  • 11. Data: 2012-10-03 02:05:38
    Temat: Re: Promocja buy&get MasterCard PayPass w RTV EURO AGD
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-10-02 15:44, Marx pisze:
> [...]
    Get-PayPass-w-RTV

    > jest jeszcze zbliżenie + PIN

    U mnie w sklepie spozywczym koło domu to kasjerka wkłada do czytnika,
    ale pinu nie muszę wklepywać. W Carrefourze natomiast nie każda kasjerka
    jest przeszkolona (może nie przy wszystkich kasach mają dostosowane
    czytniki) i transakcje przebiegają normalnie z wklepywaniem PIN-u co dla
    mnie jest bezpieczniejsze. Tylko jedna kasjerka wzięła ode mnie kartę i
    nia machchnęła przy czytniku.

    --
    animka

  • 12. Data: 2012-10-03 07:19:12
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 3 Paź, 01:45, Animka <a...@w...pl> wrote:

    > Machnięcie kartą dziala tylko do 50 zł. Jak wiecej to trzeba włożyć
    > kartę do czytnika.
    > A promocja jest na bezdotykowo, kartą PayPas z tego co wyczytałam.

    Nie wiem, czy gdzie indziej maja inaczej ustawione czytniki w
    "promocyjnych" sklepach, ale np w Lidlu, gdzie testowo probowalem
    zaplacic bezdotykowo 50+ zl dwa razy, czytnik nie prosil o pin, a po
    prostu kasjerka ponownie posylala na niego transakcje z kasy, do
    zaplaty juz "stykowo", gdy nie przyjal platnosci bezstykowej

  • 13. Data: 2012-10-03 07:28:54
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu środa, 3 października 2012 07:19:13 UTC+2 użytkownik krzysztofsf napisał:

> [...]
    >
    > prostu kasjerka ponownie posylala na niego transakcje z kasy, do
    >
    > zaplaty juz "stykowo", gdy nie przyjal platnosci bezstykowej

    W Carrefour czyta bezstykowo i prosi o pin ale kasjerka musi tam coś wcześniej
    kliknąć u siebie bo jak raz nie zdążyła to transakcja nie przeszła.

  • 14. Data: 2012-10-03 18:49:03
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 03 Oct 2012 02:05:38 +0200, Animka napisał(a):

    > czytniki) i transakcje przebiegają normalnie z wklepywaniem PIN-u co dla
    > mnie jest bezpieczniejsze.

    Interesujące. W czym jest bezpieczniejsze dla Ciebie? Podając PIN narazasz
    się na kradzież wszystkich pieniędzy z karty.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 15. Data: 2012-10-03 22:00:34
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    > Jak wiecej to trzeba włożyć
    >kartę do czytnika.

    no i tu wszystkie kasjerki w sklepach nie kumaja...
    nieprawda, nie trzeba wsadzac do czytnika nigdy, nawet 1000zl, tylko
    powyzej 50zl trzeba wbijac pin - ot roznica!

  • 16. Data: 2012-10-03 22:20:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> writes:

    > Interesujące. W czym jest bezpieczniejsze dla Ciebie? Podając PIN narazasz
    > się na kradzież wszystkich pieniędzy z karty.

    To kwestia wymagań m.in. karty: uważasz, że bezpieczniejsza jest karta,
    która akceptuje transakcje procesorowe bez PINu, czy taka z PINem?
    Bo wiesz, odpowiedzialność klienta od PINu nie zależy, a warunki umowy
    mniej korzystne itd...
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2012-10-03 23:10:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 03 Oct 2012 22:20:29 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > która akceptuje transakcje procesorowe bez PINu, czy taka z PINem?
    > Bo wiesz, odpowiedzialność klienta od PINu nie zależy, a warunki umowy

    Wiesz, umiem czytać umowy.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 18. Data: 2012-10-03 23:33:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > Wiesz, umiem czytać umowy.

    I tylko tyle? A np. Dziennik Ustaw?

    No dobrze, w wolnej chwili zacytuj coś ciekawego z tej umowy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2012-10-04 00:38:19
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 03 Oct 2012 23:33:27 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > I tylko tyle? A np. Dziennik Ustaw?

    Praktyka mówi, że jesli transakcja była z PIN-em, to bank twierdzi, że była
    albo moja, albo niewłaściwie zabezpieczyłem PIN. Co więcej, ma sporą szansę
    wygrać w sądzie.
    W wypadku PayPasa i kredytówki bank musi dowieść, że faktycznie wykonałem
    tą transakcję.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 20. Data: 2012-10-04 08:01:45
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 4 Paź, 00:38, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:

    > W wypadku PayPasa i kredytówki bank musi dowieść, że faktycznie wykonałem
    > tą transakcję.

    Raczej Ty musisz dowiesc , ze nie wykonales tej transakcji, do tego
    zabezpieczyles dostep do karty w sposob uniemozliwiajacy skorzystanie
    z niej innym osobom (najlepiej sejf i wyrzucic klucz).

    Duzo ciekawych rzeczy banki wypisywaly na temat kart bezstykowych gdy
    dopiero sie pojawialy - rzeczy, ktore poznikaly z ich stron i nie maja
    odzwierciedlenia w regulaminach.