  • 1. Data: 2005-11-15 10:23:17
    Temat: Prognoza LIBOR CHF dla kredytobiorców ...
    Od: Yareck <j...@i...KILLSPAM.pl>

    Pisałem niedawno o wzroście stawki LIBOR6M CHF, która jest najczęściej
    bazą oprocentowania kredytów hipotecznych we frankach.
    Dla przyszłych i obecnych kredytobiorców pod rozwagę: prognozowana
    stawka LIBOR na koniec 2007 ma wynieść ponad 2,1% (obecnie sięga 1%) i
    tendencja wygląda na 0,5% w górę rocznie.
    Na początku 2001 LIBOR wynosił ok. 3,5%, co przy marży banku na poziomie
    2,5% daje oprocentowanie kredytu CHF 6%.
    Jeżeli tendencja obniżania stóp PLN i podwyższania stóp CHF zostanie
    utrzymana to oprocentowanie kredytów może się wyrównać zanim wejdziemy
    do strefy EURO ...

    Prognozy UBS:
    http://www.ubs.com/1/e/ubs_ch/wealth_mgmt_ch/researc
    h/swiss.html
    ________
    Yareck

  • 2. Data: 2005-11-15 11:44:56
    Temat: Re: Prognoza LIBOR CHF dla kredytobiorców ...
    Od: "Jacek Maliszewski EFIX Polska" <j...@e...com>

    > Jeżeli tendencja obniżania stóp PLN i podwyższania stóp CHF zostanie
    > utrzymana to oprocentowanie kredytów może się wyrównać zanim wejdziemy
    > do strefy EURO ...

    Poki co stawki FRA 11x12 na miedzybanku chodza 50-75 pkt powyzej biezacej
    stopy NBP. Wiec raczej nalezy sie spodziewac podwyzszania stop w Polsce.

    Malin

  • 3. Data: 2005-11-15 11:51:20
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Yareck (j...@i...KILLSPAM.pl) napisał(a):
    > Pisałem niedawno o wzroście stawki LIBOR6M CHF, która jest
    > najczęściej bazą oprocentowania kredytów hipotecznych we frankach.

    O ile pamiętam wszędzie gdzie pytałem wspominali o Liborze 3M.

    Miroo
    Teoria względności: "Pracownik jest zbędny w firmie gdy prosi o
    podwyżkę, lecz niezastąpiony gdy prosi o urlop"

  • 4. Data: 2005-11-15 11:53:49
    Od: "rafi" <o...@o...pl>

    ________
    > Yareck

    Pod linkiem który podałes jest podany LIBOR 3M a nie 6M

  • 5. Data: 2005-11-15 12:08:11
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    ________
    > Pod linkiem który podałes jest podany LIBOR 3M a nie 6M

    No i na razie prognozy się nie sprawdzają. Miało być 0.9 w czerwcu,
    a było 0.75. Teraz za to mocno nadrobił i jest 0.94 :(
    Co prawda zatrzymało się i nieco spadło, ale nie wiadomo czy dalej
    nie poleci w górę. Chyba mogę się spodziewać z nowym rokiem
    pozdrowień z banku informujących o zwiększonym % kredytu.

  • 6. Data: 2005-11-15 14:57:23
    Od: Yareck <j...@i...KILLSPAM.pl>

    Miroo napisał(a):

    > O ile pamiętam wszędzie gdzie pytałem wspominali o Liborze 3M.

    Śledząc dane historyczne LIBOR3M był niewiele niższy od LIBOR6M (0,1%),
    a czasem niemal identyczny.

    http://pieniadz.hoga.pl/libor_chf.asp

    ________
    Yareck

  • 7. Data: 2005-11-16 09:35:57
    Od: Timi <d...@v...pl>

    Yareck napisał(a):
> [...]
    > Jeżeli tendencja obniżania stóp PLN i podwyższania stóp CHF zostanie
    > utrzymana to oprocentowanie kredytów może się wyrównać zanim wejdziemy

    Chwila - czy jesli dzisiaj wezme kredyt, a jutro libor wzrosnie o 5% to
    moja rata również wzrosnie???

    Tmi

  • 8. Data: 2005-11-16 09:50:22
    Od: Yareck <j...@i...KILLSPAM.pl>

    Timi napisał(a):

    > Chwila - czy jesli dzisiaj wezme kredyt, a jutro libor wzrosnie o 5% to
    > moja rata również wzrosnie???

    Rata odsetkowa. Zmienne oprocentowanie kredytu (najczęściej) jest
    liczone jako LIBOR + stała marża banku. Przykładowo w umowie zmiana %
    może nastąpić raz na kwartał, przy zmianie LIBOR o >=0,5% od ostatniej
    zmiany %.

    ________
    Yareck

  • 9. Data: 2005-11-16 09:58:29
    Od: "Jacek P." <p...@p...onet.pl>

    > Chwila - czy jesli dzisiaj wezme kredyt, a jutro libor wzrosnie o 5% to
    > moja rata również wzrosnie???

    Jeśli weźmiesz w złotówkach a WIBOR jutro wzrośnie to zadziała
    analogicznie - w zasadzie nie ma już kredytów hipotecznych o stałym
    oprocentowaniu - stała jest marża a część zmienna to LIBOR, WIBOR, EUROIBOR
    etc..

    Pozdrawiam
    Jacek P.