  • 31. Data: 2008-11-09 17:26:41
    Temat: Re: Przejście na Euro .
    Od: "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO>

    Wojciech Bancer wrote:
    > On 2008-11-09, ra9om1ak <r...@g...pl.WYTNIJ.TO> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No akurat co do cen prądu, gazu i innych mediów, to te rynki są pod
    > silną kontrolą różnych urzędów (np. URE). Tu sobie "sprzedawca"
    > nie poskacze.

    Moze, ale nie chodzi mi akurat o cztery cyfry po przecinku i zwiazane z tym
    walki, ale wszelakie podwyzki wskutek np. przesuniecia sie kontynentow, czy
    inne takie cuda %$#%$#%$# wie skad, a mysle ze zmiana waluty bedzie niezla
    okazja do kombinatorstwa - z podwyzka pradu i gazu to jest w ogole jakies
    zdrowie popierdolenie - co pare dni czytam na wp czy onecie, ze zdrozeje gaz
    i prad. Pojebalo kogos na maxa, czy to portale przeklamuja ? ;/

    --
    ra9om1ak
    ra9om1ak[MAUPA]gazeta.pl

  • 32. Data: 2008-11-09 17:28:46
    Od: "L" <...@...pl>

    Użytkownik "ra9om1ak" <r...@g...pl.WYTNIJ.TO> napisał w wiadomości
    > Zmiana waluty to jeden z instrumentow weryfikacyjnych gospodarki ?

    Chyba Go źle zrozumiałeś
    Inflacja jest bez względu na nazwę waluty
    Czy to Euro czy inny Złoty Gulden Marka Rubel Dolar Yuan
    Czy lepiej mieć walutę używaną przez 4, 40 czy 400 milionów ludzi może być
    osobną analizą.
    Z punktu widzenia polskich polityków centralnych lepsza jest waluta o której
    decydują.
    Gdyby każdy powiat w Polsce miał swoją walutę byłoby sołtysom lepiej czy
    posłom ?
    Czy gdyby Polskę rozdrobnić na województwa , regiony byłoby lokalnym ludziom
    lepiej ?

  • 33. Data: 2008-11-09 17:38:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-09, ra9om1ak <r...@g...pl.WYTNIJ.TO> wrote:

    [...]

> [...]
    > zdrowie popierdolenie - co pare dni czytam na wp czy onecie, ze zdrozeje gaz
    > i prad. Pojebalo kogos na maxa, czy to portale przeklamuja ? ;/

    Ty przekłamujesz. Podwyżki może i są, ale nie co kilka dni.
    Dokładnie na tej samej zasadzie "wszystko drożeje".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2008-11-09 17:39:01
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Czy właśnie nie w celu ominięcia tego problemu ceny przez pewnien okres

    Mistrzu - handel i wymiana pieniadza to nie tylko hipermarket.

    > Poza tym wymiana też się nie odbędzie w jeden dzień. Przez pewien okres
    > sklepy będą musiały przyjmować obie waluty i przeliczać. Z tego co
    > pamiętam przy wprowadzeniu euro w Niemczech, to przez pewien czas sklepy
    > mogły nawet wydawać resztę w starych monetach pomimo, że obowiązującą
    > walutą było już euro.

    Ufff... a ja pozycze 100zl koledze to ile on mi odda euro przy przeliczniku
    do 4 miejsca po przecinku? W warsztacie placilem za wymiane oleju 30zl, w
    autobusie 2zl za bilet, za prad 150, a za czynsz 294. Jeszcze raz tlumacze -
    nie wiem ile masz lat, moze nie pamietasz - dla wielu osob odciecie 4 zer
    przy donominacji to byl klopot. W tej chwili to bedzie chaos. Juz widze jak
    mi fryzjer bedzie podawal podwojne ceny, taksowkarz czy policjant zadajacy
    lapowki. Jasneee... bedziemy wszyscy z kalkulatorami latac przy tylku, no
    chyba, ze wlasnie bedzie 1:4. Swoja droga nadal nie wiem, ktory kraj ze
    strefy euro wprowadzil przelicznik do czwartego miejsca po przecinku, skoro
    to takie bezproblemowe.

  • 35. Data: 2008-11-09 17:43:28
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > Wystarczy znajomość reguł matematycznych.

    skoro w pamieci dzielisz takie liczby, a do tego szybko to brawo!

    > Ty, ale wiesz że _teraz_ taki kurs istnieje i ludziom jakoś to nie
    > przeszkadza?

    To dowiedz sie ile transakcji w kasie marketu jest w euro, OK? Ja obstawiam,
    ze grubo ponizej 1%. Juz wiesz czemu mi to nie przeszkadza? Nie korzystam z
    tego. Po prostu.

    > To Cię to obchodzi, że mówisz tamtemu że baran i szukasz takiego który
    > gra uczciwie.

    I tymczasem napluje w zbiornik, bo nastepna stacja nie-barana jest 300km
    stad.

    > Teraz to sklepy ponoszą ryzyko kursowe.

    Tia... ryzyko. W Kauflandzie przyjmuja euro, a 10 metrow od nich jest
    kantor. Wiesz... chetnie kupie od Ciebie euro w cenie kilku procent taniej
    niz skup w kantorze, przy ktorym sie spotkamy. Od razu przynies kilkaset
    tysiecy. Dlaczego taniej? no wiecie... rozumiecie... ryzyko kursowe.

  • 36. Data: 2008-11-09 17:54:47
    Od: Końrad N.S. <n...@o...pl>

    > 2. mam nadzieję, że rząd wprowadzi kontrolę cen tak jak to ma miejsce np. na
    > Słowacji i nie będzie "efektu cappucino"

    czeka nas powstanie kolejnej agencji...

    może: "agencja bezpieczeństwa i kontroli cen"?
    albo "centralne biuro powstrzymywania cen i karcenia sprzedawców".

    robert, nadzieja nadzieją, a życie życiem. wierzysz w skuteczność takich
    działań? wg mnie będzie mniej więcej taka jak skuteczność strażników miejskich
    w poznaniu ścigających właścicieli psów za pozostawione na trawnikach odchody:
    przepis bezsensowny, strażnik woli nie widzieć, właściciel się nie przyzna że to
    właśnie jego pies, a pies też się do gówna nie przyznaje.

  • 37. Data: 2008-11-09 18:02:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    ra9om1ak wrote:
    > kolega c-costam wrote:
    > Polecam kopiuj-wklej.

    Przepraszam, jeśli poczułeś się dotknięty,
    ale jeśli używasz takiego, a nie innego nicka, to licz się z tym,
    że nie każdemu będzie się chciało ctrl/c/v
    Ale może rejtanowska postawa w sprawie złotówki
    to zmieni i Twój nick stanie się rozpoznawalny
    do tego stopnia, że będzie się go cytować z pamięci bez
    zbędnego klikania
    :-)

    > Zmiana waluty to jeden z instrumentow weryfikacyjnych gospodarki ?

    Bez przesady. Po prostu rynek wykorzystał okazję tyle.
    Gdyby nie wprowadzili tam euro, a wszystko i tak by podrożało,
    to na co by narzekali? Na cyklistów?

  • 38. Data: 2008-11-09 18:26:38
    Od: Jakob Saga <j...@w...de>

    Szymon schrieb:
    > Swoja droga nadal nie wiem, ktory kraj ze
    > strefy euro wprowadzil przelicznik do czwartego miejsca po przecinku, skoro
    > to takie bezproblemowe.

    Hi,

    bylo wiele kraji, n.p.:

    DEM/EUR = 1,95583
    NLG/EUR = 2,20371
    FRF/EUR = 6,55957
    IEP/EUR = 0,787564

    Patz tez tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Euro

    Jakob

  • 39. Data: 2008-11-09 18:42:43
    Temat: Re: Przejscie na Euro
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 9 Nov 2008 17:48:32 +0100, "Szymon" <n...@o...pl> wrote:

    >Z tych samych powodow, dla ktorych denominacja byla 1:10000, a nie
    >1:10354,5234.

    Denominacja była 1:10000 dlatego, że w 1994 wymyślaliśmy sobie nową
    własną walutę i mogliśmy przyjąć kurs wymiany taki, jaki nam się
    podobał. Zatem "tych samych powodów" tym razem nie ma.

    Może, żeby z krainy fantazji zbliżyć się do rzeczywistości,
    przypomnijmy, jakie kursy wymiany obowiązywały w krajach, które euro
    przyjęły wcześniej.

    ATS 13.7603
    BEF 40.3399
    NLG 2.20371
    FIM 5.94573
    FRF 6.55957
    DEM 1.95583
    IEP 0.787564
    ITL 1936.27
    LUF 40.3399
    PTE 200.482
    ESP 166.386
    GRD 340.750
    SIT 239.640
    CYP 0.585274
    MTL 0.429300

    Wszędzie sześć cyfr znaczących. Ale ze złotówką, twierdzisz, musi być
    inaczej. Czymś tę oczywistość podeprzesz?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 40. Data: 2008-11-09 18:43:59
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 9 Nov 2008 18:39:01 +0100, "Szymon" <n...@o...pl> wrote:

    >Ufff... a ja pozycze 100zl koledze to ile on mi odda euro przy przeliczniku
    >do 4 miejsca po przecinku?

    A to zależy, jak się z kolegą umówisz.

    >Swoja droga nadal nie wiem, ktory kraj ze
    >strefy euro wprowadzil przelicznik do czwartego miejsca po przecinku,

    e... Wszystkie.

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com