  • 11. Data: 2008-10-09 20:09:30
    Temat: Re: Przeksztalcenie konta w malzenskie - da sie?
    Od: KsZZysiek <k...@n...tlen.pl>

    > Ja i moja (juz) zona posiadamy dwa odrebne rachunki w ING. Ja na swoje
    dane,
    > ona na swoje panienskie dane. Czy da sie przeksztalcic jeden z rachunkow tak
    > zeby byl wspolny? Interesuje mnie zminimalizowanie oplat jakie co miesiac
    > ponosimy w tym banku. Jedno konto chce zamknac, a do wspolnego chcialbym
    > druga dodatkowa karte (dla niej). Jezeli nie, to czy da sie otworzyc osobne

    Te 100 zł na rok nie jest tego warte :) Zobaczysz ...

    --
    Krzysiek, Kraków

  • 12. Data: 2008-10-09 20:51:01
    Od: "adas;" <p...@g...pl>

    MarkX <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > zeby byl wspolny? Interesuje mnie zminimalizowanie oplat jakie co miesiac
    [...]

    Hej!

    Przeczytalem watek i zastanawia mnie jedno haslo: wspolnosc majatkowa.

    Ogolnie rzecz biorac, o ile przed slubem nie zdecydowaliscie sie na
    rozdzielnosc majatkowa (to sie nazywa intercyza chyba), to od momentu slubu
    wasze dochody i zobowiazania sa tzn. "dorobkowe" - czyli wspolne. (patrz:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ma%C5%82%C5%BCe%C5%84sk
    a_wsp%C3%B3lno%C5%9B%C4%87_maj%C4%85tkowa
    - wspolnosc majatkowa ustawowa).

    Pozostaje tez cos takiego, jak majatek osobisty - tj. majatek, ktory kazdy z
    malzonkow posiadal w momencie wejscia w zwiazek malzenski. Np. przy
    nieruchomosci to jest proste - mieszkanie zakupione przez kobiete przed slubem
    jest jej majatkiem osobistym.

    Jak to sie ma do srodkow na kontach bankowych? Czy majatek dorobkowy to
    roznica miedzy stanem z dnia slubu i stane biezacym - nie wiem? Taka
    informacje mozna pewnie gdzies znalezc.

    Ale nie o tym chcialem. Od momentu slubu wasz majatek jest wspolny. Jak to sie
    ma do kont bankowych zalozonych przez malzonkow przed slubem? Czy nie jest
    czasem tak, ze te rachunki automatycznie staja sie elementam majatku
    wspolnego? Jezeli tak jest, to w jaki sposob maz moze robic dyspozycje na
    rachunku bankowym zony, ktory zalozony zostal przed slubem? Czy do tego celu
    trzeba cos w banku wczesniej zglaszac, czy wystarczy przyjsc z dowodem
    zawarcia malzenstwa i bank bedzie mial obowiazek realizowac dyspozycje?

    Pzdrv;
    adas;

  • 13. Data: 2008-10-10 00:28:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "adas;" <p...@g...pl> writes:

    > Jak to sie ma do srodkow na kontach bankowych? Czy majatek dorobkowy to
    > roznica miedzy stanem z dnia slubu i stane biezacym

    Watpie. Domyslnie wszystko jest wspolne, a tylko to, co jest jasno
    okreslone (i najlepiej strony sie z tym zgadzaja) nie jest. No
    i jeszcze rzeczy osobiste chyba.

    IOW: rzeczy okreslone co do egzemplarza, najlepiej nieruchomosci albo
    inne dziela sztuki, nabyte przed slubem lub np. za pieniadze
    "niewspolne", darowane itp.

> [...]
    > ma do kont bankowych zalozonych przez malzonkow przed slubem? Czy nie jest
    > czasem tak, ze te rachunki automatycznie staja sie elementam majatku

    Konta/rachunki w ogole nie sa zadnym majatkiem.
    Depozyty sa wspolne, chyba ze da sie udowodnic, albo jesli obie strony
    oswiadczaja, ze nie sa (z tym ze tu moze byc problem w przypadku
    "egzekucji"). Ale nie wiem czy cos tam sie nie zmienilo ostatnio.

    > Jezeli tak jest, to w jaki sposob maz moze robic dyspozycje na
    > rachunku bankowym zony, ktory zalozony zostal przed slubem?

    Uzywajac sądu, oczywiscie.

    > Czy do tego celu
    > trzeba cos w banku wczesniej zglaszac, czy wystarczy przyjsc z dowodem
    > zawarcia malzenstwa i bank bedzie mial obowiazek realizowac dyspozycje?

    To by byla chyba lekka przesada.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 14. Data: 2008-10-10 05:50:36
    Od: Jan Strybyszewski <g...@...pl>

    MarkX pisze:

    > Jak widac jest sens pisania na grupy. Przynajmniej dostalem sugestie, ze
    > konto wspolne moze rodzic problemy. Bede mial chwile, to nie omieszkam
    > zagladnac do archiwum.

    Wspolne mozna miec dzieci a nie konto w banku. I trzymaj sie tego mocno.
    Chcesz dac zonie jakis limit wydatkowy daj jej KK z limitem.

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/

  • 15. Data: 2008-10-10 08:20:53
    Temat: konto wspólne czy pełnomocnictwo
    Od: note11 <n...@e...net>

    witam,
    sprawdziłem archiwum grupy i nie mam jasności - czy konto wspólne ma
    jakieś poważne wady w stosunku do udzielenia pełnomocnictwa do rachunku
    osobistego?

  • 16. Data: 2008-10-10 08:34:41
    Temat: Re: konto wspólne czy pełnomocnictwo
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 10 Oct 2008 10:20:53 +0200, note11 napisał(a):

    > sprawdziłem archiwum grupy i nie mam jasności - czy konto wspólne ma
    > jakieś poważne wady w stosunku do udzielenia pełnomocnictwa do rachunku
    > osobistego?

    Ma nawet zaletę (w świetle paniki na rynkach): podwójna gwarancja BFG. No
    i jak ktoś zejdzie pod wpływem emocji to mniej problemów ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 17. Data: 2008-10-10 08:41:56
    Temat: Re: konto wspólne czy pe?nomocnictwo
    Od: note11 <n...@e...net>

    > Ma nawet zaletę (w świetle paniki na rynkach): podwójna gwarancja BFG. No
    > i jak ktoś zejdzie pod wpływem emocji to mniej problemów ;-)
    taaak...
    u mnie w pracy już ludzie wyciągają kasę z kont:)
    no, ale jeśli ktoś ma info w temacie, o które pytam, będę wdzięczny

  • 18. Data: 2008-10-10 09:18:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-10-10, Jan Strybyszewski <g...@...pl> wrote:

    [...]

    > Wspolne mozna miec dzieci a nie konto w banku. I trzymaj sie tego mocno.
    > Chcesz dac zonie jakis limit wydatkowy daj jej KK z limitem.

    No nie przesadzaj. Zależy od danych osób.
    Dla niektórych konto wspólne będzie ok - dla innych nie.
    I nie ma co tu demonizować.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2008-10-10 18:00:29
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    note11 wrote:
    > sprawdziłem archiwum grupy i nie mam jasności - czy konto wspólne ma
    > jakieś poważne wady w stosunku do udzielenia pełnomocnictwa do
    > rachunku osobistego?

    Pełnomocnika można odwołać, a współwłaściciela nie.

  • 20. Data: 2008-10-11 10:47:27
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "note11" <n...@e...net> wrote in message
    > witam,
    > sprawdziłem archiwum grupy i nie mam jasności - czy konto wspólne ma
    > jakieś poważne wady w stosunku do udzielenia pełnomocnictwa do rachunku
    > osobistego?

    W wielu przypadkach bedzie konieczne wspolne stawiennicwto sie w placowce w
    celu podpisania dokumentow. IAFAIR do kont wspolnych nie mozna zrobic zapisu
    na wypadek smierci. W przypadku posiadania limitu kredytowego/debetu itp nie
    bedzie mozliwe wypowiedzenie umowy przez jedna ze stron. Trudno wymienic te
    wszystkie drobne uciazliwosci, ale jest ich nieco. Zwykle przy otwieraniu
    takiego konta nie zwraca sie na to uwagi, a dopiero w miare uplywu czasu
    poznaje sie te wady...
    W przypadku pogorszenia sie stosunkow malzenskich takie konto moze stac sie
    pulapka.

    MK