  • 1. Data: 2010-12-13 13:56:30
    Temat: Pożyczka - jak się zabezpieczyć, co z podatkami?
    Od: luc <b...@g...net>

    Znajomy prowadzi sklep internetowy i chce pożyczyć na pół roku
    pieniądze na zakup towaru. Zastanawiam się, jak najlepiej się
    zabezpieczyć się przy udzielaniu takiej pożyczki? Co z podatkiem - bo
    przy umowie pożyczki nie uniknie się 2% PCC? Zapewne też trzeba
    zapłacić podatek od uzyskanych odsetek. Wpadłem w Internecie na
    rozwiązanie oparte na wekslu, ale też opinie różne z tym związane
    są...

    pzdrwm
    luc

    http://skocz.pl/earphorny - co mi w uchu siedzi...

  • 2. Data: 2010-12-13 13:59:57
    Temat: Re: Pożyczka - jak się zabezpieczyć, co z podatkami?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-13 14:56, luc pisze:
> [...]
    > zapłacić podatek od uzyskanych odsetek. Wpadłem w Internecie na
    > rozwiązanie oparte na wekslu, ale też opinie różne z tym związane

    Weksel byłby najlepszy - tanie dochodzenie roszczeń, realna możliwość
    uniknięcia podatku.

    http://www.remitent.pl/o-wekslu-pozyczce-i-pcc-artyk
    ul-w-rp-pl/1243

    http://www.remitent.pl/weksel-a-podatek-od-czynnosci
    -cywilnoprawnych-od-pozyczki/322

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-12-13 14:08:50
    Od: luc <b...@g...net>

    On 13 Gru, 14:59, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Weksel by by najlepszy - tanie dochodzenie roszcze , realna mo liwo
> [...]
    Dzięki. Już się zabieram do lektury.

  • 4. Data: 2010-12-13 14:15:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-13 14:56, luc pisze:
    > Znajomy prowadzi sklep internetowy i chce pożyczyć na pół roku

    Ile chcesz pożyczyć koledze?

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-12-13 14:17:00
    Od: luc <b...@g...net>

    On 13 Gru, 15:15, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Ile chcesz po yczy koledze?

    30k pln

  • 6. Data: 2010-12-13 14:19:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-13 15:17, luc pisze:

    > 30k pln

    I Ty się martwisz za siebie, czy za kolegę? Bo wiesz, że w najgorszym
    przypadku obowiązek zapłaty PCC ciąży na pożyczkobiorcy?

    A co do zabezpieczenia, to jeśli kolega ma żonę, niech podpiszą weksel
    wspólnie. Potem jak im się noga powinie, to się okaże, że mieszkanie,
    samochód, telewizor i wszystko to należy do majątku wspólnego i komornik
    nic z tym nie będzie mógł zrobić.

    Chyba że kolega kawaler, to spokojnie ;)

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-12-13 14:27:28
    Od: luc <b...@g...net>

    On 13 Gru, 15:19, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > I Ty się martwisz za siebie, czy za kolegę? Bo wiesz, że w najgorszym
    > przypadku obowiązek zapłaty PCC ciąży na pożyczkobiorcy?

    Ja się martwię o to, by w razie czego US się nie czepiał :-)

> [...]
    > wspólnie. Potem jak im się noga powinie, to się okaże, że mieszkanie,
    > samochód, telewizor i wszystko to należy do majątku wspólnego i komornik

    Dobra uwaga, trzeba będzie zapytać o rozdzielność majątkową.

  • 8. Data: 2010-12-13 14:33:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-13 15:27, luc pisze:

    > Ja się martwię o to, by w razie czego US się nie czepiał :-)

    30kzł to nie jest tak duża kwota, nikt tego specjalnie nie będzie badał,
    musieliby wykryć to przy okazji innej kontroli, co można niemal
    zminimalizować rozliczając się w gotówce, albo na tymczasowym koncie,
    nieznanym US.

    Podatek od tego to 500zł (5000zł pożyczki jest wolne od PCC),
    ewentualnie płaci to pożyczkobiorca.

    I najważniejsze - nie mówimy o żadnej pożyczce, tylko o emisji weksla,
    jest wiele interpretacji na korzyść podatników, więc jest w czym wybierać.

    Sam zarobek na odsetkach powinieneś rozliczyć w swoim picie (dochody z
    innych źródeł).

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-12-13 22:40:23
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "luc" <b...@g...net> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > Weksel by by najlepszy - tanie dochodzenie roszcze , realna mo liwo
> [...]

    zadzwoń najpierw do kogoś kto ewentualnie zajmuje sie "zciąganiem długów" i
    zapytaj go ile da za "weksel" na 30K..... pewnie rozwieje parę wątpliwości.
    Podatek to pikuś.

    Jak kolega ma KW to mu wpisz w KW.

    george

  • 10. Data: 2010-12-13 22:43:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-13 23:40, george pisze:

    > zadzwoń najpierw do kogoś kto ewentualnie zajmuje sie "zciąganiem
    > długów" i zapytaj go ile da za "weksel" na 30K..... pewnie rozwieje parę
    > wątpliwości. Podatek to pikuś.

    Ile da, to zależy od dłużnika. Usługa taka nazywa się kredyt dyskontowy
    i jest dostępna w niektórych bankach.

    --
    Liwiusz