  • 21. Data: 2007-02-06 13:24:03
    Temat: Re: Problem z ratami w LukasBank i MoneyBank
    Od: "dr_Ab Michal" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Bartosz 'bart' Nowakowski" <b...@h...net> napisał w
    wiadomości news:eq9lrn$pcl$1@news.dialog.net.pl...

    > Może popatrz na to:
    > http://itbiznes.pl/art24705.html

    > Fakt, że więcej chyba zapłacisz ale będziesz miał i laptopa i internet i
    > chyba nikt Ciebie nie będzie ścigał za jakieś papiery.

    chyba zakończe na kilka miesięcy przygode z bankami, wlasnie dzwonił Pan z
    BZWBK z informacją, że nie otrzymam karty kredytowej w ich banku. Pomimo, że
    minimalną kwotę limitu określiłem na 2k zł. Tak więc pozostaje mi cierpliwe
    odkładanie pieniędzy na kupke :|

    Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za rady.
    dr_Ab Michał

  • 22. Data: 2007-02-06 13:33:17
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Mithos wrote:

    > 8,7% x 1000 zl= 87 zl,
    > 5% x 1000 zl = 50 zl,
    >
    > 87 + 50 = 137 zl = ok. 14%

    Ale *średnie zadłużenie* będzie na poziomie 500 PLN, a nie 1000
    KJ

  • 23. Data: 2007-02-06 14:07:30
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > 8,7% x 1000 zl= 87 zl,
    > 5% x 1000 zl = 50 zl,
    >
    > 87 + 50 = 137 zl = ok. 14%

    Nie wiem co chcesz udowodnić, wyliczając efektywne oprocentowanie
    w przypadku który nas tu zupełnie nie interesuje (spłata całości za rok)

    Dla pożyczki spłacanej w równych ratach rzeczywista stopa procentowa
    wyniesie ok. 20%, na moje oko - bez liczenia,
    a oko, wierz mi, mam niezłe :))

    Kto nie wierzy, niech sobie sam policzy,
    jak nie potrafi, może skorzystać z kalkulatora,
    jest ich trochę w sieci, choćby tu:
    http://www.infor.pl/kalkulatory/stopa_procentowa.htm
    albo tu:
    http://www.bankier.pl/fo/kredyty/narzedzia/kalkulato
    r_apr/

  • 24. Data: 2007-02-06 14:37:56
    Od: "MarcinB" <a...@N...gazeta.pl>

    dr_Ab Michal <b...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    cierpliwe
    > odkładanie pieniędzy na kupke :|
    >
    > Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za rady.

    Nie poddawaj się, BZWBK to jeden z banków które są bardzo konserwatywne.

    Ja też nie dostałem w Millennium a w Citi PKOBP i Fortisie dostałem KK bez
    zaswiadczen i bez zadnych problemów :D

    Chyba ze masz jakies :grzeszki: w BIKu i dlatego ta odmowa.

  • 25. Data: 2007-02-06 14:53:42
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    dr_Ab Michal wrote:

> [...]
    > Pomimo, że minimalną kwotę limitu określiłem na 2k zł. Tak więc
    > pozostaje mi cierpliwe odkładanie pieniędzy na kupke :|

    Nie wiem czy to tej promocji w erze potrzebne ci cokolwiek w sensie KK
    albo kredyt - no ale nie wiem czy to ci w ogóle pasuje taki układ. Co do
    KK to tak jak napisał przedmówca spróbuj mille albo citi na początek.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 26. Data: 2007-02-06 17:42:44
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Oczywiście, przecież to jest do spłaty w ratach, więc średnie zadłużenie
    > stanowi połowę pożyczonej kwoty, a stąd prowizja urasta do 10%
    > średniego zadłużenia. Co innego, gdyby można było całość spłacić za rok.

    Dla mnie ra RRSP wyliczana zgodnie z ustawą o kredycie konsumenckim jakaś
    chora jest. Korzystając z kalkulatora, do którego dałeś link wyszło
    oczywiście te 20%. Aczkolwiek kosztem dla biorącego kredyt w wysokości
    1000zł jest prowizja 50zł oraz odsetki 48zł - dajmy na to że jest to 100zł
    (jakby nie było 10% pożyczonej kwoty)

    Darek

  • 27. Data: 2007-02-06 19:46:03
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > oczywiście te 20%. Aczkolwiek kosztem dla biorącego kredyt w wysokości
    > 1000zł jest prowizja 50zł oraz odsetki 48zł - dajmy na to że jest to 100zł

    A skąd chore, sprowadza tylko koszta kredytu do porównywalnej miary.
    Jak Twoim zdaniem będzie tym z kredytem (1000zł) wziętym _na_miesiąc_,
    oprocentowanym na 6% rocznie i z prowizją 8% (koszt 85zł)?
    - 8.5% (~najlepszy kretyt na rynku)?
    czy
    - 102%? (~gorzej niż lombard)?
    - a może jeszcze inaczej?

  • 28. Data: 2007-02-06 21:34:30
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > A skąd chore, sprowadza tylko koszta kredytu do porównywalnej miary.

    W międzyczasie doznałem olśnienia że porównuję odsetki które sa liczone od
    spadającego kapitału ze stałą warością (wyjściową) kredytu. Przecież tak nie
    można.

    Darek

  • 29. Data: 2007-02-07 08:09:36
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > W międzyczasie doznałem olśnienia ...

    No nareszcie! :DDD
    Poważnie?;-P /retoryczne/

  • 30. Data: 2007-02-07 08:25:32
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Darek wrote:
    [...]

    > W międzyczasie doznałem olśnienia że porównuję odsetki które sa liczone od
    > spadającego kapitału ze stałą warością (wyjściową) kredytu. Przecież tak nie
    > można.

    No. :)
    KJ