  • 21. Data: 2009-04-11 13:22:49
    Temat: Re: bank musi sprawdzić zgodność
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert Kois <k...@h...pl> writes:

    > Żadne podobieństwa. Jak by to weszło to banki będą z automatu odwalać
    > wszystko niezgodne z wzorcem. Bo kto będzie odpowiadać za błędy w
    > porównaniu? Jak coś się nie będzie zgadzać to odrzuci dla świętego spokoju.

    Bank odpowiada za wlasciwe wykonania zlecenia ale takze za jego
    niewykonanie bez powodu. Sprobuj w SWIFTowym przelewie napisac o bin
    Ladenie. Inna sprawa, ze w przypadku Elixiru takze nie jest to zadna
    nowosc.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2009-04-11 13:34:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    Kamil Jońca pisze:

    > Bo w archiwum grupy jest wiele dyskusji na ten temat. I nie mam
    > wrażenia, żeby był jakiś *istotny* postęp jeśli chodzi o dopasowanie
    > "TP" do "Telekomunikacja Polska" ...

    Ale dlaczego "ignorant"? Bo go nie interesuje, że nie ma sensownego
    algorytmu do weryfikacji tych danych? To nie jego, ani klientów banków
    problem.

    To jest wyłącznie ryzyko prowadzenia banku. Albo bank się zgadza z
    obowiązującym prawem (czytaj: odbiorcą przelewu jest podmiot a nie numer
    rachunku) albo się nie zgadza i zamyka interes.

    --
    Pete

  • 23. Data: 2009-04-11 17:23:59
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Sat, 11 Apr 2009 15:34:08 +0200, name: Pete:

> [...]
    > obowiązującym prawem (czytaj: odbiorcą przelewu jest podmiot a nie numer
    > rachunku) albo się nie zgadza i zamyka interes.

    Ale to ty zapłacisz karne odsetki jak ci przelewy za rachunki
    nie dojdą. Trudno mi sobie wyobrazić co by się zaczęło dziać jakby
    banki z dnia na dzień zaczęły co do literki weryfikować nazwę
    odbiorcy.
    No chyba, że banki zastosują algorytm "człowiek" i za każdy przelew
    będziesz placił 5zł. Też bedziesz zadowolony?

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 24. Data: 2009-04-11 17:40:58
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Pete <n...@n...com> writes:

    > Ale dlaczego "ignorant"? Bo go nie interesuje, że nie ma sensownego

    Ok. Może za mocne słowo.

> [...]
    > obowiązującym prawem (czytaj: odbiorcą przelewu jest podmiot a nie
    > numer rachunku) albo się nie zgadza i zamyka interes.

    1. Zwracam uwagę, że (jeśli dobrze zrozumiałem) to jednak 50% winy
    zostało przypisane nadawcy przelewu.
    2. Dotyczyło to sprawy z okresu wprowadzania NRB, obecnie gdy NRB ma w
    sobie ileś zabezpieczeń, wyrok mógłby byc inny.
    3. kwota przelewu była 6-cyfrowa, to też mogło mieć wpływ na opinię "czy
    bank powinien sprawdzać"

    KJ

    --
    Linux jest w stanie przeżyc wyjęcie procesora - resztę doliczy w pamięci.

  • 25. Data: 2009-04-11 19:15:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Miroo <m...@C...LETTERSpl> writes:

    > Ale to ty zapłacisz karne odsetki jak ci przelewy za rachunki
    > nie dojdą.

    Bank takze.

    > Trudno mi sobie wyobrazić co by się zaczęło dziać jakby
    > banki z dnia na dzień zaczęły co do literki weryfikować nazwę
    > odbiorcy.

    Nic by sie nie zaczelo dziac.

    > No chyba, że banki zastosują algorytm "człowiek" i za każdy przelew
    > będziesz placił 5zł. Też bedziesz zadowolony?

    Bez sensu, wiekszosc przelewow jest wielokrotnie powtarzana (co do nazwy
    beneficjenta i numeru rachunku przynajmniej), sprawdzenie tego nie jest
    najmniejszym problemem technicznym. Oczywiscie, czasem musi zrobic to
    czlowiek (i czasem rzeczywiscie robi). To drobiazg.

    BTW: sa przelewy (krajowe, elixir) drozsze niz 5 zl.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 26. Data: 2009-04-11 21:01:42
    Temat: Re: Przelew - oszustwo i sprawa reklamacji (mBank)
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 10 Kwi, 15:11, Peet <w...@y...com> wrote:

    > Allegro ma program ochrony kupujących i to ono zwróci Ci
    > pieniądze.http://www.allegro.pl/help_item.php?item=1
    26

    ze nie wiec caly ten POK jest !@#$% warty :)

    No sorry, ale trudno zeby placili za ewidentna glupote Kupujacych.
    Moze jeszcze maja placic, jak Cie cyganka na ulicy naciagnie na wrozbe albo
    jak przerzniesz w "trzy karty"
    Numer z listem od rzekomego Sprzedajacego jest stary jak swiat - tzn stary
    jak Allegro.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 27. Data: 2009-04-11 21:25:05
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

> [...]
    > sobie ileś zabezpieczeń, wyrok mógłby byc inny.
    > 3. kwota przelewu była 6-cyfrowa, to też mogło mieć wpływ na opinię

    kwoty ala 100 tysiecy i wiecej, OK powinno byc to bardziej weryfikowane - tu
    sie moge zgodzic.

    Ale nizsze? To jak winic telekomunikacje ze naliczyla za impuls a ktos wykrecil
    zly numer... troche naciagane porownanie ale wina jak dla mnie jest po stronie
    zlecajacego przelew. I bedzie sie sadzil i mBank z moich odsetek mu wyplaci
    odszkodowanie (jesli sie mu uda wygrac) bo sie dal naciac i szuka kozla
    ofiarnego. Przykre ale warto wiedziec, chyba nawet allegro o tym u siebie pisze
    w centrum bezpieczenstwa, jak sie nie dac nabic przez cwaniaczka. Cwaniaczek
    powinien beknac 10 krotnosc skradzionej kwoty + odpracowac przy sprzataniu
    psich kup. To by byly kary. A pewnie beda zawiasy jesli go znajda.

    A wyobrazcie sobie taki system przelewow - wpisuje numer konta na ktory chce
    przelac a bank (dekodujac IBAN) laczy sie z bankiem X, zapytanie robi do bazy
    tego banku o dane wlasciciela, i wyswietla to nastepnie u mnie w systemie -
    widze do kogo przelew ma isc i sam decyduje czy adres jest tym ktorego sie
    spodziewalem. Tak tez byc nie moze - ochrona danych osobowych, poufne, tajne
    itd. Trzeba po prostu byc czujnym. Ktos moze miec konto osobiste i 1 os. DG,
    nie musi miec konta firmowego. I juz dane pdoawane na stronie firmowej moga sie
    nie zgadzac jesli by przelewy byly weryfikowane pod tym katem. Utrudnialoby to
    zycie.

  • 28. Data: 2009-04-11 21:31:00
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Koteczek wrote:

> [...]
    > dane pdoawane na stronie firmowej moga sie nie zgadzac jesli by przelewy
    > byly weryfikowane pod tym katem. Utrudnialoby to zycie.

    Najprostsze rozwiązanie to, dać nadawcy przelewu możliwość wyboru - czy
    chce wysłać "na numer" czy "na odbiorcę". Jeśli wybierze pierwszą opcję,
    to nie ma prawa do reklamacji (w omawianym przypadku). Opcje mogę się
    naturalnie różnić ceną.

    --
    MiCHA

  • 29. Data: 2009-04-12 10:07:19
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-11, Miroo <m...@C...LETTERSpl> wrote:

    [...]

> [...]
    > nie dojdą. Trudno mi sobie wyobrazić co by się zaczęło dziać jakby
    > banki z dnia na dzień zaczęły co do literki weryfikować nazwę

    Już to robią w przypadku zagranicznych SWIFTów. I efekt jest taki, że do
    kumpla od miesiąca "idzie" (już chyba 4-ty raz) jeden przelew, bo jednemu
    bankowi się nie spodobała jakaś literka i odrzucił przelew.

    I tak w koło Macieju, a podatek zapłacić od faktury trzeba (mimo, że
    kasa nie doszła), opłacić wszystko trzeba, itd. itp.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2009-04-12 22:00:47
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 11 Apr 2009 19:40:58 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > sobie ileś zabezpieczeń, wyrok mógłby byc inny.
    > 3. kwota przelewu była 6-cyfrowa, to też mogło mieć wpływ na opinię "czy

    4. Jestem przekonany, ze gdyby przelew zlecił ktoś inny niż urząd
    skarbowy, to sąd by orzekł o 100%-owej winie zlecającego.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof