  • 1. Data: 2006-07-28 10:45:50
    Temat: Praca i bank w Czechach mieszkam w Polsce
    Od: "chess_m" <c...@g...pl>

    Niedługo szykuje mi się sytuacja jak w temacie.

    Pensja w koronach będzie przelewana do (czeskiego ? ) banku.
    Jako, że mieszkac będę w PL to i wydawać w większości chciałbym
    złotówki.

    Pytanie(a)

    Jak najkorzystniej transferować KCS->PLN ?

    a) przelewy czeski bank -> moje konto w PL jaki mogę się sopdziewac
    prowizji ?
    ew. jakie banki w Polsce biorą w takich przypadkach najmniej.
    b) karta bankomatowa z czeskiego banku i wypłacam u siebie w
    bankomatach.
    Prowizja pewnie większa, bo to będzie obcy bank a przewalutowanie
    i tak mnie
    nie minie.
    c) wypłacać gotówkę (w banku lub bankomacie w CZ) i sprzedać w
    kantorze gdzieś
    w Polsce?

    Ktoś może przerabiał podobną sytuację ?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2006-07-28 11:01:38
    Temat: Re: Praca i bank w Czechach mieszkam w Polsce
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    chess_m wrote:

    > b) karta bankomatowa z czeskiego banku i wypłacam u siebie w
    > bankomatach.

    To by się chyba opłacało najbardziej, ale pod warunkiem że będziesz tą
    kartą płacił a nie wyciągał gotówkę z bankomatu. Chyba że znajdziesz
    czeski bank z kontem gdzie masz darmowe wypłaty z zagranicznych bankomatów.

    Karol

  • 3. Data: 2006-07-28 11:14:41
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

[...]

    ZTCP to czeskie banki naleza do najdrozszych w Europie (oplaty i prowizje),
    dlatego prawdopodobnie najlepszym rozwiazaniem bedzie zalozenie
    najprostszego
    konta w czeskim banku (do polskiego nie beda Ci przesylac kasy) + karta
    debetowa
    i wymiana kasy w polskim kantorze....

    a jezeli bylaby taka opcja to daruj sobie czeski bank i odbieraj kase w
    gotowce
    (moze maja taka mozliwosc?)

    przelewy waluty beda drogie, a wyplaty w polskich bankomatach zwiazane ze
    spora (prawdopodobnie) prowizja oraz oplata za przewalutowanie

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2006-07-28 11:57:16
    Od: "chess_m" <c...@g...pl>

    RobertS napisał(a):

> [...]
    >
    > przelewy waluty beda drogie, a wyplaty w polskich bankomatach zwiazane ze
    > spora (prawdopodobnie) prowizja oraz oplata za przewalutowanie

    Niestety, firma nie chce sie bawić w kasę i płaci tylko na konto
    --
    Marek

  • 5. Data: 2006-07-28 13:58:19
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw.pl>

> [...]
    > spora (prawdopodobnie) prowizja oraz oplata za przewalutowanie

    Niestety, firma nie chce sie bawić w kasę i płaci tylko na konto

    Myślę, że najlepiej będzie jak będziesz miał konto i w czeskim i w polskim
    banku, zaś zasilał polskie konto wypłacając w Czechach korony i wymieniał w
    kantorze i wpłacał na polskie konto. Np. w Cieszynie jest kilka kantorów
    które oferują korzystne kursy (wąskie wiudełki).

  • 6. Data: 2006-07-28 19:45:51
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    Niestety, firma nie chce sie bawić w kasę i płaci tylko na konto
    --
    Marek

    co w zasadzie dziwne nie jest, zatem najtansze konto, wyplacasz gotowke,
    wymieniasz na zlote i wplacasz na konto w polskim banku
    - wyjdzie taniej niz przelew przez SWIFT

    pozdr.
    RobertS