  • 1. Data: 2002-09-03 08:28:49
    Temat: Praca zagranicą a transfer pieniędzy do Polski.
    Od: "Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl>

    Witam!

    Może coś poradzicie: człowiek wyjeżdża do Hiszpani do pracy. W Polsce
    zostaje żona z dziećmi, praktycznie bez żadnych środków do życia. Dlatego w
    miarę regularnie trzeba przesyłać do Polski pieniądze. No i tu rodzi się
    problem. Jak dostarczyć pieniądze do Polski. Może coś poradzicie.
    Ja zaproponowałem trzy wyjścia, ale nie wiem które jest korzystniejsze

    1) Założenie konta w Polsce i wpłata na to konto w Hiszpanii (nie wiem ile
    kosztują takie wpłaty do Polski w Hiszpani, poza tym urząd skarbowy - skąd
    kasa wpływa regulanie, straty na kursach?)

    2) Założenie konta w Hiszpanii np. w Citibank i wyciąganie pieniędzy w
    Polsce z bankomatu (czy w ogóle może tam Polak bez prawa pobytu założyć
    konto? Opłaty za prowadzednie, koszty wypłat?)

    3) Przesyłanie przez wyspecjalizowaną firmę typu Western Union ( jakie
    koszty?)

    Najlepsze byłoby przekazywanie pieniędzy przez zaprzyjaźnione osoby do
    Polski, ale trudno tu mówić o regularności przekazów.
    Dodam jeszcze że ma to być praca na budowie, pewnie niezbyt płatna, więc
    kwoty powinny byc stosunkowo niewielkie.
    Może podpowiecie jakie wyjście jest najkorzystniejsze?

    Pozdrawiam
    Władysław Jagiełło

  • 2. Data: 2002-09-03 08:45:29
    Od: "krab" <d...@n...mam.konta.i juz>

    Użytkownik "Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości
> [...]
    > miarę regularnie trzeba przesyłać do Polski pieniądze. No i tu rodzi się
    > problem. Jak dostarczyć pieniądze do Polski. Może coś poradzicie.

    moze masz w tej Hiszpanii oddzial banku nordea ? wowczas moglbys zalozyc
    konto w polsce - cos tam czytalem kiedys u nich, ze nie ma oplat za transfer

  • 3. Data: 2002-09-03 10:00:32
    Od: j...@g...pl

    Władysław Jagiełło zapodau:
    > 3) Przesyłanie przez wyspecjalizowaną firmę typu Western Union ( jakie
    > koszty?)

    Oj królu Western Union to strasznie drogi pewnie.
    Wydaje mi się, że najlepszy sposób 1. Też jakieś koszty będą ale pewnie
    mniejsze. Trzeba wybrać bank w Polsce który ma w Hiszpanii swojego
    korespondenta wtedy byłoby najtaniej i najszybciej.

    J.

  • 4. Data: 2002-09-04 11:05:09
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Władysław Jagiełło" <w...@p...gazeta.pl> writes:

> [...]
    > kosztują takie wpłaty do Polski w Hiszpani, poza tym urząd skarbowy - skąd
    > kasa wpływa regulanie, straty na kursach?)

    Straty na kursach i tak nie unikniesz. No chyba ze w Polsce bedziemy
    w euro placic, ale nie wiem czy zona tego czlowieka to wytrzyma.

    > 2) Założenie konta w Hiszpanii np. w Citibank i wyciąganie pieniędzy w
    > Polsce z bankomatu (czy w ogóle może tam Polak bez prawa pobytu założyć
    > konto? Opłaty za prowadzednie, koszty wypłat?)

    Pewnie powinno sie dac. I nie ma ryzyka.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 5. Data: 2002-09-04 19:10:28
    Od: "Andrzej" <u...@t...lt>

    Kredyt Bank też ma śmieszne sumy w transferach międzypaństwowych między
    swoimi
    Pozdrawiam z Wilna
    Andrzej