  • 141. Data: 2008-11-11 19:46:09
    Temat: Re: Przejście na Euro .
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-11, Mithos <f...@a...pl> wrote:

    [...]

    > IMO takie wlasnie czekaja nas "zaokraglenia" przy drobnych kwotach.

    Między "drobnych kwotach" a "wzrostem cen ogółem" też jest różnica.
    Stawiam, że jednak "w ogolności" zwyżki cen nie będą tak duże jak
    to przedstawiają tutaj na grupie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 142. Data: 2008-11-11 19:51:37
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > Między "drobnych kwotach" a "wzrostem cen ogółem" też jest różnica.
    > Stawiam, że jednak "w ogolności" zwyżki cen nie będą tak duże jak
    > to przedstawiają tutaj na grupie.

    Mam nadzieje, ze dozyje tego az bedzie to mozna zweryfikowac kto mial
    racje :)

    --
    Mithos

  • 143. Data: 2008-11-11 21:03:09
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 11 Nov 2008 19:42:00 +0100, Kamil Jońca
    napisał(a):

    > No, zdaje się, że przez to cena ropy w dolarach(a co za tym idzie
    > benzyny)
    > jest wyższa czy coś.
    Patrzac w dane, to ceny paliw mocno i tak pospadaly, mimo oslabienia $.
    BTW kryzys dobija wlasnie GMNA. Od wielu lat maja w plecy na dzialalnosci,
    a teraz zaliczyli kolaps sprzedazy (kolaps bo rynek na rzecz Toyoty i
    Hondy tracili nonstop od dlugiego czasu) i zaczynaja miec wlasnie problemy
    z plynnoscia. Krzyzyk im (i zwiacholom z UAW) na droge, ciekawe czy Obama
    sypnie kasa podatnikow na ratowanie miejsc pracy :)

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 144. Data: 2008-11-12 01:04:52
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "M" gfbmbd$bqd$...@n...news.atman.pl

    > Bredzisz.

    :)

    > To jest tylko jeden z mniejszych argumentów za Euro.

    Widzę, że czytałeś starannie mój post. ;)

    > Spytam wprost: masz własną firmę?

    Mam. :) (ale ta firma nie zarabia)

    > Liczyłeś kiedyś opłacalność przedsięwzięcia?

    Jakiego?

    > Czy tylko wymieniasz 1000zł przed wyjazdem na wczasy na Euro i na tej podstawie
    wyciągasz wnioski?

    Nie widziałem euro na swoje oczęta.

    > Spodziewam się, że twoja wiedza ekonomiczna kończy się na wakacyjnych odwiedzinach
    sklepów.

    Nie pracuję, więc stale mam wakacje.
    (gdy pracowałem i zarabiałem sporo -- też ponoć miałem ,,nieustające wakacje'') ;)

    -=-

    Moja wiedza ekonomiczna ;) mówi mi, że złotówka spada, bo wchodzimy
    do euro -- podobnie spadała niedawno, gdy wchodziliśmy do UE. :)

    -=-

    Co do wiedzy ekonomicznej innych osób -- Polska nie należy do potęg
    gospodarczych. :) (więc albo wiedza tych osób jest ,,wakacyjna'',
    albo jest źle wykorzystywana -- stawiam na to ostatnie i podaję
    dwa nazwiska)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 145. Data: 2008-11-12 01:13:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Wasilewski" gfa22l$lt9$...@n...onet.pl

    > Weź na to spójrz z drugiej strony, waluta będzie ta sama, ograniczenia w
    dostępie do rynków pracy się skończą i... będą musiały
    > wzrosnąć zarobki. Bo inaczej pracodawca usłyszy, "za tyle to sobie sam zapierd...,
    po drugiej stronie Odry za to samo dają 3x
    > więcej".

    ZTMW nawet łączenie NRD z RFN nie dało wyrównania zarobków, a tym
    z RFN raczej zależało na pobratyncach. :) A może wiem źle i zarobki
    w dawnej NRD błyskawicznie osiągnęły pułap zachodu Niemiec?

    -=-

    Polak niekoniecznie pojedzie za Odrę. Niekoniecznie pojedzie choćby
    200 km na zachód, wschód, południe czy północ... Młody; żądny wrażeń;
    pełen energii, zapału, chęci do pracy; samotny -- może tak, ale nie
    każdy ma tak słodko. Wielu wie o tym, że wprawdzie człowiek drzewem
    nie jest, jednak nie wszędzie można równie przyjemnie żyć jak w tym
    miejscu, które się zna od wielu lat. :)

    -=-

    A krowie (nawet łaciatej ;) -- z Grajewa) jest obojętne, kto wypije jej mleko. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 146. Data: 2008-11-12 01:23:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" gfa3qm$14o$...@n...dialog.net.pl

    > Teoria. Praktyka jest taka, ze podobno ok. 20-30% Polakow zarabia albo dorabia
    sobie w szarej strefie. Rozumiem, ze oni tez maja
    > za swoje uslugi liczyc do 4 miejsc po przecinku :-))
    > Jak dzis Pan Zenio zmienia olej w silniku za 3 dyszki to bedzie sie glowil ile to
    jest 30 podzielic na 3,6474? buhaha... jasne. 10
    > euro, bo to

    Ponoć pan Zenio bierze za wymianę oleju w skrzyni biegów więcej niż pan Helmut
    zza Odry. To raz. A zero -- pan Zenio nie zedrze skóry z biedniejącego pana Janka. :)
    Gdy pan Janek i pani Krycha zbiednieją -- pan Zenio obniży koszt wymiany oleju. :)

    Wymiana oleju jest złym przykładem, bo Helmut wymienia w skrzyni taniej
    od Zenia, a w silniku Zenio wymienia gratisowo. :) Tyle tylko, że pan
    Mietek zazwyczaj leje do swego auta Mobil D -- kupowany przez Zenia
    za euro i za dolary...

    > akuratnie banknocik bedzie panie i styka.

    IMO nie zbiedniejemy na prostym przewalutowaniu (zaokrągleniach itp.) lecz
    jakoś ciekawiej. :) IMO będziemy stale biednieli -- aż do czasu wprowadzenia
    euro, po czym będziemy bogacili się. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 147. Data: 2008-11-12 01:26:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Wasilewski" gfal4r$h9m$...@n...onet.pl

    > Tak ale zniknie jakaś tam bariera psychologiczna.
    > Do tej pory Niemiec zarabiał powiedzmy 2 tys. euro, Polak 2 tys. zł i jakoś to
    było.
    > Po wprowadzeniu euro, Niemiec nadal będzie zarabiał 2 tys. euro, Polak powiedzmy
    550 euro i tu różnica zacznie być widoczna
    > "czarno na białym", jakiekolwiek przeliczniki przestaną być konieczne.

    Już teraz Polak w Warszawie zarabia parę razy więcej niż (za tę samą
    pracę) Polak na prowincji.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 148. Data: 2008-11-12 06:42:55
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Ryszard pisze:
    > Witam,
    >
    > W związku z powszechną opinią, że przy przejściu na euro stracimy mam pytanie -
    > czy zna ktoś jakies opracowanie w sieci (dane statystyczne) ile poszczególne
    > państwa (społeczeństwa) traciły z faktu przejścia na tę walutę.

    Wszystko bedzie w raporcie BISE pod koniec roku
    masz pod tym lnkiem prezentacje i wyniki prac badawczych
    i odpowiedz na wszystkie pytania

    http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/bise/seminaria.htm

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 149. Data: 2008-11-12 06:43:19
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    Ryszard pisze:
    > Pod takim, że siła nabywcza moich dochodów spadnie.
    > Przeliczone na euro zostaną moje dochody i ceny jednocześnie - stracę ? zyskam ?

    Nie stracisz i nie zyskasz to oczywiste

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 150. Data: 2008-11-12 06:45:07
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    RobertS pisze:

    > 1. nie wiemy jaki będzie kurs wymiany więc nie wiemy ile będziesz
    > zarabiał w euro

    Nie ma to znaczenia bo ceny towarow tez beda po tym kursie.

    > 2. mam nadzieję, że rząd wprowadzi kontrolę cen tak jak to ma miejsce
    > np. na Słowacji i nie będzie "efektu cappucino"

    Efekt pewnei bedzie ale to ulamki procenta w CPI

    > 3. ceny towarów importowanych ze strefy euro powinny spaść, ponieważ
    > importerzy nie będą ponosić kosztów przewalutowania

    Zasadniczo ceny towarow trwalych beda dązyc do cen UE

    > 4. z drugiej strony możemy spodziewać się stopniowego wyrównywania cen
    > (i zarobków) do tych w strefie euro - wszystko zależy od tego czy
    > szybciej będziemy mieli "europejskie" ceny czy zarobki

    Poza zywnoscia i uslugami ceny beda ue a zarobki predzej czy pozniej tez.

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/