  • 1. Data: 2009-10-06 19:12:43
    Temat: Przelew CHF z CITI do GE
    Od: "marionek77" <mm(wytnij_to)@(wytnij_to)home.pl>

    Witam,

    Czy ktoś trenował przelewy walutowe w CHF z CITI do GE? Mam KH w GE, konto
    walutowe w CITI. Zgodnie z aktualną wiedzą:
    - przelew walutowy w CHF z CITI do innego banku krajowego 0 zl
    - przyjęcie przelewu w walucie w GE - 0 zl

    Czy po drodze wystąpią jacyś pośrednicy, którzy pobiorą opłatę? Może już
    ktoś wykonywał takie przelewy.

    Podpisałem aneks w GE umożliwiający spłatę w walucie, ale o tyle dobrze, że
    mam możliwość elastycznego wyboru, albo CHF wpłacane samodzielnie, albo w
    przypadku braku CHF na koncie do daty wymagania, GE wykona polecenie zapłaty
    w PLN na dotychczasowych warunkach.

    Jeżeli będą jacyś pośrednicy, pozostanie mi polecenie zapłaty w PLN.

    Pzdrw
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-10-06 19:20:34
    Temat: Re: Przelew CHF z CITI do GE
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > - przyjęcie przelewu w walucie w GE - 0 zl
    >
    > Czy po drodze wystąpią jacyś pośrednicy, którzy pobiorą opłatę? Może już

    kilka postów wcześniej opisywałem swój przypadek, przelew CHF z Citi do
    DB z opcją OUR (nadawca pokrywa koszty przelewu)

    kosztowało mnie to ok. 45 zł (przelałem 700 CHF) kosztów banków
    pośredniczących

> [...]
    > polecenie zapłaty w PLN na dotychczasowych warunkach.
    >
    > Jeżeli będą jacyś pośrednicy, pozostanie mi polecenie zapłaty w PLN.

    zależy po jakim kursie GE przeliczy PLN na CHF...

    koniecznie napisz ile kosztował Cię przelew i uważaj, zostaw w Citi ok.
    100 zł na rachunku na pokrycie kosztów, jeżeli będziesz miał za mało to
    powstanie saldo debetowe i Citi może (nie musi) naliczyć opłatę za
    "wejście w debet"

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-10-06 19:35:28
    Od: "marionek77" <mm(wytnij_to)@(wytnij_to)home.pl>

    "RobertS" <b...@x...pl> wrote in message
> [...]
    > z opcją OUR (nadawca pokrywa koszty przelewu)
    >
    > kosztowało mnie to ok. 45 zł (przelałem 700 CHF) kosztów banków

    No właśnie czytałem ten wątek i trochę obawiam się, że w moim przypadku
    również coś zostanie naliczone dodatkowo, ale pewnie jak nie sprawdzę
    organoleptycznie, to się nie przekonam. Moja rata w CHF po kursie w CITI,
    daje mi jakieś 25 zł mniej niż po kursie GE, więc nawet nie wystarczy na
    pokrycie ewentualnych kosztów pośredników. Jeśli takowi wystąpią, zostaje
    przy PLN.

    Pzdrw
    Mariusz

  • 4. Data: 2009-10-06 19:46:57
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > CITI, daje mi jakieś 25 zł mniej niż po kursie GE, więc nawet nie
    > wystarczy na pokrycie ewentualnych kosztów pośredników. Jeśli takowi

    jeżeli to tylko 25 zł to pewnie nie wystarczy, u mnie było znacznie
    więcej i opłaciło się mimo wszystko, jednak będę szukał innych
    rozwiązań, bo 45 zł za przelew to zdecydowanie za dużo

    z jaką opcją wysłałeś przelew? jeżeli BEN to do GE dojdzie kwota
    pomniejszona o koszty pośredników...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2009-10-07 04:37:47
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "marionek77" <mm(wytnij_to)@(wytnij_to)home.pl> napisał w
    wiadomości news:4acb9b6d$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > pokrycie ewentualnych kosztów pośredników. Jeśli takowi wystąpią, zostaje

    Mi sie gdzies obilo o uszy, ze tylko w przypadku Polbanku i DB pojawiaja sie
    koszty posrednikow, w przypadku innych polskich bankow nie powinno ich byc.

    MK

  • 6. Data: 2009-10-07 06:10:13
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Mi sie gdzies obilo o uszy, ze tylko w przypadku Polbanku i DB pojawiaja
    > sie koszty posrednikow, w przypadku innych polskich bankow nie powinno
    > ich byc.
    >
    > MK

    A gdzie tak słyszałeś? Koszty banków (banku) pośredniczącego pojawiają
    się wtedy kiedy banki pomiędzy którymi wykonujesz przelew nie są dla
    siebie bankami korespondentami...

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2009-10-07 12:16:52
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > A gdzie tak słyszałeś? Koszty banków (banku) pośredniczącego pojawiają się
    > wtedy kiedy banki pomiędzy którymi wykonujesz przelew nie są dla siebie
    > bankami korespondentami...

    Wlasnie nie pamietam kto mi to powiedzial. Koszty sa tylko tam gdzie bank
    zdecyduje sie obciazyc klienta. Bank moze miec porozumienie z korespondentem
    np. podstawie ktorego banki nie beda powieraly oplaty lub bedzie oplata
    stala ('abonamentowa').
    Najlepiej oczywiscie nie wierzyc plotkom i przetestowac. Mowimy oczywiscie o
    opcji OUR, bo dla BEN/SHA moze to sie ksztaltowac zupelnie inaczej.

    MK

  • 8. Data: 2009-10-07 19:01:53
    Od: dwr <dwr@TEGO_NIE_MA_I_USUN_TO_g_a_z_e_t_a.pl>

    marionek77 pisze:
> [...]
    > polecenie zapłaty w PLN na dotychczasowych warunkach.
    >
    > Jeżeli będą jacyś pośrednicy, pozostanie mi polecenie zapłaty w PLN.

    Za forum kupfranki.pl - link:
    http://kupfranki.pl/networks/forum/thread.14720:4

    Odpowiedź z Citi:
    "Uprzejmie informuję, iż instrukcje płatnicze do niżej wymienionych
    banków wysyłane są bezpośrednio do banku odbiorcy. Jeżeli bank odbiorcy
    nie pobiera opłaty za przyjęcie przelewu sugeruję, aby składał Pan
    dyspozycje z opcją kosztową Beneficjent.

    Poniżej załączam listę banków:
    POLBANK, DZ BANK, BPH, PKO S.A., BRE BANK, GETIN BANK, ING BANK POLSKA,
    ABN AMRO BANK, KREDYT BANK, RAIFFEISEN BANK, SOCIETE GENERALE, BZ WBK,
    GE MONEY BANK, NORDEA BANK, LUKAS BANK, MILLENNIUM."

    W świetle tej listy nie powinno być opłat za bank pośredniczący przy
    przelewie do GE.
    Osobiście przetestowałem przelew do Getinu i jest w porządku.

    Ja miałem podobny kłopot: zakup chf w DB a później dalej przlew niestety
    z pośrednikiem. Udało się to tak ograć, że przelewam z DB (jeśli akurat
    tam kupuje CHF) do Citi (to idzie bez opłat - DB do DB Frankfurt a dalej
    przekazuje do Citi Londyn i do kraju) i dopiero z Citi do Getinu :)

  • 9. Data: 2009-10-07 19:31:57
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > Najlepiej oczywiscie nie wierzyc plotkom i przetestowac. Mowimy
    > oczywiscie o opcji OUR, bo dla BEN/SHA moze to sie ksztaltowac zupelnie

    widzialem kiedys w ofercie jednego z bankow, ze koszty posrednikow
    liczone byly ryczaltowo np. 50 zl (tanio nie bylo) + zastrzezenie, ze
    jezeli ww. koszty bylyby wyższe niż 3x ryczalt to bank mialby prawo
    obciążyć nimi klienta...

    i skoro bank ponosi koszty to dlaczego mialby nimi klienta nie obciążyć
    skoro ma takie prawo?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2009-10-07 20:46:05
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > i skoro bank ponosi koszty to dlaczego mialby nimi klienta nie obciążyć
    > skoro ma takie prawo?

    Moze wymaga to dosc duzo wysilku i zaangazowania pracownikow? ;)

    MK