  • 11. Data: 2008-11-09 11:07:20
    Temat: Re: Przejście na Euro .
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-09, ra9om1ak <r...@g...pl.WYTNIJ.TO> wrote:

    [...]

    > Ok, rozumiem, moze to i racja. Tylko czy dalej bedziemy bogaczami w Europie,
    > przy zarobkach 475 euro mies. (950 zl) ? W sumie tak, bo czemu mielibysmy
    > nimi byc przy 950 zl :DD

    To ile ktoś zarabia nie zależy od nazwy waluty.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2008-11-09 11:27:50
    Od: "L" <...@...pl>

    Użytkownik "Ryszard" <r...@n...pl> napisał w wiadomości
    > W związku z powszechną opinią, że przy przejściu na euro stracimy mam
    > pytanie - czy zna ktoś jakies opracowanie w sieci (dane statystyczne) ile
    > poszczególne państwa (społeczeństwa) traciły z faktu przejścia na tę
    > walutę.

    Czego ty oczekujesz ? Jakiegoś naginanego kłamstwa ? Szukaj to znajdziesz
    jakieś paranaukowe opracowanie.
    Jeśli jakieś nacje uważają, ze straciły, to zapewne z powodów zewnętrznych.
    Islandia na ten czas jest dobrym przykładem. Żałują, ze nie mieli Euro.
    W Polsce nie tak dawno średnia pensja miała wartość $20. Dziś $1000. Ktoś
    musiał stracić - dawni wyzyskiwacze z Europy zachodniej i wschodniej.
    Aktualnie tez medialny lament jest o OFE i ZUS.
    OFE jest bee, a ZUS jest cacy ????
    Denominacja złotówki przez 10000 też spowodowała straty ?
    Ja uważam, że likwidacja złotówki dla mnie będzie korzystna, a marudzenie
    polityków opozycji jest grą wyborczą.

  • 13. Data: 2008-11-09 12:32:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-09, Szymon <n...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Tu jest pies pogrzebany. Z pewnoscia nikt nie da przelicznika 1:3,7055 bo
    > akurat taki bedzie kurs w dniu wprowadzenia waluty.

    Jak będzie wymóg podawania _obu_ cen, to każdy sobie może obliczyć
    przelicznik.

    > I teraz pytanie jak zostanie wszystko zaokraglone. Ja stawiam,
    > ze do pelnych zlotych, a zatem 1:4 w obecnej sytuacji.

    Bułki 20 gr zaokrąglisz do 1 zł, czy 0 zł? :)

    > mozemy na dzien dobry troche zyskac, ale mozemy tez i stracic. Zatem - moim
    > zdaniem - wahania cen (w gore lub w dol) sa bezsprzecznie nieuniknione.

    Tak. Ale takie wahania to będzie samodzielna decyzja sprzedawcy, który
    będzie chciał coś na tym ugrać. A nie podwyżek jako takich.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2008-11-09 14:53:50
    Od: M <M...@w...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Równie dobrze ceny mogą spadać, ponieważ zł się umacnia.

    Każde wahnięcie jest złe dla firmy. Koszty wymiany to akurat przy tym
    pryszcz (łatwo go oszacować). Wyobraź sobie, że produkujesz buty,
    płacisz pensje pracownikom w złotówkach a sprzedajesz gotowy towar w
    Euro. Do ceny końcowej musisz doliczyć sobie margines bezpieczeństwa
    (premię za ryzyko) jakby kurs się zmienił niekorzystnie dla ciebie.
    Owszem - powiesz, że można też na tym zyskać - jeśli się kurs machnie w
    dobrą dla ciebie stronę. Tylko czy - produkując buty - chcesz być
    zależny od jakiegoś kursu waluty. Jak będziesz chciał zarabiać na
    kursie, to zagrasz na rynku walutowym, a pracownicy i buty do niczego ci
    nie będą potrzebni.

    Owszem, możesz sie zabezpieczać (np. jakieś kontrakty) - jednak to
    kosztuje i czas i pieniądze - a przecież ty chcesz robić buty.

    M.

  • 15. Data: 2008-11-09 15:11:43
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    Wojciech Bancer wrote:

    > Tak. Ale takie wahania to będzie samodzielna decyzja sprzedawcy, który
    > będzie chciał coś na tym ugrać. A nie podwyżek jako takich.

    Sprzedawcy gum do zucia, to jedno. Dostawcy pradu, gazu, innych mediow - to
    drugie. Tam sobie nie poskaczesz. Pomijam nawet kwestie konkurencji na rynku
    i mozliwosci wyboru.

    --
    ra9om1ak
    ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl

  • 16. Data: 2008-11-09 15:13:19
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 09 Nov 2008 15:53:50 +0100, M napisał(a):

    > Owszem, możesz sie zabezpieczać (np. jakieś kontrakty) - jednak to
    > kosztuje i czas i pieniądze - a przecież ty chcesz robić buty.

    Daj spokój, to jest gość dla którego ryzyko kursowe jest sensem
    prowadzenia firmy. Poczytaj sobie jego inne kreatywne wypowiedzi w wątkach
    o wprowadzeniu Euro - jedyny kontakt z handlem ma jak idzie kupić bułkę.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 17. Data: 2008-11-09 15:32:04
    Od: "Ryszard" <r...@n...pl>

    Odpowiedzi na postawione pytanie.
    "Paranaukowe" opracowania mam w postaci chociażby informacji od wielu ludzi
    mieszkających w Niemczech, że stracili. Tak uważa ta nacja. I stąd moje
    pytanie - czy wiadomo oficjalnie jak w różnych krajach wyglądała sytuacja po
    przewalutowaniu - czy siła nabywcza średniej pensji zmalała (jeśli tak to o ile)
    czy nie.

    Pzdr.
    Ryszard

  • 18. Data: 2008-11-09 15:59:17
    Od: "JanKo" <b...@m...pl>

    Agent Ryszard nadaje:

> [...]
    > pytanie - czy zna ktoś jakies opracowanie w sieci (dane statystyczne)
    > ile poszczególne państwa (społeczeństwa) traciły z faktu przejścia na

    Najbardziej straciły Stany Zjednoczone. Gdyby odpowiednio wcześnie
    przeszły na euro to kryzys związany niskim kursem dolara prawie wcale by
    ich nie dotknął... ;-)

  • 19. Data: 2008-11-09 16:04:26
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Jak będzie wymóg podawania _obu_ cen, to każdy sobie może obliczyć
    > przelicznik.

    Jesli bedzie, ale nadal pozostanie wymog zaokraglenia. Czy jakis kraj z
    wprowdzajacych euro stosowal przelicznik do 4 miejsc po przecinku, by
    odzwierciedlic kurs?

    > Bułki 20 gr zaokrąglisz do 1 zł, czy 0 zł? :)

    Nie bardzo widze zwiazek. Jesli zamierzasz wprowadzic przelicznik do 4
    miejsca po przecinku to powodzenia. Moim zdaniem absurdem jest takie
    myslenie.

    > Tak. Ale takie wahania to będzie samodzielna decyzja sprzedawcy, który
    > będzie chciał coś na tym ugrać. A nie podwyżek jako takich.

    A co mnie to obchodzi? Dla mnie, klienta, bedzie drozej, a sila pieniadza
    mniejsza. A czy to winny Tusk, sprzedawca czy jacys masoni to juz mniejsza o
    to :-)
    Prosta rzecz - juz dzis mozna w sklepie placic euro. Zwroc uwage jakie
    przeliczniki stosuja owe sklepy i jak to sie ma do obecnego kursu. Jakies
    wnioski?

  • 20. Data: 2008-11-09 16:05:42
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Jeśli tak ma być, to ja dziękuję za euro, tutaj mamy wyraźny dowód, że
    > całe euro i ue to taki socjalistyczny związek, tyle że pod przykrywką
    > (nieistniejącej faktycznie) wolności i demokracji. Kontrole cen już były.
    > Nie ma sensu dwa razy wchodzić do tej samej rzeki.

    Tylko widzisz, poprzez kontrolę cen twój przedpiszca rozumie obowiązek
    umieszczania cen w dwóch walutach przez pewien okres. Chodzi o to, że
    sprzedając coś za np. 1 zł, będziesz musiał obok podać też przeliczoną wg
    urzędowego przelicznika cenę w euro, czyli np. 1 zł / 0,27EUR. Właśnie po to,
    aby coś co obecnie kosztuje 1 zł, nagle nie zaczeło kosztować 1EUR.