  • 1. Data: 2007-05-09 04:15:40
    Temat: Przelew pieniedzy - kanada
    Od: "ps" <s...@p...net>

    Witam
    Czy ktos moze mi doradzic jak rozwiazac ponizszy problem?
    Na stale mieszkam w Kanadzie. W Polsce mam wraz zona mieszkanie, ktore
    planujemy sprzedac. Jak dokonac transferu pieniedzy do Kanady?
    Dodam iz obecnie moja zona mieszka w polsce, a na stale przyjezdza do
    Kandady w najblizszym czasie (sprzedaz mieszkania i inne formalnosci). Czy
    jest mozliwosc przelania pieniedzy, czy moze czek (tak popularny za
    oceanem)? Suma to okolo 100 tys CAD $. Jak sprawa prowizji bankowych? Ile
    to trwa? Rozne inne tego typu rzeczy o ktorych nie wiem a ktos mi cos
    podpowie....W walizce przewoz pieniedzy nie wchodzi w rachube.

    z gory dziekuje i pozdrawiam
    PS

  • 2. Data: 2007-05-09 20:16:36
    Temat: Re: Przelew pieniedzy - kanada
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    ps pisze:
> [...]
    > Ile to trwa? Rozne inne tego typu rzeczy o ktorych nie wiem a ktos mi
    > cos podpowie....W walizce przewoz pieniedzy nie wchodzi w rachube.

    Z tego co kojarzę to w Citi przelewy zagraniczne są darmowe a jakbyś
    otworzył jeszcze konto citi w .pl i .ca to może być już całkiem
    przyjemnie. Jednak szczegółów nie znam, więc może po prostu do nich
    zadzwoń. Z innych banków to nic mi raczej do głowy nie przychodzi. Za to
    z rozwiązań alternatywnych to może www.moneybookers.com ?

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 3. Data: 2007-05-09 20:58:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Bartosz 'xbartx' Nowakowski" <b...@h...net> wrote in message

> [...]
    > przyjemnie. Jednak szczegółów nie znam, więc może po prostu do nich
    > zadzwoń. Z innych banków to nic mi raczej do głowy nie przychodzi. Za to

    Przelew za darmo, ale dojda koszty przewalutowania, bo Citi nie prowadzi
    rachunkow w dolarach kanadyjskich.

    > z rozwiązań alternatywnych to może www.moneybookers.com ?

    Firmie tego typu to ja bym tak wysokiej kwoty nie przekazal ;).

    Mysle, ze najlepszym rozwiazanim bylby czek bankierski lub czek podrozny.
    Czek bankierski oczywiscie najlepiej wykupic w znanym banku miedzynarodowym.
    Tak zeby szybko zostal zrealizowany, choc pewnie takiej kwoty od reki nie
    wyplaca.

    MK

  • 4. Data: 2007-05-09 21:07:01
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    MK pisze:

    > Przelew za darmo, ale dojda koszty przewalutowania, bo Citi nie prowadzi
    > rachunkow w dolarach kanadyjskich.

    To może dolary rodem z USA tutaj chyba problemów już nie będzie.

    > Firmie tego typu to ja bym tak wysokiej kwoty nie przekazal ;).

    Hmmm w sumie nic złego nie słyszałem (kilka razy korzystałem bez
    problemu fakt - kwoty znacząco mniejsze), ale wiadomo jak to w życiu.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 5. Data: 2007-05-10 03:46:49
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Bartosz 'xbartx' Nowakowski wrote:

    > Z tego co kojarzę to w Citi przelewy zagraniczne są darmowe a jakbyś
    > otworzył jeszcze konto citi w .pl i .ca to może być już całkiem
    > przyjemnie.

    Pamietaj o pewnym tricku. O ile przelewy zagraniczne sa darmowe i odbior
    przelewu zagranicznego takze, to mimo ze jest to przelew Citi-Citi
    dochodza koszta bankow posredniczacych. Te oczywiscie znane nie sa i
    dowiesz sie o nich "po fakcie". Jak nie wierzysz to zadzwon do Citi i
    daj znac na grupe ile wyszlo...

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 6. Data: 2007-05-10 18:14:56
    Od: Robert <k...@g...pl>

    > Hmmm w sumie nic złego nie słyszałem (kilka razy korzystałem bez
    > problemu fakt - kwoty znacząco mniejsze), ale wiadomo jak to w życiu.

    Ja mam za to problemy ostatnio. Nie chca mi przelac "pelnej" kasy na
    karte w Polsce i nie chca pobrac kasy z mojej karty w UK.

    Wracajac do tematu, to dochodza jeszcze gorne ograniczenia, ja np. mam
    ograniczenie GBP 25154.45 na 90 dni wiec ...
    Tyle tylko ze za jakies 2,5 funta monzna ta kwote wyplacic.

    Robert