  • 1. Data: 2010-12-31 10:37:40
    Temat: Próbuję zrozumieć koszty Skarbiec.pl
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Witam

    Próbuję zrozumieć sposób naliczania kosztów za prowadzenie fund. w
    Skarbiec.pl
    Przykłądowo: jeśli roczna opłąta za zarządzanie = 1.55% naliczana jest
    dziennie od wartości aktywów netto fund.
    a ja kupuję raz/m-c jednostki za dajmy na to 100zł (wyjdzię np 4,2 jedn)
    oraz wiem, ze koszt zarządzania jest już zaszyty w tej jednostce,
    to chciałbym wiedzieć ile PLN z moich 100zł jest "potrącanych" na
    zarządzanie
    (ile PLN nie przekłąda się na jednostki uczestnictwa).

    PS. Nie muszę dodawać, że próba kontaktu via mail czy tel. z telecentrum
    skończyła się moim osiwieniem
    po tym jak po drugiej stronie bezmyślnie klepana mi formułki, które nic nie
    tłumaczyły i których oni nie rozumieli...

  • 2. Data: 2010-12-31 10:55:04
    Temat: Re: Próbuję zrozumieć koszty Skarbiec.pl
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 31 Gru, 11:37, "P" <d...@g...pl> wrote:
> [...]
    > po tym jak po drugiej stronie bezmyślnie klepana mi formułki, które nic nie
    > tłumaczyły i których oni nie rozumieli...

    Przeciez to proste
    wartosc jednostki x 1,55% / 365, czyli w pierwszym dniu fundusz
    zarabia 100x1,55%/365 = 0,0042465753424658PLN.

    MK

  • 3. Data: 2010-12-31 11:10:52
    Od: "P" <d...@g...pl>

    n.googlegroups.com...
    >Przeciez to proste
    >wartosc jednostki x 1,55% / 365, czyli w pierwszym dniu fundusz
    >zarabia 100x1,55%/365 = 0,0042465753424658PLN.

    Wartosć jedn. (dostepna np na stronie) już zawira w sobie opłątę....
    No chyba, że bym policzył wart_jedn * 0,04%
    i to wymnożył razy ilosc jednostek co dałoby mi całkowitą marżę miesięczną
    (chyba) ...

  • 4. Data: 2010-12-31 11:56:14
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 31 Gru, 12:10, "P" <d...@g...pl> wrote:

    > Wartos jedn. (dostepna np na stronie) ju zawira w sobie op t ....
    > No chyba, e bym policzy wart_jedn * 0,04%
    > i to wymno y razy ilosc jednostek co da oby mi ca kowit mar miesi czn
    > (chyba) ...

    Ale co chesz liczyc? Ile zarabia fundusz? To siegnij do sprawozdania
    finansowego. Wynagrodzenie jest naliczne dziennie i uwzglednione w
    wycenie zeby na raz nie zdejmowac tego, ale samo wynagrodzenie jest
    pobierane miesiecznie, wiec calosc aktywow pracuje przez miesiac i
    jednego dnia jest zdejmowane wynagrodzenie. Jest to niewidoczne dla
    klienta w wycenie jednostek.

    MK