  • 1. Data: 2004-11-29 13:01:44
    Temat: Problem - przelew zagraniczny się zgubił w Multibanku
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    No właśnie. Wysyłałem miesiąc temu kwotę do kraju UE. Do dzisiaj nie
    doszła. W Multibanku nic nie wiedzą, odbiorca też nic nie wie i się
    na mnie obraził, co będzie miało teraz konsekwencje finansowe.
    Po prostu im się "zgubiło". Co w tej sytuacji zrobić? Krew mnie
    zalewa.

    Co ciekawsze, Multibank twierdzi, że przelew powinien iść bezpośrednio
    do banku odbiorcy, bez korespondentów, a ja widzę na potwierdzeniu, że
    poszedł do Deutsche Bank. Żeby było jeszcze ciekawiej, to na papierowym
    potwiedzeniu przelewu mam właściwe dane banku odbiorcy (SWIFT, pełny
    numer IBAN rachunku itp.), a w historii w Internecie - jedynie jakiś
    zupełnie z czapki wyjęty ciąg literek, który domniemywam jest jakimś
    kodem SWIFT, szkoda tylko, że niewłaściwym.

    Jak to widzicie? Ja chyba normalnie zażądam odszkodowania od Multi. Nie
    chodzi o kasę, tylko o bezpowrotnie utraconego kontrahenta.

    Multi łaskawie spisał reklamację przelewu (termin rozpatrzenia 30 dni),
    a ja mam leżącą gdzieś w Chinach czy innym Pakistanie kasę, straconego
    kontrahenta i umowę z polską firmą, która miała być faktycznym
    beneficjentem transakcji, której ten przelew dotyczył. Teraz to popłynę,
    że hej...
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-11-29 17:31:29
    Od: "Zeus" <z...@f...de>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
    > kontrahenta i umowę z polską firmą, która miała być faktycznym
    > beneficjentem transakcji, której ten przelew dotyczył. Teraz to popłynę,

    Współczuje Stary.
    Na Twoim miejscu z miejsca zrobiłbym porządek w historii swoich przelewów -
    jeżeli mowisz, ze dane przelewu sa in Ordnung, to bez problemu bank ci uzna
    reklamacje. Chcac miec wszytkich po swojej stronie mozesz sie zatroszczyc o
    poswiadczenie braku wplywu srodków na konto kontrahenta, na pismie, lub
    inaczej.
    To by wiele pomoglo, bo przedstawiajac taki dokument, bylbys bardziej
    wirygodny. Mowiac, ze kasa nie wplynela na konto przeznaczenia troche moga
    ci nie wierzyc.
    A swoja droga to nawet i po miesiacu, ale powinno dojsc..

    Zeus
    @@@

    Zeus
    @@@