  • 11. Data: 2014-05-06 19:19:26
    Temat: Re: Przelew od komornika a jego anulowanie (zwrot kasy)
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:5368fca6$0$2163$65785112@news.neostrada.pl...

    > Zostawiłem na koncie tyle ile potrzeba na zapłacenie poleceń zapłaty.
    > Mam ich kilka i nie mam już po prostu siły. Odzyskanie kasy (nie całej
    > zresztą) kosztowało 1,5 roku czasu, nerwy i pieniądze.
    > Mam już dość kontaktów ze złodziejami i instytucjami zaufania publicznego
    > które wykazują się niedbalstwem i niekompetencją.
    > Jak żyć?

    Chyba nie bardzo się da.
    Ciekaw jestem, czy politycy się zorientują, że coś jest nie tak, jak już
    zostaną tylko oni + emeryci + urzędnicy, czy trochę wcześniej.
    P.G.
    P.S.
    Jak czytam, że w Wielkiej Brytanii kwota wolna to około 50kPLN a u nas 3k to
    mnie krew zalewa.
    Jak czytam, że za bardzo zwiększyli podatki i przez to one spadły to
    denerwuje mnie przede wszystkim to, że założeniem (którego nikt nie
    kwestionuje) jest optymalizacja na maksimum uzysku z podatków, co jest
    według mnie sprzeczne z ideą dbania o rozwój kraju. Owce powinno się strzyc
    nie tak aby nie zdechły, ale tak aby były zdrowe.
    Nigdy nie spotkałem, aby ktoś argumentował, że prawdziwe optimum podatkowe
    jest wyraźnie poniżej tego przy którym uzyskuje się najwięcej, a ja tak
    przynajmniej uważam. Gdzieś czytałem, że dzień wolności u nas pod koniec
    czerwca, a w USA gdzieś w kwietniu. Mój wniosek - oni lepiej wiedzą, gdzie
    jest optimum decydujące o rozwoju kraju, bo pieniądze w rękach prywatnych
    robią więcej dobrego, niż w rękach urzędników.

  • 12. Data: 2014-05-07 00:59:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 6 May 2014 19:19:26 +0200, Piotr Gałka napisał(a):
    > P.S.
    > Jak czytam, że w Wielkiej Brytanii kwota wolna to około 50kPLN a u nas 3k to
    > mnie krew zalewa.

    Ale 50k to tam chyba zasilek dla bezrobotnego wynosi :-)
    Tak czy inaczej - troche mniej podatku placa.
    Ale np za studia musza placic.
    Dochodowego podatku ... bo dla rownowagi maja poll tax
    http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/poll-t
    ax-mark-ii-pushes-britains-poorest-into-debt-9101703
    .html

    Wszedzie dobrze, gdzie nas nie ma
    http://www.hmrc.gov.uk/cars/

> [...]
    > według mnie sprzeczne z ideą dbania o rozwój kraju. Owce powinno się strzyc
    > nie tak aby nie zdechły, ale tak aby były zdrowe.

    No, akurat przekroczenie tego punktu sugeruje ze podatki juz dawno
    przekroczyly te granice, wiec i dla ludzi i dla budzetu bedzie lepiej
    jak stawki zostana zmniejszone.

    Ale w czasach przedtuskowej prosperity ktorys polityk SLD tlumaczyl
    "celem panstwa nie sa niskie podatki, celem panstwa jest zapewnienie
    funkcji panstwa".

    > Nigdy nie spotkałem, aby ktoś argumentował, że prawdziwe optimum podatkowe
    > jest wyraźnie poniżej tego przy którym uzyskuje się najwięcej,

    Korwin-Mikke.
    Tylko jakby zapomnial ze w sfera budzetowa jest dosc szeroka we
    wspolczesnym swiecie, a 19-wieczny model kapitalizmu prowadzi do
    ostrych kryzysow i krwawych rewolucji :-)

> [...]
    > jest optimum decydujące o rozwoju kraju, bo pieniądze w rękach prywatnych
    > robią więcej dobrego, niż w rękach urzędników.

    Ja tam nie wiem jak oni to licza, ale sam budzet federalny to jest ok
    3 bln $(polskich bln), czyli ~10k$ na glowe. 4-ro osobowa rodzina
    wplaca wiec do budzetu statystycznie srednio 40k$, a zarabia ... 51k$
    (mediana).

    J.