  • 11. Data: 2009-03-18 22:33:05
    Temat: Re: Produkcja spadła o 17,8% rok do roku
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "mwojc" <m...@N...lodz.pl> napisał w wiadomości
    news:gprc3d$3nk$1@inews.gazeta.pl...
    > Wyglądało na to, że cieszyłbyś się z biedy innych...

    Bieda wynikająca z utraty teoretycznych zysków ze spekulacji to nie bieda,
    tylko zdrowy kopniak na otrzeźwienie.
    Już Kogutowi odpisałem dlaczgo giełda MUSI paść, wyjaśniając to na
    przykładzie polityki dywidendowej.

    > że wcale nie będzie tak źle. WIG20 może się wprawdzie obsunąć jeszcze 20%,
    > nawet 30% jeśli się okaże, że banki przynoszą straty (jak na razie chyba

    Banki w moim portfelu przynoszą niezłe zyski.
    W20 mam nadzieję na dwa scenariusze: gorszy, że uformuje się podwójne dno, a
    lepszy, że padnie poniżej 1000.

    > Moim zdaniem już jest tanio. Tak tanio, że prawie na pewno będzie drożej,
    > ale taniej już niekoniecznie.

    Na razie tanie są tylko niektóre spółki. Większość jest zbyt droga. C/Z dla
    nierozwijających się już tak, jak kiedyś firm na poziomie 10 i większym jest
    nieatrakcyjna w porównaniu z innymi lokatami. Większość spółek nie wypłaca
    dywidend. Muszą spaść na dno.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 12. Data: 2009-03-19 01:55:33
    Temat: Re: Produkcja spadĹ&#65533;a o 17,8% rok do roku
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > giełdy wynosił mniej niż 5, a poziom średniej dywidendy do ceny akcji
    > wynosił powyżej 15%.
    >
    > Inwestowanie w akcje powinno przynosić dywidendy większe niż obligacje i
    > lokaty, a nie opierać się na spekulacji. Zarządy nie wypłacają nic licząc,
    > że akcjonariusze najedzą się spekulacją. No i się przeliczyli...
    >
    > --
    > Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    > Prywatna http://www.janwer.com/
    > Nasza siec http://www.fredry.net/
    >

    > --
    > Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    Oczywiście masz racje. Najwięcej procentowo stracą bogaci nie do wiary. Ale
    dalej zostaną bogatymi nie do wiary na tle innych. Będą wśród nich i tacy co
    zarobią nie do wiary i tacy co stracą wszystko. Historia zna takie przypadki i
    lubi się powtarzać. Biedni nie mają co tracić i po kryzysie możne być im tylko
    lepiej. Może ale nie musi. Najwięcej stracą ci co myśleli że koniunktura będzie
    trwała w nieskończoność i na to konto wzięli kredyty na mieszkania, samochody,
    działki i domy i oczywiście akcje. Kupili to dużo powyżej wartości i jak nie
    spłacą to im po prostu zabiorą. I jak już nie będą mieli nic to się okaże ze
    dalej od tego nic będą płacili raty. W przypadku Malinowskiego z Ostrołęki żaden
    rząd palcem nie kiwnie. Bo sam jest i jak wyjdzie protestować to jeszcze gumą
    dostanie. Co do giełdy. Masz rację. To sztuczny twór z założenia obliczony na
    przepompowanie kasy od mięsa armatniego do nielicznych kieszeni. Akcja powinna
    być warta tyle ile kosztowała + uśredniony zysk z wypłaconej dywidendy z 5 lat.
    Na co ludzie liczyli. Że kawałek papieru nie odzwierciedlający nawet wartości
    księgowej przedsiębiorstwa będzie można w nieskończoność sprzedawać coraz
    drożnej. Duży ukłon należy się hochsztaplerom co to zorganizowali i potrafili
    otumanić ludzi że na z założenia przedsięwzięciu niezgodnym z logiką da się
    zarabiać w nieskończoność. Ci od piramid finansowych to przy nich cienkie bolki.