  • 21. Data: 2009-01-07 10:10:14
    Temat: Re: Prognoza Dietera jest oderwana od realiów
    Od: " XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    Dieter <d...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    Ok, doceniam to, ze masz swojego idola Slawomira ale moze tak podasz cos
    swojego?

    Dawno już wyrosłem z wieku kiedy ma się idoli.
    Na początek przytoczę Ci ciekawostkę: w listopadzie 2007r. mój znajomy był na
    konferencji i szkoleniu koło Warszawy. Jednym z prelegentów był W.Rozłucki,
    były wieloletni prezes GPW i jeden z jej założycieli.
    Oczywiście byłego prezesa giełdy pytano z sali o dalszą koniunkturę giełdową,
    o to czy wróci wkrótce hossa (przypominam to był listopad 2007r.)
    Odpowiedź W.Rozłuckiego była następująca: "Nie wiem co będzie w krótkim i
    średnim terminie, nie zajmuję się wróżbiarstwem. Wiem tylko tyle, że na
    giełdzie nie może być wiecznej hossy bo gospodarka rozwija się w ramach cykli
    koniunkturalnych i są również okresy dekoniunktury i spadków".

    Mam pytanie do Ciebie - czy jeżeli prezes Rozłucki nie zajmuje się
    prognozowaniem krótko i średnioterminowym i nie zna się na cyklach oraz
    astrologii finansowej to jest według Ciebie amatorem podobnie jak
    prof. Balcerowicz, Orłowski i wielu innych znanych ekonomistów?

  • 22. Data: 2009-01-07 10:19:45
    Od: "Dieter" <d...@W...gazeta.pl>

    Dokladnie tak mysle. Rozlucki byl jedynie urzednikiem na wysokim stolku.
    Skoro na swiecie mamy tylu wspanialych ekonomistow, to dlaczego mamy dookola
    taki syf. Metody modelowe zawiodly? Prognozy dot. cen ropy dla LOT'u tez
    robili wybitni ekonomisci za grube miliony. Alan Greenspan - tez ekonomista,
    Rozlucki moglby mu czyscic szyby w aucie i jakie efekty? Znajdz mi
    ekonomiste, ktory powiedzialby wczesniej, ze dolar pojdzie w gore przy
    ogolnym krachu w sektorze finansowym w USA. Za bardzo wierzysz w ekonomistow.

    D.

  • 23. Data: 2009-01-07 10:37:17
    Od: "Dieter" <d...@W...gazeta.pl>

    Rozlucki udzielil odpowiedzi jak typowy anal w TV, tzn. powiedzial, ze
    wzrosnie lub spadnie. Bal sie zblaznic. Trzeba miec jaja aby jasno podac
    prognoze. BTW rowniez jestem m.in. ekonomista z wyksztalcenia i wiem jakiego
    gowna tam ucza, wszystko oderwane od realiow.

    D.

  • 24. Data: 2009-01-07 10:44:50
    Od: "george" <g...@v...pl>

    " XXL" <d...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > astrologii finansowej to jest według Ciebie amatorem podobnie jak
    > prof. Balcerowicz, Orłowski i wielu innych znanych ekonomistów?

    początkujący ekonomista to człowiek, ktory zawsze znajdzie "powody" porażki
    własnej prognozy.
    stary ekonomista to ten ktory z powodu stawiania błednych prognoz i używania
    tych samych
    argumentów do tłumaczenia błedu w obie strony nie stawia juz żadnych
    prognoz.

    george

  • 25. Data: 2009-01-07 10:51:06
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > ogolnym krachu w sektorze finansowym w USA. Za bardzo wierzysz w ekonomistow.

    Jara, Ty coraz bardziej zaczynasz przypominać szarlatana rodem z bagien. Uważaj
    abyś się sam na stosie nie spalił, a właściwie aby samozapłon nie wystąpił. Ta
    prognoza jak na razie nie ma żadnych podstaw do spełnienia, a to wyraźnie
    wynika z AT. To że nadal usiłujesz manipulować tą grupą nie daje Ci podstaw do
    twierdzenia, że masz choćby odrobinę pojęcia o światowej ekonomi. Nieraz
    zabłyśniesz genialnym stwierdzeniem po czym za niedługo obnarzasz się
    ignorancją. Nadal już nie tylko nasz kraj ale już cały świat oceniasz z
    perspektywy drobnego spekulanta. Tak na prawdę to najbardziej mnie interesuje
    po co Ty i Twoja sitwa to robicie.

  • 26. Data: 2009-01-07 11:00:07
    Od: "george" <g...@v...pl>

    <k...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > ignorancją. Nadal już nie tylko nasz kraj ale już cały świat oceniasz z
    > perspektywy drobnego spekulanta. Tak na prawdę to najbardziej mnie

    tu mnie zaciekawiłeś ... Dieter = Jara ?
    ( osobiście wątpię bo to jednak inne style o ile pamietam starego Jarę...
    BTW szkoda ze juz nie pisze)
    george

  • 27. Data: 2009-01-07 11:01:26
    Od: " XXL" <d...@W...gazeta.pl>

    Dieter <d...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    Dokladnie tak mysle. Rozlucki byl jedynie urzednikiem na wysokim stolku.

    Ale W.Rozłucki będąc "jedynie" urzędnikiem stworzył w Polsce od podstaw giełdę
    papierów wartościowych i kierował nią kilkanaście lat.
    Czy ze swoją znajomością cykli i astro miałbyś jakiekolwiek pojęcie, żeby
    zastąpić go na stanowisku prezesa giełdy?
    Czy sądzisz, że znajomość spekulacji to najwyższy stopień kwalifikacji
    i fachowości w społeczeństwie?

  • 28. Data: 2009-01-07 11:13:34
    Od: "Dieter" <d...@W...gazeta.pl>

    Jakby nie patrzec to wlasnie wielkie autorytety i ekonomisci żebrają obecnie
    o kase od drobnicy na pokrycie swoich bledow.

    Nie jestem Jara.

    D.

  • 29. Data: 2009-01-07 11:17:30
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Dieter" <d...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ekonomiste, ktory powiedzialby wczesniej, ze dolar pojdzie w gore przy
    > ogolnym krachu w sektorze finansowym w USA. Za bardzo wierzysz w

    Teraz juz wiem panie Rozłucki dlaczego jest pan kapitanem :)
    http://pl.youtube.com/watch?v=D55wRr9uPQs&NR=1

  • 30. Data: 2009-01-07 11:20:40
    Od: k...@o...pl

    > Jakby nie patrzec to wlasnie wielkie autorytety i ekonomisci żebrają obecnie
    > o kase od drobnicy na pokrycie swoich bledow.
    >

    > Nie jestem Jara.
    >
    > D.

    Nie wierzę. Spełniasz dokładnie tą samą rolę. Masz dokładnie takie same
    poglądy. Masz takie samo zaplecze. Pojawiłeś się mniej więcej gdy "on" zniknął.
    A nawet Masz identyczny talent do spekulacji, a może poprostu te same źródła
    informacji. Jakieś duże biuro maklerskie? Mało tego tą sama metodoologię. Nie
    możliwe abyś nie miał z nim nic wspólnego.