-
1. Data: 2013-02-11 19:41:53
Temat: [Problem] Alior Sync - zmiana danych z dowodu osobistego
Od: "darkblue" <n...@n...pl>
Zapewne wielu z was ma konto w Syncu.
Proces zakładania konta zasługuje na pochwałę. Szybko, łatwo, sympatycznie.
Nie trzeba ruszać dupy z krzesła, aby załatwić wszystkie formalności.
Ale....
No właśnie, sytuacja z życia wzięta, zmieniliście dowód osobisty i.....
zaczynają się schody.
Numeru dowodu nie zmienicie z poziomu systemu transakcyjnego, tak jak to
można zrobić w systemach transakcyjnych innych banków (np. w mBanku).
Sync wymaga, aby zgłoszenie o zmianie dowodu osobistego na nowy zostało
złożone poprzez kanał video lub audio z konsultantem. Mało tego, nowy dowód
osobisty powinien być przez klienta zeskanowany obustronnie i przesłany na
podany adres emailowy... mało tego, zmiany nie można dokonać w placówce
Alior Banku, bo zgodnie z informacją od konsultanta Alior Sync to
wydzielony bank i to nie to samo co Alior Bank, acz jedna firma ;)
Dziwne to wszystko. Zaczęło się sympatycznie, a im dalej w las, tym więcej
drzew, takich "nieprzyjaznych". Brniemy w procedury, procesy, biurokrację,
niepotrzebną stratę czasu. Dlaczego inne banki mogą to zrobić szybko i
bezboleśnie (kilkanaście sekund i po problemie), a w Syncu jest to tak
"trudne"?
Konsultanci tłumaczą to troską o bezpieczeństwo, ale gdzie troska o mój
czas?
Zaiste dziwna sytuacja, bo w momencie zakładania konta weryfikacja danych
przebiegła za pośrednictwem przelewu z innego banku i nikt nawet nie
pytał/nie weryfikował danych z dowodu. A w innych bankach proces zmiany
polega na podaniu nowego nr dowodu i zatwierdzenia kodem sms/hasłem
autoryzacyjnym.
Na pocieszenie dowiedziałem się, że pomimo nieaktualnych danych z dowodu
osobistego, można dalej bezproblemowo korzystać z systemu transakcyjnego.
Nie można jedynie składać wniosków o nowe produkty. Widać bank sam zarzucił
bicz na siebie. Niby chcą wcisnąć klientom kolejne produkty, a z drugiej
strony dają im biurokratycznego kopa. olać, trudno, dopóki nie zmienia tego
procesu, zostaje jak jest.
-
2. Data: 2013-02-11 19:53:40
Temat: Re: [Problem] Alior Sync - zmiana danych z dowodu osobistego
Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>
Dnia Mon, 11 Feb 2013 19:41:53 +0100, darkblue napisał(a):
> Sync wymaga, aby zgłoszenie o zmianie dowodu osobistego na nowy zostało
> złożone poprzez kanał video lub audio z konsultantem.
Jako "kanał audio" robi też rozmowa telefoniczna.
> Na pocieszenie dowiedziałem się, że pomimo nieaktualnych danych z dowodu
> osobistego, można dalej bezproblemowo korzystać z systemu transakcyjnego.
> Nie można jedynie składać wniosków o nowe produkty.
Zgadza się. Znajomy do dziś ma w mBanku podany numer dowodu
"książeczkowego". W systemie jest nawet wiadomość, że mógłby zaktualizować
dowód, ale żadnymi plagami egipskimi nie grożą, to mu się nie chce. Tym
bardziej, że musiałby jeszcze przejść z papiórka na hasła SMS. ;)
AK
-
3. Data: 2013-02-11 20:05:15
Temat: Re: [Problem] Alior Sync - zmiana danych z dowodu osobistego
Od: "darkblue" <n...@n...pl>
Użytkownik "Andrzej Kubiak" <n...@i...invalid> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1tzz8nap7yja0.lk81hect3byn$.dlg@40tude.
net...
> Dnia Mon, 11 Feb 2013 19:41:53 +0100, darkblue napisał(a):
>
> Jako "kanał audio" robi też rozmowa telefoniczna.
tak, ale to nie załatwia sprawy. skan być musi. innym wystarcza wpisanie
nowego nr dowodu osobistego i autoryzacja via sms/hasło.
> Zgadza się. Znajomy do dziś ma w mBanku podany numer dowodu
> "książeczkowego". W systemie jest nawet wiadomość, że mógłby zaktualizować
> dowód, ale żadnymi plagami egipskimi nie grożą, to mu się nie chce. Tym
> bardziej, że musiałby jeszcze przejść z papiórka na hasła SMS. ;)
gdyby chodziło o sam sms nie byłoby sprawy. ale bank, który wszem i wobec
podaje się za rewolucyjny/innowacyjny/supernowoczesny i takie klocki? sa
jednak słabe ogniwa w łańcuchu.