  • 21. Data: 2011-11-11 08:04:55
    Temat: Re: Poziom życia Polaków musi sie obniżyć
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Emeryt" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j9iik7$dct$1@news.onet.pl...

    > ZUS i jego sytuacja nie ma nic wspólnego z tymi emeryturami, a o jego
    > kondycji decyduje fakt jaką część składki przekazuje do OFE. Gdyby nie
    > przekazywał wcale, to nie byłoby narastającego problemu, a kondycja ZUS
    > byłaby niezła.

    Bez składek do OFE (obecnie ok. 8 mld PLBN) ZUS i tak jest dotowany co
    roku przez budżet państwa na ok. 52 mld PLN pomimo bardzo dużych składek
    pobieranych od zatrudnionych na legalnym etacie.

    Anatol

  • 22. Data: 2011-11-11 08:14:52
    Temat: Re: Poziom życia Polaków musi sie obniżyć [dotacje do ZUS]
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    "Anatol" <c...@u...pl> pisze:
> [...]
    > co roku przez budżet państwa na ok. 52 mld PLN pomimo bardzo dużych
    > składek pobieranych od zatrudnionych na legalnym etacie.

    <pół-demagogia> Ale ile "traci" ZUS na bezrobociu _w Polsce_ 12%+
    (w porywie "za AWS" było 20%+) i tych co wyjeżdżając za chlebem
    uciekli spod czułych macek ZUS? </pół-demagogia>

    Trend demograficzny to jedno i on taki system emerytalny jak ZUS też
    dopadnie w ciut dalszej przyszłości, rozpierdolenie komuszego
    "praktycznie pełnego zatrudnienia" to coś co aż tak przyśpieszyło
    problem systemu emerytalnego "na bieżącą".

    AFAIK Korwin Mikke od wielu lat postulował przelewanie (sporej części)
    wpływów z prywatyzacji na rezerwę emerytalną - można zacząć walić
    imiennie tymi którzy byli "mądrzejsi".

    --
    A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    Przebaczać - to, czego trzeba się uczyć.

  • 23. Data: 2011-11-11 08:15:51
    Temat: Re: Poziom życia Polaków musi sie obniżyć [członek Rady Gospodarczej przy premierze zdradza PO wyborach]
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Dlaczego pomijasz starannie kwestie poziom życia *których* polaków musi
    > się obniżyć? :-)

    Bardzo dobre pytanie ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 24. Data: 2011-11-11 08:40:26
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> pisze:

    > Bardzo dobre pytanie ....

    To jest pytanie z praktycznymi i dużymi _politycznymi_/_wyborczymi_
    konsekwencjami.

    Rząd byłby (IMHO) bandą kompletnych idiotów gdyby pozwolił żeby kwestia
    "komu dowalić (bardziej)" zaczęła być publicznie dyskutowana dopiero
    grubo po tym jak dowali "za szeroko" _wyborcom_. Mi się to żeby (np.)
    SLD na tym wygrało kolejne wybory _jeszcze_ nie marzy.

    Kto na głupotę politycznych wrogów liczy ten najczęściej idiotą sam jest.

    --
    A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    Dobrze jest mieć przyjaciół, źle - potrzebować ich pomocy.

  • 25. Data: 2011-11-11 09:50:07
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 10 Nov 2011 21:12:08 +0100, totus napisał(a):

> [...]
    > koniec ten deficyt powinien rosnąć o 10% rocznie przynajmniej tak by za 5
    > lat deficyt był przynajmniej 100% PKB. Wtedy wydatki państwa wynosiły by
    > 200% PKB i bylibyśmy najbogatsi i nasz poziom życia byłby najwyższy. Ja
    > jestem za. Sugeruję by przytoczony cytat opublikować w bardziej poczytnym
    > miejscu niż ta grupa tak by ta nowatorska myśl nie ominęła Komitetu
    > Noblowskiego. Wprowadzając to w życie jesteśmy bogaci już od poniedziałku,
    > zaraz po świętach.
    > Kłaniam się z szacunkiem i podziwem dla wielkości umysłu.

    Że jeszcze raza zacytuję samego siebie

    "Zdrowo myślący człowiek wie, że oszczędza się wtedy gdy się ma kasę. Teraz
    gdy jej nie ma, na cięcia i oszczędzanie jest już za późno."
    Inaczej mówiąc menela nie wyciągniesz z biedy jesli każesz mu kupować
    jeszcze tańsze wino.

    W dyskusjach z wiekszoscia tu obecnych (i z Toba) nauczylem sie jednegO:
    nikomu nie chodzi o rozwiazanie problemu ale tylko o popisywanie sie
    elokwencją. To takie polskie ;)

  • 26. Data: 2011-11-11 09:59:03
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > "Zdrowo myślący człowiek wie, że oszczędza się wtedy gdy się ma kasę.
    > Teraz gdy jej nie ma, na cięcia i oszczędzanie jest już za późno."

    Chętnie się temu przyjrzę. Z tego zdania wynika, że gdy się nie ma kasy to
    oszczędzać nie można, czyli nie można ograniczać własnych wydatków, lepiej
    nawet je powiększać zadłużając się więcej. I tak robi zdrowo myślący
    człowiek. Dla mnie wynika z tego, że pod "zdrowo myślący człowiek"
    podkładamy inne standardy.

  • 27. Data: 2011-11-11 10:25:15
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    root wrote:

    > W dyskusjach z wiekszoscia tu obecnych (i z Toba) nauczylem sie jednegO:
    > nikomu nie chodzi o rozwiazanie problemu ale tylko o popisywanie sie
    > elokwencją.

    W tej sytuacji, którą obserwujemy wszyscy dobrze wiedzą co trzeba zrobić i
    wszyscy to robią w wymiarze własnego gospodarstwa. Jeżeli masz kredyt, który
    zaciągnąłeś na wesele syna wtedy gdy miałeś dobrze płatną pracę, a teraz tę
    pracę straciłeś to co robisz? Żyjesz na poprzednim poziomie i dalej się
    zadłużasz? Ja ograniczam wszystkie wydatki poza życiowo niezbędnymi. A ty?
    Gwałtownie szukam dochodów. Próbuje coś spieniężyć by pozbyć się długu i
    odsetek. A ty co robisz? Dalej żyjesz jakby się nic nie stało? Oczywiście
    każdy wie co trzeba robić gdy ma się dług i zmienią się okoliczności na
    takie, że dług jest trudny do spłaty. Politycy europejscy i polscy też to
    wiedzą tylko nie chcą tego zrobić bo jakby wyglądał komunikat w telewizji,
    ze trzeba zrezygnować z części transferów socjalnych albo, że trzeba
    sprzedać jakieś przedsiębiorstwo państwowe i zapłacić za obiad, który się
    już dawno wysrało. Więc wszyscy w koło opowiadają skąd dalej pożyczać. Nikt
    jednak nie zaczyna od tego, że żeby spłacać długi to trzeba przestać wydawać
    więcej niż się zarabia. Wszyscy dalej szukają rozwiązań jak spłacić długi
    wydając więcej niż się zarabia. I tak są zacietrzewieni w tych
    poszukiwaniach, ze nazywają to zdrowym myśleniem. Dalej szukają perpetuum
    mobile i spotykają się na bardzo ważnych szczytach gdzie szczytują
    intelektualnie w rozwiązaniach jak spłacić długi ciągle wydając więcej niż
    się zarabia.

    Czyli według mnie problem jest banalny i rozwiązany dawno oraz rozwiązywany
    ciągle przez miliony gospodarstw na ziemi.

    Ty jednak, jako zdrowo myślący człowiek, szukaj rozwiązań jak spłacać długi
    ciągle je powiększając.

  • 28. Data: 2011-11-11 10:33:11
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    totus <t...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > nawet je powiększać zadłużając się więcej. I tak robi zdrowo myślący
    > człowiek. Dla mnie wynika z tego, że pod "zdrowo myślący człowiek"

    Oszczędza się (pieniądze) gdy ma się wybór. Jak się (praktycznie) nie ma
    wyboru to się "TNIE wydatki". Tak samo człowiek się odchudza jak _mógłby_
    zjeść, a jak nie ma co jeść to po prostu przymiera głodem/ginie z głodu.

    Wiec może nie czepiaj się samego doboru słów, bo on nie implikuje
    _od razu_ innej linii działania. Zaś słówko "oszczędzać" niesie
    stanowczo za mały przekaz "konieczności" jak na obecną sytuację
    o (zapewne) "urzędowy optymisto" :-)

    --
    A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    Żadna z ludzkich spraw nie jest tak niestała i przemijająca jak rozgłos

  • 29. Data: 2011-11-11 11:03:11
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    A. Filip wrote:

> [...]
    > _od razu_ innej linii działania. Zaś słówko "oszczędzać" niesie
    > stanowczo za mały przekaz "konieczności" jak na obecną sytuację

    I kto jest w takiej sytuacji, że przymiera głodem? Grecy? Włosi? Kto?
    Zamiast snuć bajki podaj konkretne przykłady kto musi się dalej zadłużać by
    utrzymać się przy życiu. Takie zjawiska to są w Somalii ale to akurat Cie
    gówno obchodzi. 5 groszy nie poświeciłeś na pomoc dla Somalii. Palec Ci się
    w tej sprawie nie zgiął. Opowiadasz, że nie można oszczędzać tylko trzeba
    się dalej zadłużać po to by płacić na bezsensowne transfery socjalne i chore
    rozwiązania emerytalne. Grecy dalej muszą pożyczać by wypłacać emerytury do
    200-nego roku życia. Włosi zaś muszą pożyczać by ubierać straż gminną w
    stroje od Dolce&Gabbana

  • 30. Data: 2011-11-11 11:46:42
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

> [...]
    > do
    > 200-nego roku życia. Włosi zaś muszą pożyczać by ubierać straż gminną w

    Niedobrze mi się robi jak czytam Twoje wypociny. Twoje osądy odnośnie innych
    ludzi są porażające.
    Z góry wiesz, że ktoś nie poświecił 5 groszy na pomoc dla innych, wszyscy
    Cię okradają, tylko Ty jesteś
    alfa i omega co wszystko wie najlepiej. Może swoje teorie rozwijaj we
    własnym domu zamiast tutaj?

    Arch