  • 11. Data: 2010-05-16 17:19:14
    Temat: Re: Prywatny terminal kartowy
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 16 Maj, 19:17, rabarbarek <r...@a...pl> wrote:

    > Już wyjaśniłem w poście powyżej.
    > Dotyczy to sytuacji DG kiedy sprzedajesz towar/usługę sam sobie (a więc
    > jest to fikcyjna transakcja), płacisz za to firmową KK a środki trafiają
    > na firmowy rachunek.
    > Myślę, że właśnie wtedy jest naruszenie.

    Nie księgujesz tych transakcji, z tego powodu, że nie stanowią

  • 12. Data: 2010-05-16 17:23:51
    Od: szczurwa <s...@g...com>

> [...]

    > na firmowy rachunek.
    > Myślę, że właśnie wtedy jest naruszenie.

    Nie księgujesz tych transakcji w księgowości firmy, ponieważ nie
    stanowią dla Ciebie dochodu. W razie kontroli złożysz odpowiednie
    wyjaśnienie.

> [...]
    > (papier, chleb, usługa sprzątania) i to "coś" musisz dostarczyć. Jeśli
    > tego nie dostarczysz to tworzysz fikcję, za którą idą środki - a to

    To nie fikcja. Operacja ma na celu wypłatę środków z karty kredytowej.
    Za tę "fikcję" płacisz przecież prowizję (której nie wliczasz w
    koszty).

    > Ponownie, jeśli błądzę - przedstaw dokładniej Swój pomysł.

    Moj pomysł z właściwą sobie przenikliwoścą rozszyfrowałeś kilka
    postów wyżej..-)

  • 13. Data: 2010-05-16 17:31:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.05.2010 19:09), rabarbarek wrote:

    > Rozumiem koncepcję kolegi szczurwa tak:
    > Kowalski do swojego "prywatnego" terminala wkłada swoją KK i dokonuje
    > operacji w wyniku której środki zostają przelane na jego ROR sprzężony z
    > jego zwykłą kartą debetową.
    > Od tego momentu ma już środki "uwolnione": może wypłacić je w okienku w
    > banku, zlecić przelew przez sieć, wypłacić w bankomacie.
    >
    > Nawet gdyby to było możliwe (podejrzewam, że nie jest) - to w takim
    > przypadku jak najbardziej operator pobiera prowizję (bo operacja jest
    > taka: z rachunku KK na inny rachnek).

    Dobrze zrozumiałes koncepcję kolegi (jak wynika z jego odpowiedzi).
    Chociaż kolega napisał jakby co innego :). Mianowicie ja zrozumiałem to
    tak że przeciąga KK, wbija kwotę, zatwierdza itd.... , następnie robi
    zwrot - przeciągając kartę debetową.

    Wg mnie to powinno być bez prowizji (aczkolwiek acquirer raczej szybko
    by rozwiązał umowę z takim kombinatorem :D).

    Swoją drogą - to gdyby można było to robić w walucie, to możnaby nieźle
    zarobić na podwyższonych kursach walut na KK Citi (jeżeli nadal mają tak
    złodziejskie kursy). Bo uznanie karty byłoby również po podwyższonym
    kursie (o czym się kiedyś niechcący przekonałem wyciągając kasę z
    Moneybookers na KK).

    p. m.

  • 14. Data: 2010-05-16 17:33:18
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.05.2010 19:10), szczurwa wrote:

    > To jest właśnie clou całego zagadnienia. Ale nawet bez zwrotu może to
    > byc opłacalne, tym bardziej, że dla banku -wystawcy karty jest to
    > transakcja bezgotówkowa. W tym momencie mamy grace period bez
    > procentów plus np. mile M&M w Citi plus wyrabiamy limit do zwolnienia
    > z opłat za kartę. E service proponowało 1,9 % od transakcji, a
    > przelew karty BPH to 2% plus odsetki natychmiast.

    Ale przecież nie musisz wykupywać terminala. Możesz użyć jakiegoś
    przelewy24, dotpay czy platnosci.pl do tego.

    dotpay ma chyba prowizję około 2.3%. I już nie trzyma tak długo kasy jak
    kiedyś (w zasadzie w ciągu 4 dni masz kasę na koncie).

    p. m.

  • 15. Data: 2010-05-16 17:34:44
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 16 Maj, 19:31, mvoicem <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > Chociaż kolega napisał jakby co innego :). Mianowicie ja zrozumiałem to
    > tak że przeciąga KK, wbija kwotę, zatwierdza itd.... , następnie robi

    To też...Ale nawet pomijając zwroty na debetówkę, myślę, że to byłoby
    opłacalne dla kogoś, kto ma spore limity na kartach i uzywa ich do
    finansowania różnego rodzaju inwestycji. E service zaproponowało 1,9 %
    od transakcji bezgotówkowej. Wypłata z ATM - 3% + odsetki od
    pierwszego dnia korzystania z kredytu.

  • 16. Data: 2010-05-16 17:36:23
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 16 Maj, 19:33, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    > dotpay ma chyba prowizję około 2.3%. I już nie trzyma tak długo kasy jak
    > kiedyś (w zasadzie w ciągu 4 dni masz kasę na koncie).

    E Service około 2% za transakcję bezgotowkową i kasa tego samego dnia
    na koncie, jesli masz rachunek bieżący w PKO BP.

  • 17. Data: 2010-05-16 17:37:56
    Od: rabarbarek <r...@a...pl>

    W dniu 2010-05-16 19:10, szczurwa pisze:
    > E service proponowało 1,9 % od transakcji, a
    > przelew karty BPH to 2% plus odsetki natychmiast.

    1. Rozumiem, prowizja operatora jest odprowadzana z odroczeniem
    (prawdopodobnie 30 dni), czy tak?

    Wtedy masz taki "kredyt odnawialny" z oprocentowaniem 1,9*12 = 22,8 %
    rocznie.

    2. Gdyby chcieć dokonać "zwrotu"/cofnięcia operacji (załóżmy, że po 30
    dniach) - to czy jesteś pewien, że zwrócona zostanie również kwota
    prowizji dla operatora?

    Jeśli nie - to sytuacja sprowadza się do punktu 1 (kredyt na 22,8%).

    Idąc dalej - czy takie operacje nie stoją czasem w sprzeczności z
    regulaminem Visy/operatora?

    Pytam z ciekawości - bo jeśli nie ma żadnych przeszkód prawnych (jak
    twierdzisz) i umownych to zdaje się perpeetum mobile ... :)

    Pozdrawiam,
    Rabarbarek

  • 18. Data: 2010-05-16 17:38:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (16.05.2010 19:17), rabarbarek wrote:

> [...]
    > na firmowy rachunek.
    > Myślę, że właśnie wtedy jest naruszenie.
    [...]>
    > Ponownie, jeśli błądzę - przedstaw dokładniej Swój pomysł.

    Wydaje mi się że bładzisz. Taka operacja defacto jest równoznaczna z
    przelewem środków z rachunku karty na rachunek bieżący (z całym
    korowodem wstrzymanych środków i takie tam).

    Tak jak przelew z jednego konta na drugie - jest to raczej neutralne
    podatkowo.

    p. m.

  • 19. Data: 2010-05-16 17:41:18
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 16 Maj, 19:37, rabarbarek <r...@a...pl> wrote:
> [...]

    Przez 54 dni mogę korzystać ze środków z karty w zamian za 1,9 %. Nie
    jest to mało, ale w niektórych sytuacjach może byc opłacalne.

  • 20. Data: 2010-05-16 17:45:49
    Od: rabarbarek <r...@a...pl>

    W dniu 2010-05-16 19:41, szczurwa pisze:
    > Przez 54 dni mogę korzystać ze środków z karty w zamian za 1,9 %. Nie
    > jest to mało, ale w niektórych sytuacjach może byc opłacalne.

    OK, czyli w skrajnie optymistycznym przypadku jest to kredyt na 12,84%
    rocznie.

    Uzyskany w okolicznościach, powiedzmy "dyskusyjnych" :)

    (365/54 = 6,76 okresów, 6,76 * 1,9 = 12,84 %)

    Rabarbarek