  • 51. Data: 2008-12-27 19:23:54
    Temat: Re: Rachunki bankowe okradzione tuż przed Wigilią
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Szymon" <n...@o...pl> writes:

    > (najczęściej nieoprocentowanym) RORze. Weź pod uwagę, iż dziś standardem
    > wśród banków jest limit x6 pensja.

    To jest legenda kolportowana przez kilka osob na tej grupie, ktore w
    ten czy inny sposob sobie takie limity wychodowaly (albo sciemniaja,
    bo kto ich sprawdzi).

    Nikt mi takiego limitu nigdy nie proponowal. Ani nawet w jakikolwiek
    zblizonego. Rodzinie/znajomym tez nie.

    MJ

  • 52. Data: 2008-12-27 19:31:54
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Nikt mi takiego limitu nigdy nie proponowal. Ani nawet w jakikolwiek
    > zblizonego. Rodzinie/znajomym tez nie.

    Idź do Mulibanku, wpłać 55.000zł na lokatę i dostaniesz pod nią Visę Gold na
    50.000zł. Jeśli to jeszcze nie spełni warunku kilkadziesiąt razy dochód to
    wpłać 110 tys. na lokatę i dostaniesz czarną Visę AQ z limitem 100 tys. A
    jeśli i to nie pomoże to już tylko 220 tys. i Platinum 200 tys. pod lokatę.
    Więcej niestety nie dają... ale możesz miec kilka kart :-))

    Przy lokacie nikt nie pyta o dochód. Zerwanie lokaty równa się zablokowaniu
    karty. Oczywiście możesz taką kartę przenieść np. do BPH, Millenium,
    Raifaisena (nigdy nie pamiętam jak się to pisze) itp. banku, a potem
    odzyskać kasę z lokaty. W ten sposób masz kartę z dużym limitem i pieniądze
    z lokaty.

    Min. karta pod lokatę to 1500zł (1650 musi mieć lokata), więc jak chcesz
    spróbować w wersji mikro - proszę bardzo.

  • 53. Data: 2008-12-27 19:42:33
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Szymon" <n...@o...pl> writes:

    > Pewnie masz rację - nie miałem do tej pory konieczności składania reklamacji
    > na KK. Niemniej nie sądzę, aby bank lekką ręką wstrzymywał płatność, bo jak
    > ktoś napisał postępowanie reklamacyjne może trwać nawet rok.

    Bo to jest pewnie tak:
    - jak klient placi, to bank rozpatruje rok i ma to w d*
    - jak klient nie musi placic, to bank ma w tym interes i trwa to duzo
    krocej.

    > Niejeden
    > przedsiębiorczy klient zaraz wpadłby na pomysł złożenia reklamacji, gdyby
    > zaszalał ze swoją KK i w ten sposób przedłużyłby sobie grace period :-)

    To tak nie dziala.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 54. Data: 2008-12-27 19:43:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dannyboy <d...@p...pl> writes:

    > Najdrozszy bilet lotniczy jaki kupowalem kosztowal 1200 EUR...

    Sa (sporo) drozsze. Poza tym niektorzy lataja np. z rodzina :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 55. Data: 2008-12-27 19:45:48
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > - jak klient nie musi placic, to bank ma w tym interes i trwa to duzo
    > krocej.

    Myślisz? Ale jakby po roku odrzucił w tym układzie, wziął odsetki (wyjątkowo
    wysokie na KK), karę za brak spłaty, jakieś tam monity itp. to całkiem
    ciekawie by na tym wyszedł.
    Czy gdzieś w regulaminie stoi, że moment wniesienia reklamacji powoduje brak
    obowiązku spłaty karty? Nie sądzę... To raczej przychylna polityka
    niektórych banków.

  • 56. Data: 2008-12-27 19:52:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> writes:

    > Może jednak wytłumacz, bo raczej się mylisz :>

    Oczywiscie ze mam racje. Pisalem juz wiele razy, poszukaj
    w googlownicy.

    > To że w terminalu obsługującym chipy karta będzie żądała autoryzacji chipem
    > nie znaczy, że w terminalu który nie obsługuje chipów nie będzie się dało
    > dokonać transakcji przy użyciu paska.

    Oczywiscie ze nie znaczy. Po cos ten pasek w koncu jest, nie?
    To po prostu (przynajmniej w zalozeniu, i przynajmniej docelowo) nie
    ma znaczenia.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 57. Data: 2008-12-27 19:56:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Albo przed wyjazdem odblokować odpowiednie kraje na odpowiedni czas.

    A co za roznica czy ktos zrobi fraud w Polsce czy za granica?

    Ja np. prawie nigdy nie kupuje niczego w Szczecinie. Az dziwne, ze nie
    mozna zablokowac karty tak, zeby nie dalo sie jej uzywac w Szczecinie.
    Zawsze przeciez mozna odblokowac.

    Innymi slowy: co mi z tego, ze ktos zrobi fraud w moim miescie
    (wiedzac, ze w innym sie nie da)? Problemem nie jest miejsce,
    problemem jest mozliwosc/latwosc robienia fraudow.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 58. Data: 2008-12-27 19:57:43
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Szymon" <n...@o...pl> writes:

    > Idź do Mulibanku, wpłać 55.000zł na lokatę i dostaniesz pod nią Visę Gold na
    > 50.000zł. Jeśli to jeszcze nie spełni warunku kilkadziesiąt razy dochód to

    Noż kurka, co ma karta pod lokatę do limitów na podstawie zarobków?

    MJ

  • 59. Data: 2008-12-27 19:58:35
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > A co za roznica czy ktos zrobi fraud w Polsce czy za granica?

    Zakładając, że to są szajki bułgarskie, rumuńskie czy jeszcze tam jakieś
    obce, mogliby oczywiście wybrać złotówki w PL, ale co dalej? Trzeba byłoby
    jakoś te kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy zamienić na inną walutę (jeszcze nie
    daj Boże rumuńską czy bułgarską), bo już nie musi być proste, szczególnie
    anonimowo.

    Jakiś czas temu była opisana akcja polowania na słupy w PL. Otrzymywały
    pieniądze na konto, a potem (po potrąceniu sobie %) wysyłały na Ukrainę
    Western Union. Sama "firma" rekrutująca była w Rosji... sądzę, iż nie bez
    przyczyny... Jednak transport takiej gotówki przez granicę UE niesie pewne
    ryzyko.

  • 60. Data: 2008-12-27 20:00:49
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Noż kurka, co ma karta pod lokatę do limitów na podstawie zarobków?

    A kto tu pisał o limitach na podstawie zarobków? Ja mówiłem, że znam osoby,
    które mają wielokrotność dochodów, ale wydawało mi się to oczywiste, że nikt
    nie dostanie 30x pensja na podstawie oświadczenia o dochodach. Takie limity
    robi się pod lokatę lub z przeniesienia. Zreszta dla użytkownika często jest
    to łatwiejsza sprawa niż nosić papierki od pracodawcy. A karta niczym się
    nie różni...