  • 21. Data: 2019-10-29 11:55:17
    Temat: Re: Pożyczka bez dokumentów?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 października 2019 22:10:02 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa
    napisał:

    > Ja rozumiem, że to może być dodatkowe zabezpieczenie (tak jak np. PIN),
    > ale sam przelew nie może implikować podjęcia jakichkolwiek zobowiązań
    > (przez kogo?) - innych niż spełnione przez sam przelew.

    Bo te przelewy nie sa po to aby potwierdzić umowę tylko po to aby potwierdzić dane
    osobowe
    Czyli Kowalski na stronie firmy chwilowkowej wnioskuje o pożyczkę, pisze że jest
    Kowalski, adres, seria nr dowodu i dla uwiarygodnienia tych danych robi symboliczny
    przelew z banku gdzie ma konto. Jeśli dane właściciela konta z przelewy zgadzają się
    z tymi co podał we wniosku to wtedy jest dalszy etap zawierania umowy pożyczki.

  • 22. Data: 2019-10-29 21:24:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > No, jak bedziesz mial trojany, to wyczyszca konto, poprosza o debet,
    > wyczyszcza debet ...

    Ale nie zaciągną zobowiązań.

    > W sumie racja. Do tego jest umowa, ale elektroniczna, i w razie
    > oszustwa ... mialbys problem z wykazaniem, ze to nie Ty :-)

    Ale to druga strona ma udowodnić m.in. kto był jej klientem.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 23. Data: 2019-10-29 21:25:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kris <k...@g...com> writes:

    > Bo te przelewy nie sa po to aby potwierdzić umowę tylko po to aby potwierdzić dane
    osobowe

    Ale czyje? Skąd wiemy, że osoby zawierającej umowę?

> [...]
    > dane właściciela konta z przelewy zgadzają się z tymi co podał we
    > wniosku to wtedy jest dalszy etap zawierania umowy pożyczki.

    A tu może się okazać, że Kowalski był w tym czasie w szpitalu na OIOMie,
    a przelew zlecił ktoś inny (zgodnie z prawem lub nie). I co wtedy?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 24. Data: 2019-10-29 21:32:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Oct 2019 21:24:13 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Ale nie zaciągną zobowiązań.

    debet to jednak zobowiazanie :-(

    > Ale to druga strona ma udowodnić m.in. kto był jej klientem.

    I powolaja sie ten przelew.

    A co sad na to ... sam jestem ciekaw.

    J.

  • 25. Data: 2019-10-30 10:48:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A tu może się okazać, że Kowalski był w tym czasie w szpitalu na OIOMie,
    > a przelew zlecił ktoś inny (zgodnie z prawem lub nie). I co wtedy?

    To wtedy Kowalski dostaje to, co dostał bez odsetek.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2019-10-30 22:26:32
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > To wtedy Kowalski dostaje to, co dostał bez odsetek.

    Tzn.?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 27. Data: 2019-10-30 22:30:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > debet to jednak zobowiazanie :-(

    No tak, ale jakby zaciągnięte wcześniej, przy podpisywaniu umowy
    z bankiem. To tak jak z telefonem, klient podpisuje umowę i następnie
    płaci za różne 0700 itp. - bo ma to w umowie.

    > I powolaja sie ten przelew.
    >
    > A co sad na to ... sam jestem ciekaw.

    Fakt, to jest nieobliczalne - i bardzo źle. Nie można mieć zaufania do
    żadnych instytucji państwowych.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 28. Data: 2019-10-30 23:14:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Oct 2019 22:30:03 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > No tak, ale jakby zaciągnięte wcześniej, przy podpisywaniu umowy
    > z bankiem. To tak jak z telefonem, klient podpisuje umowę i następnie
    > płaci za różne 0700 itp. - bo ma to w umowie.

    Mam na mysli taki limit debetowy umowiony telefonicznie.
    Albo podwyzszony.

    Cos, co moze zrobic hacker.

    > Fakt, to jest nieobliczalne - i bardzo źle. Nie można mieć zaufania do
    > żadnych instytucji państwowych.

    No ale co - chcesz wszystko zalatwiac podpisem w oddziale, czy przez
    kuriera ?

    P.S.
    https://aibusiness.pl/sztuczna-inteligencja-w-chinac
    h-pomogla-zlapac-morderce/

    "Historia, która wydarzyła się w Chinach przypomina jedną z tych,
    które możemy obejrzeć w serialach na Netflixie. 29-letni mężczyzna w
    prowincji Fuijan pokłócił się ze swoją dziewczyną w związku z
    finansami. Chwilę później, jak donoszą media, miał ją zabić i dokonać
    próby wzięcia pożyczki.
    Plan wydawał się być doskonały. Za pomocą aplikacji pożyczkowej Money
    Station miał zeskanować twarz kobiety, a następnie złożyć wniosek o
    udzielenie pożyczki. Niestety sztuczna inteligencja wykryła spisek i
    wysłała zawiadomienie do osób, które pracują w owym banku.

    W jaki sposób spisek został odkryty?

    W celu weryfikacji, aplikacja Money Station prosi o mrugnięciem okiem.
    Niestety zmarła kobieta nie wykazała takiej aktywności. W dodatku,
    aplikacji rozpoznała różnicę pomiędzy głosem męskim, a żeńskim. Po
    zgłoszeniu przez aplikację wątpliwości - personel banku ręcznie
    sprawdził zgłoszenie. Na ciele kobiety odkryli liczne siniaki i
    zaczerwienienia."

    J.

  • 29. Data: 2019-10-31 08:13:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Tzn.?

    To znaczy zwraca kapitał.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2019-10-31 08:46:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 października 2019 21:26:20 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa
    napisał:

    > Ale czyje? Skąd wiemy, że osoby zawierającej umowę?

    Ale to problem i ryzyko firmy pożyczkowej.
    Taki sposób weryfikacji sobie przyjęli i tyle

    > A tu może się okazać, że Kowalski był w tym czasie w szpitalu na OIOMie,
    > a przelew zlecił ktoś inny (zgodnie z prawem lub nie). I co wtedy?

    To Kowalski skoro nie chciał pożyczki a kasa trafiła na jego konto zwraca ja do
    pożyczkodawcy. Bez odsetek itp bo i za co. A jeśli kasa trafiła na konto kogoś innego
    to problem pożyczkodawca ma.