  • 1. Data: 2003-05-28 21:55:56
    Temat: Przelew do USA - POMOCY
    Od: "Grzegorz Olbrys" <g...@p...onet.pl>

    Mam następujący problem.
    Chcę zrealizować przelew 250 USD na rachunek pewnej firmy w USA. Rachunek
    ten prowadzony jest w Bank of America (oddział w Kaliforni). Od kilku dni
    dzwonię do różnych banków (PKO SA, DB24, WBK, Kredyt Bank, PKO BP, BSK) i w
    żadnym nie potrafią powiedzieć mi jakie będą koszty banków pośredniczących,
    czyli jaki będzie finalny koszt przekazu. Najczęściej padają odpowiedzi, że
    "od 5 do 30-40 USD ale może być więcej...". Co gorsza odpowiedzi takie
    dostaję także w bankach, których BoA jest bezpośrednim korespondentem ! (PKO
    SA). Znacie może bank, w którym dostanę konkretną odpowiedź na temat kosztów
    takiego przelewu ?

    pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-05-29 09:36:10
    Temat: Re: Przelew do USA - POMOCY
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Grzegorz Olbrys wrote:
> [...]

    Musiałbyś w zleceniu zaznaczyć, że nie pokrywasz kosztów banków
    zagranicznych/pośredniczących - wtedy powinieneś dostać dokładną
    informację o kosztach.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 3. Data: 2003-05-29 10:02:00
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Piotr Grzegorz Skowronski"

    > Musiałbyś w zleceniu zaznaczyć, że nie pokrywasz kosztów banków
    > zagranicznych/pośredniczących - wtedy powinieneś dostać dokładną
    > informację o kosztach.

    mozesz to zrobic z millenetu - to sie nazywa polecenie wypłaty za granicę
    i kosztuje 0,5% (min 10 zl max 100 zl) ale dodatkowo:
    + 5 zł koszty telekomunikacyjne
    + 13 zł jesli to przelew w USD
    + 1% (minimum 145 zl) jesli zgodzisz sie pokrywac koszty obcego banku
    UWAGA: jesli te koszty beda wyzsze to cie dodatkowo obciążą różnica
    jesli te koszty beda nizsze to tez mnie obciazyli tymi
    kosztami
    ale po reklamacji zwrocili ;-))
    tak wiec jak chcesz zeby cala kwota dotarla do odbiorcy to sobie policz
    minimum 173 z (10 + 5 + 13 + 145)
    *** blad ***

  • 4. Data: 2003-05-29 15:46:17
    Od: "Grzegorz Olbrys" <g...@p...onet.pl>

    Piotr Grzegorz Skowronski wrote in message
    > Musiałbyś w zleceniu zaznaczyć, że nie pokrywasz kosztów banków
    > zagranicznych/pośredniczących - wtedy powinieneś dostać dokładną
    > informację o kosztach.

    Wlasnie o to chodzi, ze NIE dostaje. Przy takim zaznaczeniu jak piszesz ew.
    koszty odejmowane sa od kwoty przelewu i do odbiorcy trafia to co wyslalem
    minus koszty posrednikow. Problem (jak pisalem) polega na tym, ze ZADEN bank
    nie potrafi udzielic odpowiedzi jakie te koszty beda.

  • 5. Data: 2003-05-29 15:50:36
    Od: "Grzegorz Olbrys" <g...@p...onet.pl>

    blad wrote in message
> [...]
    > kosztami
    > ale po reklamacji zwrocili ;-))
    > tak wiec jak chcesz zeby cala kwota dotarla do odbiorcy to sobie policz

    Wlasnie opisales to z czym mam problem - mozna okreslic koszty MINIMALNE a
    nie maksymalne. Aby byc precyzyjnym to niektore banki podawaly maksumim ale
    w postaci kwoty 300 PLN !!!. Poza tym najczesciej wymagano, abym posiadal
    rachunek w tym banku (zeby ew. sciagnac z niego to co przyjdzie jako
    dodatkowe obciazenie).

  • 6. Data: 2003-05-30 09:05:20
    Temat: Re: Przelew do USA - może KK
    Od: "malwiak" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Olbrys" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Mam następujący problem.
    > Chcę zrealizować przelew 250 USD na rachunek pewnej firmy w USA. Rachunek

    Zapytaj się, czy nie przyjmują KK. To w przypadkach firm w USA zdarza sie
    BARDZO BARDZO często. Ja do takich cełow mam kartę dolarową w Pekao SA.

    Czasem też firmy przyjmują Westernuniona (drogo, ale wiesz ile, trwa
    sekundy) i paypala, czeki podróżne. Przelew SWIFT jest najgorszym
    rozwiązaniem bo np. zdarza się, że mimo że zaznaczysz "pokrywam koszty
    zagranicznego banku", to urwą np 5USD i firma się drze, że nie dostała
    całości, a ty reklamujesz, reklamujesz ....

    MW

  • 7. Data: 2003-05-30 19:09:57
    Od: "AndrzejK" <a...@p...onet.pl>

    Zapytaj się, czy nie przyjmują KK. To w przypadkach firm w USA zdarza sie
    > BARDZO BARDZO często. Ja do takich cełow mam kartę dolarową w Pekao SA.

    A czy jeżeli firma żąda credit card i zapłaty przez Internet, to dolarowa
    karta debetowa PekaoSA będzie odpowiednia? Czy może potrzeba jakiejś innej
    karty?
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 8. Data: 2003-05-31 10:52:19
    Od: "Grzegorz Olbrys" <g...@p...onet.pl>

    Niestety ta konkretna firma dla zakupów międzynarodowych akceptuje tylko
    przelewy :(

  • 9. Data: 2003-06-01 00:39:32
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    AndrzejK wrote:
> [...]

    Nie przejmuj się napisem "Credit card" - płać spokojnie każdą wypukłą
    lub wirtualną.
    Visa USD z Pekao powinna być OK.
    --
    ukłony - skowi