  • 11. Data: 2011-01-25 16:32:12
    Temat: Re: Pozorna ogólnoziemska bezprowizyjność polskich kart debetowych
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    On 25/01/2011 14:47, Marcin Wasilewski wrote:

> [...]

    tak. bez prowizji.
    ale kurs bedzie beznadziejny.

    bardzo _wyraznie_ zaznaczone.

    > Problemem jest to, że w GB jest sporo bankomatów, że to tak nazwę
    > prywatnych

    tych bankomatow jest bardzo MALO.
    przez ponad 5 lat zycia tutaj spotkalem az ... jeden.
    (i oczywiscie glosno krzyczal, ze bedzie doliczona prowizja)

    --
    T.F.

  • 12. Data: 2011-01-25 16:33:28
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com> napisał w wiadomości

    > I jak najbardziej w ofercie DB jest to zaznaczone.
    > Problemem jest to, że w GB jest sporo bankomatów, że to tak nazwę
    > prywatnych (głównie w klubach, barach), które doliczają swoją prowizję do
    > obciążenia
    > (o czym zresztą też wspomniał przedpiszca). A w czym problem? Ano w tym,
    > że nie czyta się tego co jest na bankomatach napisane i później płacz na
    > p.b.b.

    Ale jest chyba wiecej tych bankomatow w UK przy bankach, ktore nie pobieraja
    prowizji. Zawsze jest tez informacja z bankamatu np. takiego przy banku, ze
    'my nie obciazamy cie prowizja, jedynie moze to zrobic twoj bank...'

  • 13. Data: 2011-01-25 16:49:39
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 25.01.2011 17:29, zly wrote:

    > Kłamiesz. Bank deklarował, że "Wypłata gotówki we wszystkich bankomatach na
    > całym świecie - 0zł" i poza opisami na stronie, jest to zaznaczone w TPIO.
    > I nie interesuje mnie kto jest operatorem bankomatu. Mnie bank z którym
    > podpisałem umowę zapewnia, że mnie to nic nie będzie kosztować.

    Nic, tylko wytoczyc proces i wygrac (zakladajac, ze w regulaminie nie ma
    nic wiecej na temat prowizji).

    A potem otworzyc wlasna siec bankomatow z prowizjami 1000% :)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 14. Data: 2011-01-25 17:11:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/25/2011 10:29 AM, zly wrote:

> [...]
    > I nie interesuje mnie kto jest operatorem bankomatu. Mnie bank z którym
    > podpisałem umowę zapewnia, że mnie to nic nie będzie kosztować.

    to złóż reklamację.

  • 15. Data: 2011-01-25 19:34:06
    Od: Piotr <y...@z...ru>

    W dniu 2011-01-25 15:34, Piotr C. pisze:

    > Bezprowizyjność generalnie odnosi się do transakcji bezgotówkowych.

    I to też nie zawsze, np. w UK doliczają dodatkową opłatę (wcale nie
    małą) jeśli chcesz za kurs taxi zapłacić kartą.

  • 16. Data: 2011-01-25 21:58:38
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 25 Jan 2011 17:29:38 +0100, zly napisał(a):

> [...]
    > TPIO. I nie interesuje mnie kto jest operatorem bankomatu. Mnie bank z
    > którym podpisałem umowę zapewnia, że mnie to nic nie będzie kosztować.

    Prowizja została pobrana na etapie transakcji bankomatowej i do banku
    przyszła już kwota łączna jako całość, którą bank ściągnął z konta
    klienta nie pobierając oczywiście żadnej prowizji, ze swojej strony za tę
    wypłatę gotówki w bankomacie. Gdzie tutaj jest złamane TOiP?

    Xenocide

  • 17. Data: 2011-01-25 22:28:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/25/2011 3:58 PM, xbartx wrote:

> [...]
    > klienta nie pobierając oczywiście żadnej prowizji, ze swojej strony za tę
    > wypłatę gotówki w bankomacie. Gdzie tutaj jest złamane TOiP?

    w rozumieniu co to znaczy bez prowizji.
    ty do tego rozumienia dołożyłeś słowa "bank ze swojej strony".
    A on chce, ze jak wypłacił stówę, to z konta ma mu zniknąć stówa.
    Tak to już jest, ze wszystkim nigdy nie dogodzisz.

  • 18. Data: 2011-01-25 23:20:11
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    T.F. wrote:
    > tych bankomatow jest bardzo MALO. przez ponad 5 lat zycia tutaj
    > spotkalem az ... jeden. (i oczywiscie glosno krzyczal, ze bedzie
    > doliczona prowizja)

    Hmm a ja przez ostatnie 4 dni (wczoraj wrocilem) spotkalem nie mniej niz
    5 sztuk... ciekawe

    Wieslaw

  • 19. Data: 2011-01-26 07:56:42
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 25 Jan 2011 16:28:51 -0600, witek napisał(a):

> [...]
    > słowa "bank ze swojej strony". A on chce, ze jak wypłacił stówę, to z
    > konta ma mu zniknąć stówa. Tak to już jest, ze wszystkim nigdy nie

    Ale on wypłacił stówę i dodatkowo podczas tej operacji zgodził się i
    zaakceptował, że dorzuca jeszcze coś do tej stówy ekstra, równie dobrze
    mógł się zgodzić na milion innych rzeczy. Jeżeli kupię w sklepie chleb,
    płacąc kartą, za 5 funtów a po wyjściu zobaczę, że za rogiem ten sam
    chleb kosztuje 3 funty, to też trzeba mieć pretensję do banku, że
    prowizje sobie doliczył do transakcji bezgotówkowej, które są w banku
    bezprowizyjne?

    --
    xbartx

  • 20. Data: 2011-01-26 08:37:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/26/2011 1:56 AM, xbartx wrote:

    > Ale on wypłacił stówę i dodatkowo podczas tej operacji zgodził się i
    > zaakceptował, że dorzuca jeszcze coś do tej stówy ekstra

    a z trzeciej strony bank mu zapewnił, że będzie bez jakiejkolwiek
    prowizji z dowolnego bankomatu. czyli stówa wchodzi, stówa wychodzi.

    i teraz można się sprzeczać co tak naprawdę bank obiecał.
    logicznie rzecz biorąc masz rację, ale jeśli bank napisał tak jak to
    było na grupie, to technicznie trochę sie wkopał.

    , równie dobrze
    > mógł się zgodzić na milion innych rzeczy.

    skoro bank mówie, ze pokrywa koszty....