 07:38:29
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kigam" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    Dnia 11-11-2011 o 08:24:50 Emeryt <w...@p...onet.pl> napisał(a):

    Ty pewnie jesteś takim emerytem mundurowym a prostować to sobie możesz
    drut ze złomu, bo twoja wypowiedź świadczy o tym, że takie masz
    kwalifikacje. Wszystkie pieniądze na WSZYSTKICH emerytów biorą się z
    budżetu państwa i to że trafiają najpierw do wymienionych przez ciebie
    instytucji a dopiero potem do beneficjentów nie ma znaczenia, bo najpierw
    muszą znaleźć się w budżecie. Pojąłeś to teraz. Twoja wypowiedź świadczy o
    CAŁKOWITYM BRAKU WIEDZY W TEMACIE.

    ####################################################
    ####
    Odezwał sie SPECJALISTA od emerytur.
    Czy można dyskutować z człowiekiem który wykazuje sie całkowitą indolencją i
    brakiem znajomości tematu?
    On nawet nie wie że potrącane z wynagrodzenia składki na ZUS nie są wpłacane
    na konta Urzędów Skarbowych jako podatki do budżetu, lecz bezpośrednio na
    konta ZUS. Pewnie na grupe zawitał jakiś troll.

  • 48. Data: 2011-11-12 07:53:13
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    > 52 mld PLN - pełna bzdura ciekawe z czego to wziełeś, na pewno nie z GUS.

    http://www.mf.gov.pl/_files_/budzet_panstwa/szacunko
    we_wykonanie_budzetu/2011/20111017_szacunek_ix_2011.
    pdf

    dotacje dla Funduszu Emerytalno-Rentowego - 15 mld PLN
    dotacje dla Funduszu Ubezpieczeń Społecznych - 37 mld PLN

    > Wiesz chociaż ile wynosi roczny budżet ZUS i ile w tym jest z składek
    > (łącznych tych do ZUS i OFE).

    Finansowanie składek do OFE nie wchodzi do wydatków budżetu i oficjalnego
    deficytu budżetowego, ale jest osobną pozycją w dziale "źródła finansowanie
    deficytu". Przed redukcją składek do OFE na ten rok planowano zrefinasować z
    obligacji SP oraz z prywatyzacji 23 mld PLN.

    Anatol

  • 49. Data: 2011-11-12 08:44:09
    Od: "axel" <a...@o...pl>

    Użytkownik "root" napisał w wiadomości grup
    g2000vbs.googlegroups.com...

> [...]

    tysiecy ludzi i nie oberwac rykoszetem. Ja ja lubie te "proste"
    rozwiazania. Jakby zycie bylo proste, to wiekszosc latalaby na wakacje

    Drogi Kolego....da się, da się....w Polsce zbędnych pracowników wywala się
    na bruk/daje im się na 6 m-cy jałmużnę, a potem....paszoł won w pizdu !
    Aaaa.... w bankrutującej Grecji..."ponoć" praktycznie żadnego urzędasa NIE
    MOŻNA ZWOLNIĆ !!!! ....mało tego...jak odchodzi (po wielu latach nic
    nieróbstwa !...bo przecież zwolnić mnie nie mogą) na emeryturę, to MA PRAWO
    wskazać następcę na zwalniane stanowisko !!!!!! To dopiero jest HIPER KOMUNA
    do potęgi n-tej !!!!!.....a żeby urząd mógł przecież w ogóle funkcjonować,
    to musi przyjąć kogoś DO ROBOTY...więc tworzy kolejne, nowe stanowisko....a
    ten nowoprzyjęty urzędas szybko "kapuje" że "nie trza" się wysilać, bo po
    co, i tak NIE ZWOLNIĄ....no to urząd tworzy kolejne nowe stanowisko, no bo
    coś jednak ten urząd - od czasu do czasu - MUSI ZROBIĆ.....i tak bez
    końca.....
    ....dowód....proszę bardzo...za prasą.....przed którymś(?) wieżowcem
    ministerialnym jest rabatka kwiatowa iiiiiiiiiii.....do jej pielęgnacji, to
    ministerstwo zatrudnia.....80-ciu ogrodników !!!!!!

    Amen

  • 50. Data: 2011-11-12 09:35:47
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 12 Nov 2011 09:44:09 +0100, axel napisał(a):

> [...]
    > ministerialnym jest rabatka kwiatowa iiiiiiiiiii.....do jej pielęgnacji, to
    > ministerstwo zatrudnia.....80-ciu ogrodników !!!!!!

    No i sam widzisz kolego, że opisywanych przez Cię greckich cudów, w Polsce
    raczej nie uświadczysz. Może zatem nie jest u nas tak źle z tą
    administracją. Nie róbmy może fetyszu z urządników.
    Piszę tak, bo tak mi się zdaje że co prawda administracja pożera nasze
    pieniądze, ale coś z siebie daje a praca szarego pracownika administracji
    wcale nie jest taka łatwa i przyjemna, jak się wydaje tu niektórym. Nie
    twierdzę, że nie mamy za dużo ministerstw. No bo na co nam min. sportu,
    czy planowane - "cyfryzacji" (sama nawzwa poraża i wskazuje, że
    miniesterstwo owo bedzie tworzone przez totalnych ignorantów). Cyfryzację
    zostawmy może firmom telekomonikacyjnym - one sobie radzą z zagadnieniem
    bardzo dobrze. A wydawniem koncesji na częstotliwości mogę się zająć sam i
    nie potrzeba mi do tego pracowników. Sport zostawmy PZPN albo innym firmom
    sportowym, którym też dobrze się wiedzie.
    Dlaczego wszyscy krzyczą "won" urzędnikom a nie słyszałem jeszcze poważnych
    pytań: po co nam kolejne ministerstwo. Po co połączono a potem podzielono
    min. oświaty i min nauki. A jakby jeszcze powołać do życia ministerstwo
    farmacji. To byłby hit. A jaka trampolina finansowa dla każdego kto takowe
    ministerstwo by objął.
    Optymalizacja jest potrzebna, czasem nie obędzie się bez cięć, tylko nie na
    masową skalę tak jak chcą tego poszukiwacze łatwych rozwiązań. Zwiększanie
    bezrobocia w czasach kryzysu to gra do własnej bramki i tyle.