  • 21. Data: 2011-01-26 08:46:58
    Temat: Re: Pozorna ogólnoziemska bezprowizyjność polskich kart debetowych
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/26/2011 1:56 AM, xbartx wrote:

    > Ale on wypłacił stówę i dodatkowo podczas tej operacji zgodził się i
    > zaakceptował, że dorzuca jeszcze coś do tej stówy ekstra, równie dobrze
    > mógł się zgodzić na milion innych rzeczy. Jeżeli kupię w sklepie chleb,
    > płacąc kartą, za 5 funtów a po wyjściu zobaczę, że za rogiem ten sam
    > chleb kosztuje 3 funty, to też trzeba mieć pretensję do banku, że
    > prowizje sobie doliczył do transakcji bezgotówkowej, które są w banku
    > bezprowizyjne?

    tak przy okazji jeszcze, kiedy komórki to była rzecz luksusu i
    swiadczyły o prestżu... :)

    PZU swoje przedstawicielstwo zagraniczne pod nazwą Elvia miało w Paryżu.
    i w umowie AC miałem napisane, że połączenia z nimi są na koszt Elvii.

    Skoro na ich koszt, to przy okazji zepsutego samochodu gdzies w Turcji
    przekręciłem kilkakrotnie z komórki do nich a i oni do mnie.

    I jakież było zdziwienie przestawiciela PZU jak im do kosztów naprawy
    dorzuciłem całkiem spore koszty rozmów wychodzących i przychodzacych w
    roamingu. Pamietam, ze uzbierało sie tego wtedy jakos tak koło 700 zł,
    gdzie koszty naprawy samochodu wyniosły zdaje sie koło 9000 zł.

    Powołałem sie na zapis, że połączenia są na koszt Elvii i wygrałem.

    Teraz zdaje sie mają już precyzyjniejsze zapisy i zwrot "na koszt
    ubezpieczyciela" został wycięty.

  • 22. Data: 2011-01-26 08:51:48
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 26 Sty, 09:37, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > a z trzeciej strony bank mu zapewnił, że będzie bez jakiejkolwiek
    > prowizji z dowolnego bankomatu. czyli stówa wchodzi, stówa wychodzi.
    >
    > i teraz można się sprzeczać co tak naprawdę bank obiecał.
    > logicznie rzecz biorąc masz rację, ale jeśli bank napisał tak jak to
    > było na grupie, to technicznie trochę sie wkopał.
    >
    > , równie dobrze

    > skoro bank mówie, ze pokrywa koszty....

    TOiP mowi o prowizjach pobieranych przez bank albo za posrednictwem
    banku. Jesli jest podana oplata 0 to oznacza, ze bank dolicza do kwoty
    transakcji 0. Jak transakcja przychodzi na 102 to bank dolicza swoje 0
    i obciaza klienta kwota 102.
    Jedyna rzecza, ktora teraz moze zrobic to zgloszenie reklamacji na to,
    ze operacji na taka kwote nie dokonal.

    MK

  • 23. Data: 2011-01-26 09:02:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/26/2011 2:51 AM, MK wrote:

> [...]
    > i obciaza klienta kwota 102.
    > Jedyna rzecza, ktora teraz moze zrobic to zgloszenie reklamacji na to,

    wiec dlatego napisałem, że trzeba sprawdzić, czy te "bezprowizyjne
    wypłaty" były w reklamówce czy tez regulaminie, czy w TOiP.
    bo w kazdym znaczą coś innego.
    Raczej nie wierzę, że bank takiego babola strzelił.

  • 24. Data: 2011-01-26 09:25:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-26 10:02, witek pisze:

    > wiec dlatego napisałem, że trzeba sprawdzić, czy te "bezprowizyjne
    > wypłaty" były w reklamówce czy tez regulaminie, czy w TOiP.
    > bo w kazdym znaczą coś innego.
    > Raczej nie wierzę, że bank takiego babola strzelił.

    "Bezprowizyjna wypłata" nie kłóci się moim zdaniem z umówieniem się z
    bankomatem "Hej, człowieku, wypłać z konta 105zł, a ja ci dam 100zł, stoi"?

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2011-01-26 09:28:37
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 26 Jan 2011 02:46:58 -0600, witek napisał(a):

    > Teraz zdaje sie mają już precyzyjniejsze zapisy i zwrot "na koszt
    > ubezpieczyciela" został wycięty.

    Jeżeli chodzi Ci o Elvię, to jeszcze niedawno koszty telefoniczne
    normalnie zwracali. Przedstawiało się biling z wyszczególnionymi
    rozmowami i zsumowana kwota przychodziła na konto.

    --
    xbartx

  • 26. Data: 2011-01-28 10:24:15
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <2...@n...onet.pl>
    b...@o...pl <b...@o...pl> wrote:
    > wyrabiając kartę np. DBNet w Deutsche Banku BPC SA
    > albo wyrabiając podobne karty w innych bankach w PL
    > jesteśmy zapewniani o irh bezprowizyjności za granicą
    (...)
    > A miało być tak pięknie ...

    Może być jeszcze piękniej...
    http://banki.wp.pl/kat,121354,title,Bankomat-prawde-
    ci-powie,wid,13077267,wiadomosc.html

    --
    Jacek Politowski

  • 27. Data: 2011-01-28 15:45:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/28/2011 4:24 AM, Jacek Politowski wrote:
    > (...)
    >
    > Może być jeszcze piękniej...
    > http://banki.wp.pl/kat,121354,title,Bankomat-prawde-
    ci-powie,wid,13077267,wiadomosc.html

    jakiś ciec ten artykuł pisał, co nawet nie wie jak wyglada jego TOiP.
    Jak nie wie ile zapłaci za wypłatę gotówki z bankomatu to niech zadzwoni
    na infolinię, to mu powiedzą.

  • 28. Data: 2011-01-31 06:59:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > "Bezprowizyjna wypłata" nie kłóci się moim zdaniem z umówieniem się z
    > bankomatem "Hej, człowieku, wypłać z konta 105zł, a ja ci dam 100zł,
    > stoi"?

    No nie kłuci się.
    Ale w takiej sytuacji bank, ktory obiecał mi bezprowizyjne wypłaty we
    wszystkich bankomatach na swiecie powinien dorzucic te 5 funtów.
    Z ciekawosci - czy w Polsce tez tak sie dzieje? Sa takie bankomaty?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 29. Data: 2011-01-31 17:29:45
    Od: "Sinus " <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    b...@o...pl napisał(a):
    > A miało być tak pięknie ...

    Jestem teraz w Tajlandii i tu jest masakra jakaś - każdy bankomat chce
    doliczać 150 THB do kwoty wypłaty (a to ok. 15zł).

    Za to w kantorach płacą 42 THB za 1 EUR - a więc dużo bardziej opłaca się w
    Polsce kupić EUR a następnie wymienić na baty.

    --
    Sinus

  • 30. Data: 2011-02-01 18:43:27
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Sinus <s...@g...SKASUJ-TO.pl> dared to write:

> [...]
    >
    > Za to w kantorach płacą 42 THB za 1 EUR - a więc dużo bardziej opłaca
    > się w Polsce kupić EUR a następnie wymienić na baty.

    Trzeba więc być klientem Citibanku albo HSBC i wypłacać tylko w "swoich"
    bankomatach...