  • 1. Data: 2009-04-15 17:25:21
    Temat: Problem z PKO BP i hipoteką
    Od: Mariusz_Maniek <m...@g...com>

    Witam,

    kilka lat temu wzięliśmy z żoną kredyt hipoteczny 'remontowy', którego
    zabezpieczeniem jest działka ze stojącym na niej domem (był
    przedmiotem remontu).
    Wysokość kredytu to ok. 1/5 wartości domu (bez wartości działki).
    Ponieważ działka jest b.duża została podzielona administracyjnie na
    kilka mniejszych z zamiarem sprzedaży jednej z nich. Jednak hipoteka
    obejmuje całość.
    Wystąpiłem w styczniu (!!) z wnioskiem o zmianę zabezpieczenia, które
    w połowie marca (!!) zostało rozpatrzone negatywnie z uwagi na
    'niewyprostowany' temat KW po podziale. Trudno wina po mojej stronie,
    ale dlaczego PKOBP rozpatruje sprawę 3 miesiące - obowiązuje ich
    przecież 10 dniowy (wg relacji pracownika) termin udzielania
    odpowiedzi.

    Ponieważ sąd ma bezwładność 'dość dużą' więc czekając na porządek w
    KW, zaproponowałem bankowi przeniesienie zabezpiecznia na inną
    nieruchomość (mieszkanie). Wniosek został przyjęty (a jakże w połowie
    marca), dołożyłem wszelkie niezbędne dokumenty i dziś (znowu po
    miesiącu!!)... odpowiedź negatywna (jutro będę znał uzasadnienie).

    Moje pytanie, gdzie zgłosić skargę na ślimacze tempo rozpatrywania
    sprawy ? Pracownik PKOBP rozkłada ręce ponieważ wnioski rozpatruje
    'centrala' i on może tylko klikać i patrzeć, że sprawa 'w toku' ?

    Czy jest jakaś instytucja, działająca sprawniej i szybciej niż
    wspomniany bank, gdzie można złożyć relację (z dokumentami
    świadczącymi o tempie rozpatrywania sprawy) i która dobierze się
    'centrali' do przysłowiowej d.py ?

    Dziękuję
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-04-15 17:30:01
    Temat: Re: Problem z PKO BP i hipoteką
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Mariusz_Maniek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > wspomniany bank, gdzie można złożyć relację (z dokumentami
    > świadczącymi o tempie rozpatrywania sprawy) i która dobierze się

    To ty zabierasz się za to jak....

    Takie rzeczy robi się inaczej. Występujesz o podział do gminy/powiatu
    (zależnie czy to działka nie rolna/rolna).
    Gdy masz już prawomocną decyzję o zmianie oznaczenia działek gruntu
    występujesz do banku nie o zmianę zabezpieczenia, tylko o zgodę na
    bezciężarowe odłączenie zbywanej działki gruntu.

  • 3. Data: 2009-04-15 17:32:26
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

  • 4. Data: 2009-04-15 18:38:02
    Od: Mariusz_Maniek <m...@g...com>

    On 15 Kwi, 19:32, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>
    wrote:
    > Użytkownik "Mariusz_Maniek" <m...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:a60fcab6-545e-41e8-9e10-a9dc59dd3ea1@
    w9g2000yqa.googlegroups.com...
    >     To ty zabierasz się za to jak....
    Jestem fachowcem w innej branży i jak na razie 'niestety' polegałem na
    poradach bankowca..

> [...]
    > występujesz do banku nie o zmianę zabezpieczenia, tylko o zgodę na
    > bezciężarowe odłączenie zbywanej działki gruntu.
    Widzsz kolego, przedstawiłem swój problem w banku (mając już decyzję o
    zmianie oznaczenia działek z gminy) i dostałem informację, że muszę
    złożyć wniosek o zmianę przedmiotu zabezpiecznienia. Nikt w Banku nie
    był uprzejmy wspomnieć o istnieniu możliwości 'bezciężarowego
    odłączenia zbywanej działki gruntu".
    Czy wspomniany przez Ciebie 'sposób' jest jakoś umocowany w
    paragrafach, że bank musi uznać jego istnienie ?

    Dziękuję
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-04-15 19:22:15
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Mariusz_Maniek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...

    > Czy wspomniany przez Ciebie 'sposób' jest jakoś umocowany w
    > paragrafach, że bank musi uznać jego istnienie ?
    > Dziękuję

    Powiem tak - przez moje ręce przeszło wiele takich zezwoleń/zgód
    w tym i sporo z PKO BP.