  • 1. Data: 2013-05-21 19:50:11
    Temat: Problem z Open Finance - dzwonia, mimo braku zgody
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Witam

    Mam problem z Open Finance.

    Kiedys mialem u nich karte kredytowa KIS - zostala ona zamknieta.
    Zrobilem to, wypowiadajac cala umowe ramowa z OF (Getin Bank).
    Standardowo, do takiego wypowiedzenia umowy dopisalem krauzule:

    "Jednocześnie na podstawie Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia
    29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. 1997 r. Nr 133 poz. 883) art. 32 ust. 1
    pkt 8 wnoszę sprzeciw wobec przetwarzania moich danych osobowych w
    celach marketingowych (w tym marketingu własnego) oraz wobec
    przekazywania tych danych innemu administratorowi danych.

    Na podstawie Ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia
    1997 r. (Dz. U. 1997 r. Nr 133 poz. 883) art. 33 proszę o pisemną
    informację dotyczącą danych o których mowa w art. 32 ust. 1 pkt 1-5a.
    Pisemne informacje mają być przekazane na adres pocztowy do
    korespondencji lub adres email: "adres email" w terminie przewidzianym
    w ustawie.

    Jednocześnie, na podstawie przepisów Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z 2002
    r.) cofam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą
    elektroniczną. "

    Mimo powyzszego OF caly czas namolnie proboje mi przedstawic jakies
    oferty. Robi to oczywiscie w znanym sobie stylu - w postaci gluchych
    telefonow z numeru 224893709 - odbiera sie taki telefon i slyszy jak
    automat rozlacza polaczenie (pewnie brak wolnych konsultantow na
    linii).
    Jest to namolne - 6 razy w ciagu ostatniego tygodnia.

    Ktos wie co zrobic, by ten problem skutecznie rozwiazac?
    Dodam tylko, ze nigdy nie dostalem pisemnej informacji o zakresie
    przetwarzania moich danych - o ktora wnioskowalem przy wypowiedzeniu
    umowy. Mimo, ze wlasciciel zbioru danych na obowiazek takich
    informacji udzielic.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2013-05-21 20:31:10
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

> [...]
    > przetwarzania moich danych - o ktora wnioskowalem przy wypowiedzeniu
    > umowy. Mimo, ze wlasciciel zbioru danych na obowiazek takich

    Podłączam się pod pytanie kolegi, a szczególnie tę jego część. Prawie
    2 miesiące temu wysłałem podobne w treści żądanie do firmy nc+ i,
    oczywiście, żadnej odpowiedzi nie dostałem. Czy można doprowadzić
    do ukarania firmy, która w ten sposób lekceważy prawo?

  • 3. Data: 2013-05-21 21:05:05
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    > oczywiście, żadnej odpowiedzi nie dostałem. Czy można doprowadzić
    > do ukarania firmy, która w ten sposób lekceważy prawo?

    Jak maja odpowiedzic gdy skasowali wszystkie informacje o Twojej osobie?

    Sam sobie odpowiedz ;P

  • 4. Data: 2013-05-21 21:20:50
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "forestdumb" <...@...z> napisał w wiadomości

    > Jak maja odpowiedzic gdy skasowali wszystkie informacje o Twojej osobie?
    >
    > Sam sobie odpowiedz ;P

    Toś mnie, Kolego, zakleszczył w paradoksie. Aby się wyzwolić,
    przyjdzie przez najbliższe 20 lat studiować buddyzm i techniki
    oddechowe - zaś wredne firmy w tym czasie będą czynić zło :)

  • 5. Data: 2013-05-21 23:40:33
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 21 May 2013 20:31:10 +0200, ikarek napisał(a):

> [...]
    > oczywiście, żadnej odpowiedzi nie dostałem. Czy można doprowadzić
    > do ukarania firmy, która w ten sposób lekceważy prawo?

    Podaj podstawę prawną obowiązku poinformowania o zaprzestaniu przetwarzania
    danych osobowych.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2013-05-22 10:05:51
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Podaj podstawę prawną obowiązku poinformowania o zaprzestaniu
    > przetwarzania
    > danych osobowych.

    Nie o "obowiązku poinformowania o zaprzestaniu (...)", tylko o tym,
    o czym pisał OP w cytowanym przeze mnie framgencie. Chodzi
    o art. 33. w.w. ustawy:

    "1. Na wniosek osoby, której dane dotyczą, administrator danych jest
    obowiązany, w terminie 30 dni, poinformować o przysługujących jej
    prawach oraz udzielić, odnośnie do jej danych osobowych, informacji,
    o których mowa w art. 32 ust. 1 pkt 1-5a.
    2. Na wniosek osoby, której dane dotyczą, informacji, o których mowa
    w ust. 1, udziela się na piśmie."

    oraz art. 32:
    "1. Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania
    danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorach danych, a zwłaszcza prawo
    do: (...):
    2) uzyskania informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych
    zawartych w takim zbiorze,
    3) uzyskania informacji, od kiedy przetwarza się w zbiorze dane jej
    dotyczące,
    oraz podania w powszechnie zrozumiałej formie treści tych danych,
    (...)
    5) uzyskania informacji o sposobie udostępniania danych, a w szczególności
    informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane te są
    udostępniane,"

  • 7. Data: 2013-05-22 11:15:58
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > przetwarzania moich danych - o ktora wnioskowalem przy wypowiedzeniu
    > umowy. Mimo, ze wlasciciel zbioru danych na obowiazek takich

    Odnośnie tego, już znalazłem:

    "Art. 54. Kto administrując zbiorem danych nie dopełnia obowiązku
    poinformowania osoby, której dane dotyczą, o jej prawach lub
    przekazania tej osobie informacji umożliwiających korzystanie z praw
    przyznanych jej w niniejszej ustawie, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku."

    Ponieważ chodzi o odpowiedzialność karną, zgłoszenia dokonuje
    się na policji (http://www.giodo.gov.pl/163/id_art/1203/j/pl/ na
    samym dole strony).

    A co do telefonów, być może skuteczne będzie złożenie reklamacji?
    Kiedyś Alior przysyłał mi spam za pomocą SMS; napisałem wówczas
    reklamację i dostałem odpowiedź przepraszającą, w której został
    zidentyfikowany pracownik, który zawinił, takoż osoba odpowiadająca
    na reklamację się podpisała. Czyli ileś-tam osób musiało się tym
    zajmować i skutek był taki, że już więcej spamu nie dostałem. Może
    spróbuj tej drogi?

  • 8. Data: 2013-05-22 11:57:50
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 22 May 2013 10:05:51 +0200, ikarek napisał(a):

    > Nie o "obowiązku poinformowania o zaprzestaniu (...)", tylko o tym,
    > o czym pisał OP w cytowanym przeze mnie framgencie. Chodzi
    > o art. 33. w.w. ustawy:

    No właśnie, jest swego rodzaju luka w prawie. Firma nie musi w żaden sposób
    informować o zaprzestaniu przetwarzania danych osobowych, więc ci bardziej
    bezczelni (czyt. klony) mogą się wypiąć, ze oni żadnego pisma nie dostali.

    Autor mógłby spróbować jeszcze raz uzyskać aktualną informację o stanie
    jego danych osobowych, z tym już mógłby powalczyć. Pewnie jakiś system
    białkowy świadomie przeoczył poprzedni wniosek.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2013-05-22 11:58:51
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 22 May 2013 11:15:58 +0200, ikarek napisał(a):

> [...]
    > na reklamację się podpisała. Czyli ileś-tam osób musiało się tym
    > zajmować i skutek był taki, że już więcej spamu nie dostałem. Może

    W końcu Getin zamierza wdrażać nowe standardy jakości, a nuż się uda ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl