  • 71. Data: 2011-11-13 13:10:18
    Temat: Re: Poziom życia Polaków musi sie obniżyć
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 13:32:14 +0100, skippy napisał(a):

    > niezła manipulacja bowiem nic takiego nie napisałem

    Napisałeś że zaprzeczam sam sobie. A ja po prostu wiem że nie ma złotego
    środka.

  • 72. Data: 2011-11-13 13:40:01
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Mroziu" <m...@h...pl> napisał w wiadomości

    > A kto powiedział, że mamy zwalniać urzędników frontowych (przyjmujących
    > wnioski od obywateli). W urzędzie miejskim w Szczecinie pracuje około 1800
    > osób. Z tego urzędników frontowych jest ilu. 200?
    >
    > A nie mogło by być tak, że urzędnik pobiera wniosek od obywatela, wklepuje
    > go w komputer i dalej leci to do centrum operacyjnego jednego na kraj i
    > tam jest obsługiwane?

    I czas analizy i obsługi jednego wniosku - np. o pozwolenia na budowę - z
    tego powodu będzie krótszy ? A co z całą dokumentacją z którą powinien się
    zapoznać urzędnik ?

    > Inny przykład. W Wielkiej Brytanii jest tak, że dowody rejestracyjne
    > obsługuje 1 centrum operacyjne. Przy sprzedaży samochodu, właściciel w
    > dowodzie ma odrywaną część, gdzie wpisuje się dane nowego właściciela i
    > wysyła do centrum operacyjnego. Tam, jest to weryfikowane i na podany
    > adres przychodzi po 3 tygodniach nowy dowód rejestracyjny. Porównaj sobie
    > to z tym co się dzieje u nas w wydziałach komunikacji i zapłacz ;)

    Widocznie nie mają takich problemów kradzieżami i obrotem kradzionymi
    samochodami jak w Polsce to i nie potrzeba tylu zbezpieczeń i weryfikacji.
    Ich zapewne rónie prosty i wydajny system socjalny jest łatwym łupem dla
    Polaków - przy ekspozycji na kilkadziesiąt milionów polskich obywateli
    szybko by zbankrutował.

    Anatol

  • 73. Data: 2011-11-13 13:45:38
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "skippy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

    > nie odpowiedziałeś
    > zasugerowałeś że w głębokim i średnim PRLu nie był deficytowy i chodziło
    > mi o wyjaśnienie właśnie tego aspektu

    Wyjaśnienie jest proste : średni wiek przechodzenia na emeryturę był wyższy
    niż obecnie przy jednocześnie krótszej o 5 lat średniej długości życia (to
    powodowało też duże oszczędności w służbie zdrowia) i niższych, wypłacanych
    świadczeniach w stosunku do średniej płacy. W efekcie koszt emerytur i rent
    za socjalizmu Gierka wynosił ok. 5% PKB a nie 12-14% PKB tak jak jest
    obecnie w krwiowierczym kapitaliżmie.

    Anatol

  • 74. Data: 2011-11-13 14:44:49
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Anatol wrote:

> [...]
    > tego powodu będzie krótszy ? A co z całą dokumentacją z którą powinien się

    Może by zacząć od dyskusji nad zasadnością samego zezwolenia na budowę.
    Dobrze by było jeszcze raz udowodnić zasadność istnienia dowodów osobistych,
    wynalazek Hansa Franka, który tak przypadł do gustu następnemu rządowi na
    tych terenach.

> [...]
    > Ich zapewne rónie prosty i wydajny system socjalny jest łatwym łupem dla
    > Polaków - przy ekspozycji na kilkadziesiąt milionów polskich obywateli

    Skupianie się nad redukcją urzędników przy niezmienionej odpowiedzialności
    państwa jest zupełnie bez sensu. Należy zacząć od przejrzenia konkretnych
    odpowiedzialności i zadań jakie państwo wzięło na siebie. Ale i tak to nic
    nie da bo root tu dobrze udowodnił, że gdy się zwolni 10 czy 100 czy 1000
    urzędników to reszta obywateli umrze z głodu. Raz zatrudniony urzędnik nie
    może być zwolniony bo on daje ożywczy impuls popytowy, główny czynnik
    rozwoju i dobrobytu. Do nieba trafimy gdy wszyscy będziemy urzędnikami
    państwowymi.

  • 75. Data: 2011-11-13 14:57:09
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2011-11-13 15:44, totus wrote:
    > Skupianie się nad redukcją urzędników przy niezmienionej odpowiedzialności
    > państwa jest zupełnie bez sensu. Należy zacząć od przejrzenia konkretnych
    > odpowiedzialności i zadań jakie państwo wzięło na siebie.

    No właśnie ;)

    Nikt nie powiedział, ze należy mniejszą ilością urzędników realizować
    ten sam zbiór zadań. To właśnie ten zbiór należało, by przykroić, a
    potem zastanowić się co z robić z ludźmi. Ja chętnie bym skierował ich
    do kontroli poprawności parkowania w dużych miastach, bo to co się tam
    dzieje, to przypomina dziki zachód.

    Mroziu

  • 76. Data: 2011-11-13 14:58:38
    Temat: Re: Poziom życia Polaków musi sie obniżyć [członek Rady Gospodarczej przy premierze zdradza PO wyborach]
    Od: "argon1953" <a...@o...pl>

    Użytkownik "A. Filip" <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > "komu dowalić (bardziej)" zaczęła być publicznie dyskutowana dopiero
    > grubo po tym jak dowali "za szeroko" _wyborcom_. Mi się to żeby (np.)
    > SLD na tym wygrało kolejne wybory _jeszcze_ nie marzy.
    >
    > Kto na głupotę politycznych wrogów liczy ten najczęściej idiotą sam jest.
    >
    > --
    > A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    > Dobrze jest mieć przyjaciół, źle - potrzebować ich pomocy.
    > -- Przysłowie angielskie (pl.wikiquote.org)

    Mi się to żeby (np.)
    > SLD na tym wygrało kolejne wybory _jeszcze_ nie marzy.
    Mi się natomiast marzy i to bardzo.Jedynie ONI obniżyli mi podatki w
    przeciwieństwie do PO-PIS.Co kwartał mam z tego tytułu 20-25 tys zł.

  • 77. Data: 2011-11-13 15:00:25
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2011-11-13 14:40, Anatol wrote:
    > I czas analizy i obsługi jednego wniosku - np. o pozwolenia na budowę -
    > z tego powodu będzie krótszy ? A co z całą dokumentacją z którą powinien
    > się zapoznać urzędnik ?

    Zasadnicze, pytanie czy pozwolenie na budowę jest potrzebne? A może
    wystarczyło by uchwalić plany zagospodarowania przestrzennego i jeżeli
    jest na danym terenie uchwalony to tylko przyjmować informację o
    rozpoczęciu budowy, a na koniec to tylko skontrolować? I problemem było
    by tego co buduje, żeby wykonać to w zgodzie z obowiązującymi przepisami?

    Czy naprawdę nam się dobrze żyje w tym kraju z tymi wszystkimi obowiązkami?

    Mroziu

  • 78. Data: 2011-11-13 15:03:06
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2011-11-13 13:20, root wrote:
    > Raz na 4 lata przychodzi nowy szef z nadania politycznego. Najczęściej jego
    > osobiste zainteresowania mają się nijak do spraw, którymi zajmuje się
    > obejmowany urząd, np. historyk może stać się szefem wydziału pracy a
    > matematyk może zajmowac się kulturą.

    O tym to mi się nawet nie chce pisać, bo to jest patologia z którą
    należało by skończyć od razu. Tylko chore jest to, że partie polityczne
    traktują Państwo, jak łup, który trzeba w przeciągu 4 lat w jak
    największym stopniu zagrabić.

    Mroziu

  • 79. Data: 2011-11-13 15:19:24
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2011-11-13 14:40, Anatol wrote:

> [...]
    > łatwym łupem dla Polaków - przy ekspozycji na kilkadziesiąt milionów
    > polskich obywateli szybko by zbankrutował.

    Czy ja wiem?

    Jakiś czas temu w Polsce, zmieniono że przedsiębiorcy nie muszą co
    miesiąc wysyłać PITów do urzędów skarbowych. Aktualnie wysyłają PITa
    tylko 1 rocznie, a zaliczki płacą wg tego co im wyjdzie (albo
    miesięcznie, albo kwartalnie). Czy przez to spadły wpływy do budżetu?
    Wątpię, bo inaczej już by to z powrotem zmienili.

    Ogólnie urzędnicy skarbowi mają kilkukrotnie mniej roboty z odbieraniem
    tych PITów i można było ich skierować na bardziej sensowne obszary (np.
    kontrola). A do tego i przedsiębiorcy jest łatwiej, bo zamiast siedzieć
    do miesiąc i zliczać te papiery a potem na poczcie się wystać, to może
    zaoszczędzony czas poświęcić swojej działalności.

    I co w złodziejskim kraju można było zrobić coś na oświadczenie i system
    się jakoś nie załamał. Cud jakiś!

    Mroziu

  • 80. Data: 2011-11-13 15:41:59
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 15:44:49 +0100, totus napisał(a):

> [...]
    > wynalazek Hansa Franka, który tak przypadł do gustu następnemu rządowi na

    Też jestem za. Niech każdy buduje sobie co chce, z czego chce i jak chce.
    Może nawet robić to z krowich placków, byle na własnej ziemi. Nic mi do
    tego.
    Nie wiedziałem że idea dowodu pochodzi od Hansa F.

> [...]

    > może być zwolniony bo on daje ożywczy impuls popytowy, główny czynnik
    > rozwoju i dobrobytu. Do nieba trafimy gdy wszyscy będziemy urzędnikami

    Manipulujesz az miło. Piszę kilka lub kilkanaście tysięcy ty robisz z tego
    10 albo 1 tysiąc. Ostatnio słyszałem o redukcji o 20tysiecy. To pikuś. I
    tak powyżej stu mało kto w tym kraju potrafi liczyć, a przynajmniej wesoło
    jest.