  • 1. Data: 2014-06-18 10:25:51
    Temat: Prowizja płatności kartą - przemyślenia
    Od: m...@...pl

    Witam

    Ponieważ niedawno założyłem mały interes i zdecydowałem się na akceptowanie płatności
    kartą - i właśnie dostałem pierwszą fakturę z której wynika, że:

    Rodzaj karty Prowizja za obsługę %
    VISA Commercial 1,58
    VISA Consumer 1,55
    VISA Electron 1,56
    MAESTRO 1,53
    MASTERCARD Commercial 1,63
    MASTERCARD Credit 1,66
    MASTERCARD Debit 1,57

    Mam teraz kilka pytań:

    1) co oznacza Visa commercial, Visa Consumer i Mastercard Commercial? co to za
    rodzaje kart?

    2) z mojej faktury wynika że: płatność kartami kredytowymi Mastercard jest obłożona
    największą prowizją - ja oczywiście nic nie negocjowałem - podpisałem to co mi
    e-service dał do podpisania - czy to oznacza że po prostu Mastercard ma większe
    prowizje czy tak jest po prostu czy tylko u mnie i czy to mozna jakoś negocjować

    3) czyli teoretycznie bardziej opłacają mi się klienci płacący Visą - czy mogę jakoś
    zniechęcić klientów płacących Mastercardem?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-06-18 12:22:20
    Temat: Re: Prowizja płatności kartą - przemyślenia
    Od: zarząd komplementariusza <z...@p...pl>

    W dniu środa, 18 czerwca 2014 10:25:51 UTC+2 użytkownik m...@...pl napisał:
> [...]
    >

    > 3) czyli teoretycznie bardziej opłacają mi się klienci płacący Visą - czy mogę
    jakoś zniechęcić klientów płacących Mastercardem?

    nie ma sensu czegokolwiek negocjować - to przeszłość

    przecież za 2 tygodnie wchodza stawki urzędowe 0,5%

  • 3. Data: 2014-06-18 12:47:36
    Od: Joossef <x...@g...com>

    W dniu 18.06.2014 o 12:22 zarząd komplementariusza
    <z...@p...pl> pisze:

    > W dniu środa, 18 czerwca 2014 10:25:51 UTC+2 użytkownik m...@...pl
    > nie ma sensu czegokolwiek negocjować - to przeszłość
    >
    > przecież za 2 tygodnie wchodza stawki urzędowe 0,5%

    Trochę mylisz pojęcia. IC to 0,5%, do tego nie na wszystkie karty.
    Do tego dojdzie marża ekłajera. Rzeczywista prowizja będzie poniżej 1% na
    większość kart.
    Ale stawka prowizji nie zmieni się automatycznie - o to wątkotwórca będzie
    musiał zawnioskować do swojego operatora.

    --
    Pozdrawiam,
    Joossef

  • 4. Data: 2014-06-18 23:49:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 18 Jun 2014 01:25:51 -0700 (PDT), m...@...pl napisał(a):
    > Ponieważ niedawno założyłem mały interes i zdecydowałem się na akceptowanie
    płatności kartą - i właśnie dostałem pierwszą fakturę z której wynika, że:

    Moze nie warto sie zastanawiac, bo to zdaje sie lada dzien tanieje :-)

    A masz siec tysiecy supermarketow ?
    To co za pozycja do negocjacji ...

    J.