  • 1. Data: 2007-02-25 20:57:04
    Temat: Re: Proste pytanie dotyczace kart kredytowych
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Felix" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:erst0o$vjd$1@news2.ipartners.pl...

    > I teraz co - moge sobie znowu wybrac te 400 zl w 2 dni po
    > splaceniu i tak w kolko?

    Tak.

    > Czy takie postepowanie nie powoduje narastania dlugu ponad
    > przyznany limit kredytowy albo jakichs podwojnych odsetek?

    Nie powoduje, musisz tylko zostawic rezerwe na odsetki za dany
    okres rozliczeniowy albo tez przewidywana kwote odsetek splacac
    najpozniej w dniu ich naliczania. Wtedy bedzie to bezpieczne w
    kontekscie przekroczenia salda.

    marekz

  • 2. Data: 2007-02-25 20:57:49
    Temat: Proste pytanie dotyczace kart kredytowych
    Od: "Felix" <...@w...pl>

    Nigdy tego nie robilem i nie wiem czy to jest bezpieczne, a nie bardzo wiem
    jak to policzyc. Prosze, wytlumaczcie mi.

    Mam kk z limitem np. 10 000. Wyciagam 9700 i z wyciagu dowiaduje sie, ze
    mam -9999, bo doliczyli odsetki, itd.

    W porzadku. Mam minimalna kwote do splaty 499 zl.
    Splacam ja i wowczas pojawiaja mi sie srodki dostepne tez cos kolo 499.
    Pewnie 499-odsetki od zadluzenia z poprzedniego miesiacam czyli jakies 400,

    I teraz co - moge sobie znowu wybrac te 400 zl w 2 dni po splaceniu i tak w
    kolko?
    Splacac kwote minimalna, a nastepnego dnia wyjmowac nieco mniej?
    Czy takie postepowanie nie powoduje narastania dlugu ponad przyznany limit
    kredytowy albo jakichs podwojnych odsetek?

    Czy bank interesuje tylko to, zeby pobral sobie odsetki, a moja comiesieczna
    splata jest tylko po to, zeby widzial, ze wciaz mam plynnosc?

  • 3. Data: 2007-02-25 21:01:45
    Od: "Marcin heh" <a...@W...gazeta.pl>

    Felix <...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > jak to policzyc. Prosze, wytlumaczcie mi.
    >
    > Mam kk z limitem np. 10 000. Wyciagam 9700 i z wyciagu dowiaduje sie, ze

    Prowizja za wypłate z bankomatu prawie w kazdej KK to 3%

> [...]
    >
    > I teraz co - moge sobie znowu wybrac te 400 zl w 2 dni po splaceniu i tak

    Za kazdą transakcje wypłaty gotówki z KK jest pobierana prowizja wiec sie
    nie opłaca + lecące odsetki

    > Splacac kwote minimalna, a nastepnego dnia wyjmowac nieco mniej?
    > Czy takie postepowanie nie powoduje narastania dlugu ponad przyznany limit
    > kredytowy albo jakichs podwojnych odsetek?

    Powoduje narastanie długu - codzinnie jak bedziesz wyjmował gotówke to
    zapłacisz prowizje (wysoką) oraz od razu odsetki

    Dlatego banki na KK wprowadziły takie rozwiazanie aby klient nie wyjmował i
    wpłacał :):):) i tak w kólko

    > Czy bank interesuje tylko to, zeby pobral sobie odsetki, a moja
    comiesieczna
    > splata jest tylko po to, zeby widzial, ze wciaz mam plynnosc?

    Spłata minimalna jest po to ze bank nie moze pobierac odsetek od odesetek od
    odstekek i jak wpłącisz np. kwote min. w wysokosc 50zł a odstetek by było
    40zł to tylko 10zł masz na KK do ponownej dyspozycji i reszta zadłuzenia
    jest znowu na odsetkach. I tak w w kólko, aż spłacisz do konca.

  • 4. Data: 2007-02-25 23:13:51
    Od: "Piterson" <Piotrek>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozliczeniowy albo tez przewidywana kwote odsetek splacac najpozniej w
    > dniu ich naliczania. Wtedy bedzie to bezpieczne w kontekscie przekroczenia

    Z ta rezerwa na odsetki nie zawsze tak jest (zalezy od banku), bo sa tez
    karty dzialajace na zasadzie, ze naliczone odsetki i prowizje nie
    pomniejszaja kwoty dostepnej, np. limit 10.000zl, wyplacasz 9.990zl, odsetki
    i prowizja 500zl, co daje zadluzenie 10.490zl i nie jest to przekroczenie
    limitu, a limit dostepny nadal wynosi 10zl.

    --
    Pozdrawiam,
    Piterson

  • 5. Data: 2007-02-26 08:01:37
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > i prowizja 500zl, co daje zadluzenie 10.490zl i nie jest to przekroczenie
    > limitu, a limit dostepny nadal wynosi 10zl.

    o to nowosc, a w ktorych bankach tak jest?

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 6. Data: 2007-02-26 13:58:00
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Piterson" <Piotrek> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyplacasz 9.990zl, odsetki i prowizja 500zl, co daje zadluzenie
    > 10.490zl i nie jest to przekroczenie limitu, a limit dostepny

    Jest tak jak piszesz czesto z prowizjami (np. Millennium)
    natomiast nie zauwazylem, zeby bylo tak z odsetkami, na tych
    kartach, na ktorych mam naliczane odsetki. I generalnie wydaje mi
    sie to malo prawdopodobne.

    marekz

  • 7. Data: 2007-02-26 20:10:17
    Od: "Piterson" <Piotrek>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości

    > o to nowosc, a w ktorych bankach tak jest?

    Tak jest rozliczana karta VC w Lukasie, ktora posiadam od dawna.

    "[..] Odsetki, opłaty i prowizje, o których mowa w ust. 1, obciążają
    rachunek kredytowy i nie powodują zmniejszenia limitu dostępnego. [..]"

    Przy podanym przykładzie, spłata minimalna będzie wyliczona jako 5%
    zadłużenia + prowizje + odsetki, czyli wyniesie 499,5zl+500zl=999,5zl.
    Wiekszosc bankow wyliczylaby 5% od zadluzenia razem z odsetkami i
    prowizjami, czyli wtedy wyjdzie 524,5zl. Ale pierwszy sposob jak dla mnie
    jest odpowiedni, bo wtedy ewidentnie splacam 5% zadluzenia + oplaty, a w
    drugim prawie cala kwota minimalna pojdzie na pokrycie kosztow, a nie splate
    zadluzenia, czyli w ewekcie koncowym w przyszlym miesiacu odsetki beda
    naliczone od wiekszej kwoty, gdyz limit pomniejszyl sie znacznie mniej.

    --
    Pozdrawiam,
    Piterson