  • 1. Data: 2006-04-11 08:03:09
    Temat: Prrzkroczenie terminu spłaty karty kredytowej Maxima Lukas Bank
    Od: "PiotrF" <...@...pl>

    Witajcie
    No i w końcu przez moją nieuwagę i to że wyciąg z karty kredytowej Lukas
    Maxima nie dotarł do mojej skrzynki pocztowej spoźniłem się ze spłatą karty
    o tydzień.
    Naliczyli mi odsetki karne w kwocie ok 8zł
    + opłata za nieterminową spłatę 30zł !!!!!

    Tłumaczę w lukas lini że nie otrzymałem wyciągu ale to do nich niedociera.
    Pytam dlaczego ta kara 30zł nie z mojej winy, a pani mowi że oni wysłali
    wyciąg i naliczyli karę za nieterminową spłatę
    A ja mam sam sobie pilnować spłaty karty (pomijam że nie mam możliwości
    podgladu online rachunku karty bo karta Maxima nie ma tej mozliwości)
    Pytanie czy jest sens pisać reklamacje i bić piane w tym banku ?
    odsetki rozumiem, niespłaciłem to doliczyli, ale ta kara 30zł to trochę
    przegięcie

    Może ktoś już to przerabiał i doradzi co i jak napisać aby skończyć z tymi
    złodziejskimi opłatami
    dzieki za rady

    Piotr

  • 2. Data: 2006-04-11 08:08:19
    Od: "Grzes" <p...@S...o2.pl>

    Użytkownik "PiotrF" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przegięcie
    >
    > Może ktoś już to przerabiał i doradzi co i jak napisać aby skończyć z tymi

    biorąc kartę zgodziłeś się na te opłaty więc nie stękaj, 30 zł to i tak
    niedużo w porównaniu do innych banków :)
    spłatę masz zawsze w ten sam dzień więc można o tym pamiętac nawet jak nie
    dostaniesz wyciagu więc płacz i płać :)

  • 3. Data: 2006-04-11 08:10:24
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Może ktoś już to przerabiał i doradzi co i jak napisać aby skończyć z tymi
    > złodziejskimi opłatami
    > dzieki za rady

    Mysle, ze podstawa to przeanalizowac sobie umowę i od tego powinienes
    zacząć. Jesli znajdziesz tam cos, co bedzie przemawialo na Twoją rację,
    trzymaj sie tego w złożonej reklamacji.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl
    www.adekus.pl/kh

    www.stowarzyszenie-pomoc.az.pl/jeden_procent.html

  • 4. Data: 2006-04-11 08:31:37
    Od: "Marcin" <...@...a>

    > A ja mam sam sobie pilnować spłaty karty (pomijam że nie mam możliwości
    > podgladu online rachunku karty bo karta Maxima nie ma tej mozliwości)

    nie moj bank i nie moja sprawa, ale z tego wynika, ze mozna podgladac
    rachunek karty online
    http://www.lukas.com.pl/oferta_faq_odp.asp?temat=16

    M.
    ps
    w znanych mi bankach wyciag jest swoja droga a dzien splaty swoja droga
    i to ze nie dostales wyciagu nie zwalnia Cie z terminu zaplaty

  • 5. Data: 2006-04-11 08:49:48
    Od: "AlekO" <b...@s...mi.tu>

    PiotrF wrote:
> [...]
    > spłatą karty o tydzień.
    > Naliczyli mi odsetki karne w kwocie ok 8zł
    > + opłata za nieterminową spłatę 30zł !!!!!
    (..)
    > Może ktoś już to przerabiał i doradzi co i jak napisać aby skończyć z
    > tymi złodziejskimi opłatami
    > dzieki za rady

    Ja miałem podobną sytuację z Millenium, ale tu była ewidentna wina banku -
    po wydaniu karty nie otrzymałem żadnego wyciągu przez 3 miesiące (wykluczam
    więc zaginięcie wszystkich na poczcie). Oczywiście potem otrzymałem monit
    telefoniczny i szybko wszystko spłaciłem...
    ...ale niestety naliczyli mi w suemi ponad 100 zl odsetek i prowizji.

    Reklamacja złożona w oddziale pozostała bez odpowiedzi, ale powtórna wysłana
    na adres centrali została rozpatrzona pozytywnie i otrzymałem zarówno zwrot
    prowizji jak i odsetek (ewenement :-) oraz przeprosiny, że musiałem
    dwukrotnie interweniować.

    --
    Pozdrawiam.
    Aleksander Oleszkiewicz

  • 6. Data: 2006-04-11 08:57:06
    Od: "AlekO" <b...@s...mi.tu>

    Marcin wrote:

    > nie moj bank i nie moja sprawa, ale z tego wynika, ze mozna podgladac
    > rachunek karty online
    > http://www.lukas.com.pl/oferta_faq_odp.asp?temat=16

    jest tam wyraźnie napisane, że :
    "Dostęp przez internet funkcjonuje obecnie dla kart VISA Classic, VISA
    CYFRA+ oraz MasterCard Onet."
    a tu mówimy o Maximie...

    > w znanych mi bankach wyciag jest swoja droga a dzien splaty swoja
    > droga i to ze nie dostales wyciagu nie zwalnia Cie z terminu zaplaty

    Ale w regulaminach jest też zapis, że banka ma obowiązek wysłać wyciąg - o
    ile się z niego nie wywiąże i potrafisz to udowodnić (patrz moja
    wcześniejsza wypowiedź w tym wątku) to jest to podstawa do reklamacji...

    --
    Pozdrawiam.
    Aleksander Oleszkiewicz

  • 7. Data: 2006-04-11 09:13:17
    Od: Michał Kopeć <v...@i...pl>

    AlekO wrote:
    > Ale w regulaminach jest też zapis, że banka ma obowiązek wysłać wyciąg - o
    > ile się z niego nie wywiąże i potrafisz to udowodnić (patrz moja
    > wcześniejsza wypowiedź w tym wątku) to jest to podstawa do reklamacji...

    ten sam regulamin mówi pewnie, że masz wpłacić niezależnie od tego czy
    wyciąg dotrze czy nie ...

    a na przyszłość może da się zdefiniować spłatę automatyczną w rachunku
    ror ... u mnie w innym banku działa to tak, że jeśli chcę spłacić mniej
    to po prostu wcześniej tego dnia dokonuję dowolnej wpłaty większej lub
    równej tej minimalnej; a jeśli nie zrobię nic to z rachunku spływa tyle
    by zaspokoić kartę bądź całość jeśli to co jest nie wystarczy ... ale
    dzięki temu nigdy nie zapłaciłem kary bo na koncie choćby nie wiem co to
    kwota minimalna zawsze się znajdzie

    pozdrawiam
    Michał

  • 8. Data: 2006-04-11 09:25:00
    Od: "PiotrF" <...@...pl>

    Znależione w jakimś artykule z Bankiera dotyczące kary za nieterminową
    spłatę :

    Na marginesie należy zaznaczyć, że pobieranie takiej opłaty wydaje się
    niezgodne z prawem. Stanowi ona bowiem karę umowną, a ta może być
    zastrzeżona wyłącznie na wypadek niewykonania lub nienależytego wykonania
    zobowiązania niepieniężnego. Tymczasem spłata minimalna zadłużenia na karcie
    kredytowej jest bez wątpienia świadczeniem pieniężnym. Ewentualne negatywne
    konsekwencje, które mogą nas spotkać na wypadek braku takiej spłaty powinny
    się zatem ograniczać do odsetek za opóźnienie. Podsumowując ten wątek należy
    stwierdzić, że bank, który pobiera odsetki za nieterminową spłatę zadłużenia
    na karcie kredytowej nie może dodatkowo żądać od klienta uiszczenia opłaty
    karnej (kary umownej). Niestety, w praktyce wciąż wygląda to inaczej.
    Powyższe argumenty powinny nam jednak posłużyć w obronie przed poniesieniem
    takiego kosztu.

    Może jednak warto napisać reklamację o te 30zł

    Piotr

  • 9. Data: 2006-04-11 12:46:11
    Od: "Neko" <m...@w...pl>

    Użytkownik "PiotrF" <...@...pl> napisał

    > Może ktoś już to przerabiał i doradzi co i jak napisać aby skończyć z tymi
    > złodziejskimi opłatami
    > dzieki za rady

    Jedyne wyjscie to zrezygnowac w ogole z uslug bankow.
    Lukasy, Eurobanki, GE, CitiFinancial i inne mozna
    o kant tyłka i tak dalej. :)

    Neko

  • 10. Data: 2006-04-11 14:45:54
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    PiotrF wrote:
> [...]
    > Pytanie czy jest sens pisać reklamacje i bić piane w tym banku ?
    > odsetki rozumiem, niespłaciłem to doliczyli, ale ta kara 30zł to trochę

    A bez wyciągu nie wiedziałeś kiedy masz zapłacić?
    Nie zdziwiło cię to, że wyciąg nie przyszedł w terminie i nie
    zadzwoniłeś do banku.
    Sam nic nie zrobiłeś, a pretensje masz do banku.